• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Runes
    Speakers Corner skrev 2014-07-20 10:06:35 följande:
    På vilket sätt provocerade dom så att dom förtjänade stryk och att bli kallade för horor?

Jag ältar inte detta varje dag som PK-trollen och det var länge sedan bilderna visades, men ingen i SD brukar ge någon stryk, det är vänstern som sysslar med sådant vi kunde se i UG i TV, speciellt emot SD så de måste värja sig. En i SD är mördad och 1-2 var nära. Att knuffa tillbaks en angripare är inte stryk, det fanns tjejer i vänstern som dömts för grov misshandel emot 1-2 i SD, så det gäller att hålla avstånd innan ex. en kniv åker fram.

Horor är flertal, en blev kallad lilla hora då hora tyvärr var ett vanligt talesätt i Sthlm,  speciellt bland invandrare och vad vi kan se är Soran en invandrare så det är en anpassning till deras språk att kalla henne liten hora, eller så var hon en.

En invandrare snodde min bil och skulle döda mig när jag ville ha tillbaks den, det är bara ett talesätt sa polisen, så det gäller att anpassa sig när det är olagligt för en svensk.
  • FDFMGA
    Runes skrev 2014-06-18 00:51:39 följande:
    .
    Uppsala Universitet och Handelshögskolan kom senare fram till 100 om samma sak och den senare skribenten att det blir 250 totalt för samhället. Inget har bestritts och det är stora belopp som vi behöver till annat nu.
    Hm, hur går det med källangivelse till påståendet att Uppsala universitet beräknat invandringens kostnader till 100 miljoner årligen?

Såvitt mig bekant är det där bara en skröna som delas nätnötter emellan - alltså med samma sanningshalt som när sektledarna med darr på stämman berättade om hur elak Soran var mot dem. Man kan undra vad Ekeroth har för hållhake på Jimmie Åkesson som fick sitta kvar i riksdagen medan se andra sektledarna fick gå efter att deras lögner avslöjats.

Apropå Uppsala universitet - så finns det en del inom SD-sekten som tror att den numer avdöda rasistiska lobbyorganisationen Samfundet för nationell och internationell utveckling är detsamma som Uppsala universitet.

Trist att toksekten inte tycks kunna skilja mellan sanning och lögn.

Man jag ju tycka att de borde sjunga Ann Linnets Tusend Stykker i stället för att bröla om horor och tjalalaa om att aluminiumrören bara skulle vara ryggradsersättnng 

"man øver sig og bliver langsomt bedre til at se
    og skelne mellem sandheder og løgne"
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Runes
    FDFMGA skrev 2014-07-19 20:22:15 följande:
    Hm. Det finns en intressant tråd där en sverigedemokratiskt tänkare formulerat hur han ser på kvinnor som inte röstar på SD. Lite kul för att han som så många andra sverigedemokrater inte kan räkna till mer än tio och intressant för att det finns så många svar från alldeles vanliga kvinnor som har synpunkter på sverigedemokratens "kvinnosyn" och SD.

Jag såg att du kallar dem "batikhäxor" i den tråden.

Det är klart att en flicka kan bli attackerad av sverigedemokrater, kallad batikhäxa eller hora som på Kungsgatan då partiledningen roade sig med att knuffa på småflickor.

Jag får väl ta ett samtal med henne så småningom och varna henne för nattens faror - men man säger ju att blixten aldrig slår ner två gånger på samma ställe. Kungsgatan i Stockholm kanske kan vara en plats där småtjejer inte riskerar att bli attackerade av berusade sverigedemokrater och kallade horor.

Vad tror du?
    SD-hataren Soran och 2 andra provokatörer började näbba kl. 3 en sommarnatt, huruvida han hade en hora med sig är inte verifierat men invandrare brukar kalla tjejer horor och Soran är en invandrare.
  • Runes
    FDFMGA skrev 2014-07-20 15:31:46 följande:
    Hm, hur går det med källangivelse till påståendet att Uppsala universitet beräknat invandringens kostnader till 100 miljoner årligen?

Såvitt mig bekant är det där bara en skröna som delas nätnötter emellan - alltså med samma sanningshalt som när sektledarna med darr på stämman berättade om hur elak Soran var mot dem. Man kan undra vad Ekeroth har för hållhake på Jimmie Åkesson som fick sitta kvar i riksdagen medan se andra sektledarna fick gå efter att deras lögner avslöjats.

Apropå Uppsala universitet - så finns det en del inom SD-sekten som tror att den numer avdöda rasistiska lobbyorganisationen Samfundet för nationell och internationell utveckling är detsamma som Uppsala universitet.

Trist att toksekten inte tycks kunna skilja mellan sanning och lögn.

Man jag ju tycka att de borde sjunga Ann Linnets Tusend Stykker i stället för att bröla om horor och tjalalaa om att aluminiumrören bara skulle vara ryggradsersättnng 

"man øver sig og bliver langsomt bedre til at se
    og skelne mellem sandheder og løgne"
    Det är redan besvarat och börjar bli lika tjatigt som min vännen advokaten är 67 år gammal så jag misstänker  senilitet hos honom.
  • FDFMGA
    Runes skrev 2014-07-20 16:11:52 följande:
    Det är redan besvarat och börjar bli lika tjatigt som min vännen advokaten är 67 år gammal så jag misstänker  senilitet hos honom.
    Huruvida du är senil eller inte har jag ingen uppfattning om.

Men inte har du angett någon källhänvisning till ditt påstående om att Uppsala universitet beräknat invandringens kostnader till 100 miljarder årligen.

Den här tråden handlar ytterst om svenskens förakt för toksektens lögner.

Själv vågar jag påstå att Uppsala universitet aldrig har beräknat invandringens kostnader och att de därför inte är möjligt att få fram en källhänvisning - det finns ingen rapport att hänvisa till.

Bedrövligt att SD-sekten byter skrönor med varandra på nätet att dessa så småningom blir vandringssägner utan att någonsin ifrågasättas.

Man kan ju tycka att det åtminstone borde ha funnits en endaste omdömesgill person inom sekten - som sa: "Den där rapporten där Uppsala universitet beräknar invandringens kostnader till 100 miljarder årligen låter intressant. Hur får man tag på den? Jag skulle gärna vilja läsa den".
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Velouria
    Runes skrev 2014-07-20 16:00:44 följande:
    SD-hataren Soran och 2 andra provokatörer började näbba kl. 3 en sommarnatt, huruvida han hade en hora med sig är inte verifierat men invandrare brukar kalla tjejer horor och Soran är en invandrare.
    Det var inte Soran som kallade tjejen för hora, utan en av dina invandrarhatande politiker inom SD. Oj så fel det kunde bli då
    Nästan nolltolerans
  • Dorian Ertymexx
    Velouria skrev 2014-07-20 17:11:11 följande:
    Det var inte Soran som kallade tjejen för hora, utan en av dina invandrarhatande politiker inom SD. Oj så fel det kunde bli då
    Kan riktigt höra SD-eliten: "Invandrarna ba' drar runt och kallar svenska flickor för hora, ja, precis som vi!!"
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Jeaninne
    Philipsson skrev 2014-07-20 09:02:40 följande:

Och här, från Metapedia, sv.metapedia.org/w/Batikh%C3%A4xa:

En ?Batikhäxa? kan jobba som socionom, förskollärare, på kommunens socialkontor eller kulturarbetare. Hon ser alla problem som socioekonomiska, individen har aldrig något eget ansvar utan om man kommer snett i samhället så är det alltid någon annans fel och orsak till det. Batikhäxan bor under fin adress men vurmar för förorten. Hon vill vara generös, med andras pengar. Batikhäxan använder gärna ?rasistkortet? när man inte har samma åsikter".

Den definitionen hade jag inte läst förr, men den stämmer på pricken! Tack!
  • Jeaninne
    Runes skrev 2014-07-20 16:00:44 följande:
    Det kommer ju dessutom inte ens i närheten av Anna Sjödins fadäs, så OM vi ska lägga så stor vikt vid järnrörsincidenten så borde i så fall hela S-partiet vara utskämt för all framtid...
  • Digestive
    Philipsson skrev 2014-07-19 00:09:27 följande:

Någonting kan ju inte krackelera "ibland". Antingen så krackelerar det eller så krackelerar det det inte!

Så nu, min bäste FDMGA, kan du då inte förklara vid exakt hur många flyktingar du anser att gränsen för rasism går?

De som propagerar fri invandring, skulle troligen anse att du är rasist när du resonerar som du gör, med att det "självklart" finns en gräns för hur många flyktingar Sverige kan ta emot.

Och sen, hur rimmar det resonemang som du för nu, med det du tidigare sagt om invandringen som innebärandes blott ekonomisk vinst? Utifrån det perspektivet borde det väl inte finnas nån bortre gräns alls: Sverige skulle ju bara bli rikare och rikare, ju fler flyktingar/invandrare som kommer hit. Eller?

Är du inte riktigt lika säker längre?

Givetvis kan något som ekonomi haverera "ibland" och utan uppenbara anledningar. Aldrig hört talas om ekonomiska fenomen så som "bubblor" eller hört uttal så som "börsen krashar" och annat som händer "ibland"? Ekonomi lever, då den beror på oss, som lever och förändrar förutsättningarna för ekonomin.

Och ja, det här skapar samhällseffekter att räkna med och rent historiskt så har det - haft en betydligt större påverkan på ekonomin än vad invandring någonsin haft.

Men nu har folk bestämt sig, tydligen - den ekonomiska och negativt kännbara situationen idag, på sina håll, har inget med "bubblor", "finanskriser" eller med blå politik att göra; utan det har tydligen enbart och uteslutande med invandringen att göra.

Folk är inte direkt krypskyttesmarta. Men skit samma..
Svar på tråden Varför hatar folk SD?