• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Jeaninne
    Digestive skrev 2014-07-20 19:08:59 följande:
    Givetvis kan något som ekonomi haverera "ibland" och utan uppenbara anledningar. Aldrig hört talas om ekonomiska fenomen så som "bubblor" eller hört uttal så som "börsen krashar" och annat som händer "ibland"? Ekonomi lever, då den beror på oss, som lever och förändrar förutsättningarna för ekonomin.

Och ja, det här skapar samhällseffekter att räkna med och rent historiskt så har det - haft en betydligt större påverkan på ekonomin än vad invandring någonsin haft.

Men nu har folk bestämt sig, tydligen - den ekonomiska och negativt kännbara situationen idag, på sina håll, har inget med "bubblor", "finanskriser" eller med blå politik att göra; utan det har tydligen enbart och uteslutande med invandringen att göra.

Folk är inte direkt krypskyttesmarta. Men skit samma..
    Men OAVSETT alla andra saker som kan ha negativa effekter på ekonomin, så blir det ju inte BÄTTRE 
  • Jeaninne
    Givetvis kan något som ekonomi haverera "ibland" och utan uppenbara anledningar. Aldrig hört talas om ekonomiska fenomen så som "bubblor" eller hört uttal så som "börsen krashar" och annat som händer "ibland"? Ekonomi lever, då den beror på oss, som lever och förändrar förutsättningarna för ekonomin.

Och ja, det här skapar samhällseffekter att räkna med och rent historiskt så har det - haft en betydligt större påverkan på ekonomin än vad invandring någonsin haft.

Men nu har folk bestämt sig, tydligen - den ekonomiska och negativt kännbara situationen idag, på sina håll, har inget med "bubblor", "finanskriser" eller med blå politik att göra; utan det har tydligen enbart och uteslutande med invandringen att göra.

Tryckte iväg av misstag. Det skulle stå:

Oavsett alla andra faktorer som kan ha negativa effekter på vår samhällsekonomi, så blir det inte BÄTTRE av att DESSUTOM ta in hundratusentals människor som inte kommer att kunna försörja sig själva på många år. Om någonsin. Det behöver man inte ens ha grundläggande intelligens för att förstå.
  • Gert

Nu har kommunisterna varit i farten igen. Ett gäng kommunistiska fotbollshuliganer attackerade Kent Ekeroth på en krog. Säpovakterna slogs med batong och använda pepparsprejen. Varför kan inte kommunister uppföra sig som folk?

• Dorian Ertymexx

Det är ju jobbigt att sparka uppåt, lättare att loska nedåt. Så enkelt är det.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Jeaninne skrev 2014-07-20 19:31:42 följande:
    Tryckte iväg av misstag. Det skulle stå:

Oavsett alla andra faktorer som kan ha negativa effekter på vår samhällsekonomi, så blir det inte BÄTTRE av att DESSUTOM ta in hundratusentals människor som inte kommer att kunna försörja sig själva på många år. Om någonsin. Det behöver man inte ens ha grundläggande intelligens för att förstå.
    Bra fråga. Jag rekommenderar att du startar en tråd och talar om för folk att inte skaffa barn då.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-20 21:19:52 följande:
    Bra fråga. Jag rekommenderar att du startar en tråd och talar om för folk att inte skaffa barn då.
    Ådärkomdenja.
  • Philipsson

Sakta i backarna nu! Vem har sagt att ekonomin har "enbart och uteslutande med invandringen att göra"? Eller är det som vanligt, att du själv har hittat på det argument du sen argumenterar mot?

Ni Sd-hatare använder er ofta av den taktiken, av den demagogin, har jag märkt. Är ni rädda för att vara sakliga?
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-07-20 20:22:31 följande:
    Ådärkomdenja.
    Japp. Har vi inte råd med hundratusentals icke-arbetande som kommer kräva bidrag och andra kostnader i många, många år, så, ja, då har vi inte råd med hundratusentals icke-arbetande som kommer kräva bidrag och kostnader i många, många år. Oavsett om de kommer över gränsen eller ur någons vagina. Det torde väl vara uppenbart. Annars blir det som att säga att man inte har råd med tysk korv, men man har råd med lika dyr svensk korv. Kostar de lika mycket har man råd med båda. Har man inte råd, ja, de redan födda har företräde före de ofödda.
  • FDFMGA
    Velouria skrev 2014-07-20 21:26:36 följande:
    www.dn.se/nyheter/sverige/riksdagsledamoten-k.../

Hur ska vi som inte är i riksdagen skydda oss mot sverigedemokrater?
    Blir dyrt för oss skattebetalare om Ekeroth ska fnatta omkring på krogen för jämnan. Tja, spriten får man väl anta att han betalar för sin lön - men Säpovakterna lär ju inte vara billiga.

Undrar om det finns någon analys från Uppsala universitet som beräknar samhällets kostnader för Kent Ekeroths krogvanor.

Lustigt att de kom ihop sig. AIK-supportrarna som ville vara på bild tillsammans med Ekeroth lär ju vara sverigedemokrater eller något liknande.

Kan ju vara som med filmen på viftarbataljonens eskapader på Kungsgatan - att Ekeroth krävde royalty - vilket upprörde SD-AIK-klacken - som gärna ville se honom som en av dem.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?