• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA
    realist14 skrev 2014-07-20 08:30:27 följande:
    Jo men som du själv propagerat någon gång tidigare, man kan inte lasta alla för vad några enstaka personer gjort. Den logiken kan du inte bara applicera på invandrare utan måste rimligtvis även gälla sd.
    Visst, självklart.

Därför varnar jag bara för berusade sverigedemokrater som babbar sig, kallar folk horor och viftar med aluminiumrör i sammanhang där varningen fungerar  som en motbild till enskilda sverigedemokraters bild av invandrare.

Jag är övertygad om att det finns sverigedemokrater som inte börjar knuffa på småflickor som de anser vara horor eller provokatörer eller hotar invandrare med vad som ska hända dem när SD tagit över.

Jag känner ju en sverigedemokrat själv - och jag anser det mycket osannolikt att hon skulle tappa vett och sans i den utsträckningen.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Speakers Corner
    Runes skrev 2014-07-20 00:01:16 följande:
    Fast nu var det inte som du skriver. Enär det inte finns en SD-sekt vet jag inte vad de talar om men jag anar att det handlar om kvinnliga skadliga PK-troll, måhända kolleger till en som skriver här. Nej ledningen var inte där men Soran var där med en man som greps av polisen och vi sett i TV. Sorn var agressiv som alltid emot SD och om "horan" la sig i kunde det givetvis bli en puff. Jag får se till så min dotter inte blir en "hora" hur du gör verkar vara en annan sak. SD brukar misshandlas grovt och är inte kända för våld emot kvinnor, du förväxlar dem med vänstern som misshandlar alla dom inte gillar.
    Dom hade aldrig sina försvarsvapen i närheten av tjejen i väntan på polisen. Har du dåligt minne eller bara lägger till lite?
    Kanske jag som har bra sägs det och kan räkna också.
    Det var den mest skruvade tolkningen av järnrörsincidenten jag har sett.
    Du får pluspoäng för fantasi
    Men stort minus för saklighet och objektivitet.
  • Speakers Corner
    Runes skrev 2014-07-20 02:10:21 följande:
    Då det inte finns en sekt mer än i din bägare kanske är det kvasi du drömt. Flickorna var provokatörer men i din värld är det antagligen bara SD som ska ha däng. Enär vänstern gärna misshandlar SD så en del dör mer eller mindre och det finns mobiltelefoner, var det klokt att se sig om efter ett försvar i väntan på polisen som grep en angripare, ingen i SD. Så Soran är en pedofil som drar runt med stökiga småtjejer på nätterna?
    På vilket sätt provocerade dom så att dom förtjänade stryk och att bli kallade för horor?

• Runes
    nihka skrev 2014-07-20 00:43:38 följande:
    "alla nya båtar som kommit där folk låtsas vara nödställda" - som de människor som italiensk räddningspersonal hittade igår döda på en båt i Medelhavet och som tros ha dött av röken från motorn i lastrummet?

Du menar den sortens människor som utsätter sig själva och sina barn för livsfara för att söka asyl i europa enbart för att de har det bra där de är men vill bli lite bortskämda?
    Det kallas lycksökare vi inte har plats för också tyvärr, ovanpå alla som vill missbruka asylrätten. Då blandas lycksökare med ex. påstådda Syrier ibland men det handlar ofta om låtsas-Syrier.
    Afrika är på väg upp på alla börser så det är nog dags att vända. precis som med Somalia där AU drivit ut Al shabbab men vi ändå tar emot fler Somalier, det är sjukt MP-tänk igen.
  • Runes
    realist14 skrev 2014-07-20 08:36:22 följande:
    DVS:

SD är ingen homogen grupp som unisont behandlar några tjejer på något särskilt sätt - annat än i huvudet på rasistnojiga personer eller "de som gärna överdriver" förstås.

Bjussar på om jag låter som supportgruppen för sd nu, vilket jag inte är, men det blir så löjeväckande med dessa jämförelser och klychor att jag inte kan låta bli.
  • Runes
    Philipsson skrev 2014-07-20 09:02:40 följande:
    Och här, från Metapedia, sv.metapedia.org/w/Batikh%C3%A4xa:

En Batikhäxa kan jobba som socionom, förskollärare, på kommunens socialkontor eller kulturarbetare. Hon ser alla problem som socioekonomiska, individen har aldrig något eget ansvar utan om man kommer snett i samhället så är det alltid någon annans fel och orsak till det. Batikhäxan bor under fin adress men vurmar för förorten. Hon vill vara generös, med andras pengar. Batikhäxan använder gärna rasistkortet när man inte har samma åsikter".
    Liknar även en del män varav en del tycks skriva här
  • Runes
    FDFMGA skrev 2014-07-20 09:35:58 följande:
    Visst, självklart.

Därför varnar jag bara för berusade sverigedemokrater som babbar sig, kallar folk horor och viftar med aluminiumrör i sammanhang där varningen fungerar  som en motbild till enskilda sverigedemokraters bild av invandrare.

Jag är övertygad om att det finns sverigedemokrater som inte börjar knuffa på småflickor som de anser vara horor eller provokatörer eller hotar invandrare med vad som ska hända dem när SD tagit över.

Jag känner ju en sverigedemokrat själv - och jag anser det mycket osannolikt att hon skulle tappa vett och sans i den utsträckningen.
    Ja och eftersom det nästan hänt en gång för många år sedan är det högst sannolikt att det händer igen så folk måste varnas, eller hur? LOL

Ah är du också gift med en, trevligt Kyss
  • Runes
    Speakers Corner skrev 2014-07-20 10:04:02 följande:
    Det var den mest skruvade tolkningen av järnrörsincidenten jag har sett.
    Du får pluspoäng för fantasi
    Men stort minus för saklighet och objektivitet.
    Tänker man som Expressen är det förstås problem men som bildanalytiker och utredare har jag granskat händelserna noga då sanningen brukar vara vinnare.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?