• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-07-21 13:48:07 följande:
    Motståndare kan man nog vara i demokratisk anda. Som jag skrev gällde det dessa hatiska personer som inte verkar ha något bättre för sig än sitta och spy galla på ett kvinnoforum dagarna långa.Inte konstigt att det byggs upp en hotbild. Att just dessa personer sedan gnäller över kostnaderna och sitter och gnisslar tänder över att någon går på restaurang är patetiskt i överkant

Om sverigedemokrater är demokratiska vet jag inte. Just de partier med ordet 'demokrater' i namnet brukar ju vara just de som inte riktigt fattar vad demokrati innebär
    Hm, nu blev det ordentlig fart på SD-kramarna!

Härligt. En SD-kramare i affekt är ofta mer uppriktig än annars.

Spy galla på ett kvinnoforum dagarna långa. 

Jag gissar att många SD-kramare gärna klamrar sig fast vid SD:s traditionella kvinnosyn och anser att det är fel att det ska finnas annat än kvinnor på ett forum där ett fokus är barn och ett annat familj.

Kul är det iallafall med argument som skaffa  dig ett liv - eller du gör inget annat än hänger på FL. Det är liksom SD-kramarens naturliga nivå.

Ja, tänk sånt liv och kiv det blev när Ekeroth kom på tapeten.

Och "o". Om du tänker efter så är det ingen som missunnar Ekeroth ett litet restaurangbesök. Vi skojade bara med erGlad
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-07-21 14:25:13 följande:
    Och "o". Om du tänker efter så är det ingen som missunnar Ekeroth ett litet restaurangbesök. Vi skojade bara med erGlad
    sure

tror snarare vi fick höra vad en typisk SD-hatare tänker och råkar säga i affekt

• tobbe01

Nästan 15000 som har synpunkter på SD Intressant verkligen. Jag lägger min röst på SD i höst och jag vet att SD kommer att göra ett KANONVAL! Tramsiga snorungar som buar på SD:s torgmöten värvar bara fler röster till SD fast det är snorungarna för dumma för att begripa.........hahahahahahahahaha

SD 2014!!!!!!!!!!!! Go for it JIMMIE!!

• Litet My
    Velouria skrev 2014-07-21 12:02:43 följande:
    Det är för att sverigedemokrater ofta framställs som hjälplösa offer, oftast av andra sverigedemokrater . Detta trots att SD har lyckats skapa en fientlig atmosfär mot de vars ursprung är oönskat. Det innebär att sverigedemokrater egentligen har stor makt. Dock har de även lyckats skapa en hatstämning mot sig själva i och med deras riktade hat mot vissa folkgrupper. Fast detta livnär sig SD på för då kan de utnyttja begreppet demokrati så som det gynnar dem. Titta hur lätt de har kunnat påverka bl.a. dig. Folk har lärt sig att det heter antidemokrati att vara emot SD men att det heter att vara realistisk att vara emot allt som SD är emot. Finns det nåt annat parti i riksdagen som är så totalitär och extrem som SD att de spelar på folks skam- och skuldkänslor för att gynna sin politik?
    Klockrent.

Oavsett gör de "reklam" för sig. Se bara på FL: Hur många trådar finns det om andra partier?

Dock utmärker sig SD väljare åtminstone för mig mer som en sekt än ett parti. Aldrig sett andra partiers röstare starta tråd på tråd som bara handlar om olika vinklingar om just det partiet, eller som smutskastar andra partier lika frekvent, helt plötsligt kom en helt uppsjö av nya tillmälen mot andra partier och deras väljare och politiker. Man skulle kunna tro att SD var ett riktigt stort parti med minst 80% av rösterna men så är det ju inte.
  • oOOo  oOOo

Jag gissar att många SD-kramare gärna klamrar sig fast vid SD:s traditionella kvinnosyn och anser att det är fel att det ska finnas annat än kvinnor på ett forum där ett fokus är barn och ett annat familj.
    Detta är de facto ett kvinnoforum. Vad du lägger i det klanske mer har att göra med din oförmåga att se skillnad på kvinnor och småflickor
  • overdose
    Hm, nu blev det ordentlig fart på SD-kramarna!

Härligt. En SD-kramare i affekt är ofta mer uppriktig än annars.

Kul är det iallafall med argument som skaffa  dig ett liv - eller du gör inget annat än hänger på FL. Det är liksom SD-kramarens naturliga nivå.

Ja, tänk sånt liv och kiv det blev när Ekeroth kom på tapeten.

Haha, du pratar om järnrör, och nu något annat :)

Vill du inte berätta för oss om hur detta inte har någon effekt, eftersom SDs fall inte alls verkar vara nära, trots allt du sade.

Det roliga med en människa som du, är att du talar om att det är något fel med att hänga på FL, trots att du gör detta.

Du måste förstå att SDs framväxt inte alls har att göra med något i din värld. Jag arbetar inom handel, och du hade varit chockad över de som säger sig rösta på SD nästa gång.

Det är kvinnor i 70-80-åren. Du är så kvick med brännmärkningen, men de vet att dagens SD inte är som nazister för längesedan.

Vet att vi inte skojar med dig - en dag måste vi återskapa det Sverige som fanns. Du får då kämpa mot folksverige och dess kärlek. Hata på, som är ditt levebröd.

• FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-07-21 14:29:00 följande:
    sure

tror snarare vi fick höra vad en typisk SD-hatare tänker och råkar säga i affekt
    Jo, jag förstår att du måste tro det.

Det gör det ju bara än mer komiskt.

Generellt gäller ju också - att ju mer fanatiskt och självupptagen och mån om den egna värdigheten man är desto svårare har man att skönja ironin i en text.

Jag minns en högskolekurs där vi skulle skriva ett referat av en gravallvarlig text vilket jag inte mäktade med och i stället gjorde ett kåseri av texten. När vi sen fick tillbaka texterna med min som ett exempel var det några som protesterade och högljutt förkunnade att så såg inte instruktionerna ut, min text borde  i stället bli underkänd.

Blivande SD-kramare, månneFlört
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    overdose skrev 2014-07-21 14:39:34 följande:
    Det roliga med en människa som du, är att du talar om att det är något fel med att hänga på FL, trots att du gör detta.

Gör jag?
    Du tror inte att du förväxlat mig med O-nicketSolig
  • FDFMGA
    Litet My skrev 2014-07-21 14:35:51 följande:
    Klockrent.

Oavsett gör de "reklam" för sig. Se bara på FL: Hur många trådar finns det om andra partier?

Dock utmärker sig SD väljare åtminstone för mig mer som en sekt än ett parti. Aldrig sett andra partiers röstare starta tråd på tråd som bara handlar om olika vinklingar om just det partiet, eller som smutskastar andra partier lika frekvent, helt plötsligt kom en helt uppsjö av nya tillmälen mot andra partier och deras väljare och politiker. Man skulle kunna tro att SD var ett riktigt stort parti med minst 80% av rösterna men så är det ju inte.
    tobbe01 skrev 2014-07-21 14:29:56 följande:

Nästan 15000 som har synpunkter på SD Intressant verkligen. Jag lägger min röst på SD i höst och jag vet att SD kommer att göra ett KANONVAL! Tramsiga snorungar som buar på SD:s torgmöten värvar bara fler röster till SD fast det är snorungarna för dumma för att begripa.........hahahahahahahahaha

SD 2014!!!!!!!!!!!! Go for it JIMMIE!!

Vilket skulle visasGlad
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-07-21 14:43:39 följande:
    Det gör det ju bara än mer komiskt.
    Mycket komiskt
    FDFMGA skrev 2014-07-21 14:43:39 följande:
    Jag minns en högskolekurs där vi skulle skriva ett referat av en gravallvarlig text vilket jag inte mäktade med och i stället gjorde ett kåseri av texten. När vi sen fick tillbaka texterna med min som ett exempel var det några som protesterade och högljutt förkunnade att så såg inte instruktionerna ut, min text borde  i stället bli underkänd.

Blivande SD-kramare, månneFlört
    Då väntar jag bara på att Romson och gänget skall hänvisa till 'skojade bara' ang sitt miljöflum, hade varit riktigt roligt och passande faktiskt. De måste gått samma kurs som dig

Svar på tråden Varför hatar folk SD?