• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-07-21 16:42:02 följande:
    Ursäkta, jag såg inte dina synpunkter om vad som är manligt respektive kvinnligt.

Jo, det är just det jag menar. Vad som är manligt eller kvinnligt finns ofta i våra huvuden. Jag tycker att jag mest ser blöjreklam på FL.

Håll i dig nu "O" och sätt på säkerhetsbältet. Det finns män som byter blöjor på sina barn.

Tro mig - jag har nog bytt tusentals blöjor. Inte min mening att skrämma dig - men det är sant.

Testa att starta en tråd om ämnet vetja, du kommer att få förfasas över hur många män som byter blöjor på sina barn - så fortsätt SD-kramandet du.

I dessa kretsar är det säkert inte så frekvent.
    Jag tvivlar inte det minsta på att du är jätteintresserad av blöjor vad som kanske är mer intressant är vad du gör med dina Clearblue. Du kanske rör i drinken med dem när du är på Mamma Boosten The Show?

FYI det är inte det de är avsedda för. Det kanske är därför det råder sådan förvirring här om det är positivt resultat på vissa test
  • tobbe01
    oOOo oOOo skrev 2014-07-21 17:21:43 följande:
    Jag tvivlar inte det minsta på att du är jätteintresserad av blöjor vad som kanske är mer intressant är vad du gör med dina Clearblue. Du kanske rör i drinken med dem när du är på Mamma Boosten The Show?

FYI det är inte det de är avsedda för. Det kanske är därför det råder sådan förvirring här om det är positivt resultat på vissa test
    ?????? och vad går du på? Jag tröstar mig med att du säkert inte har rösträttsåldern inne.
  • oOOo  oOOo
    tobbe01 skrev 2014-07-21 17:23:06 följande:
    ?????? och vad går du på? Jag tröstar mig med att du säkert inte har rösträttsåldern inne.
    Det hade varit en tröst, det var roliga år det. Du får nog trösta dig med något annat. Vad är du ledsen för förresten?
  • tobbe01
    oOOo oOOo skrev 2014-07-21 17:29:56 följande:
    Det hade varit en tröst, det var roliga år det. Du får nog trösta dig med något annat. Vad är du ledsen för förresten?
    Trams.
  • Philipsson
    Litet My skrev 2014-07-21 14:35:51 följande:
    Klockrent.

Oavsett gör de "reklam" för sig. Se bara på FL: Hur många trådar finns det om andra partier?

Dock utmärker sig SD väljare åtminstone för mig mer som en sekt än ett parti. Aldrig sett andra partiers röstare starta tråd på tråd som bara handlar om olika vinklingar om just det partiet, eller som smutskastar andra partier lika frekvent, helt plötsligt kom en helt uppsjö av nya tillmälen mot andra partier och deras väljare och politiker. Man skulle kunna tro att SD var ett riktigt stort parti med minst 80% av rösterna men så är det ju inte.
    "80% av rösterna"!?. Det har ju inget parti, någonsin, haft i Sverige. Är det din definition av ett stort parti, att det får över 80%, så har det ju aldrig funnits ett stort parti i detta land.

Man ska inte skryta över sin okunskap.
  • tobbe01
    Philipsson skrev 2014-07-21 17:51:42 följande:
    "80% av rösterna"!?. Det har ju inget parti, någonsin, haft i Sverige. Är det din definition av ett stort parti, att det får över 80%, så har det ju aldrig funnits ett stort parti i detta land.

Man ska inte skryta över sin okunskap.
    Typiskt en kritisk röst mot SD!! Liksom blahablaha....
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-07-21 17:21:43 följande:

Men vad roligt att det finns något även för dig på FL - och inte minst för forumägarna som säkert uppskattar ditt Clearblueklickande. Är det graviditetstester?

Men annars är just ditt fokus ett av de mest intressanta bland SD-kramarna. Anmärkningsvärt många har ju en extremt reaktionär syn på mäns och kvinnors roller i samhället och familjen och mot den bakgrunden kan man ju tro att talet om ojämställda invandrare egentligen bottnar i rädsla för konkurrens.

Jag tror att de oroar sig i onödan. Visst har många invandrare en reaktionär syn på kvinnor och mäns roller - men den ska ses i perspektiv av att de vuxit upp under andra omständigheter än många av oss svenskar och ofta är ju de som kommer hit de mest förändringsbenägna. Man kan ju se många invandrarkillar som glatt drar omkring barnvagnar nuförtiden - förmodligen till SD-aktivisternas fasa.

Där är det ju snarare så att SD har lyckats samla de mest rigida av oss svenskar i en mycket sluten sekt som ser på förändringar med skrämda ögon.

Ta bara dina tankar om att FL är ett kvinno(fo)-rum. Du har den exakta motsvarigheten i syn bland manliga kramare, men där handlar det om annat som till exempel fotbollsarenor.

Jag måste erkänna att det är intressant att följa förutsägbarheten i åsikter och oförmågan till flexibilitet.

Det vore ju egentligen så enkelt: Familjeliv är ett familjeforum som främst frekventeras av kvinnor och en fotbollsarena är en plats för fotbollsintresserade där åskådarna och utövarna främst är män.

Vad var det egentligen Neil Armstrong sa under månpromenaden: Ett litet steg för en människa men ett stort steg för mänskligheten. Tja, det var han det, medan sverigedemokraten tycks vara fastvuxen i sin rigiditet och i sina rädslor för allt som är en aning annorlunda.

Skål "O". Kanske har jag fyllt glaset med Clearblue på din anmodan eller också har jag det inteFlört
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Litet My

Philipsson: Jag skrev "man skulle kunna tro" inte att det var realistiskt. Hur är det med läsförståelsen?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?