• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-07-21 18:14:04 följande:

Lyssna på dagens sommar i P1.

Athena Farrokhzad

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/403967?programid=2071&playepisode=403967
    Hm, vi får väl hoppas att de inte gör detta. Då kommer dagens raseriutbrott att te sig som en mild västanfläkt vid en jämförelse

Eller varför inte, förrestenSkrattande
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • tobbe01
    FDFMGA skrev 2014-07-21 18:46:50 följande:
    Hm, vi får väl hoppas att de inte gör detta. Då kommer dagens raseriutbrott att te sig som en mild västanfläkt vid en jämförelse

Eller varför inte, förrestenSkrattande
    Jaha? Och kan man få en förklaring? 
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-07-21 18:54:51 följande:
    Detta var ju osedvanligt osammanhängande även för att komma från dig, har du brottom att använda upp dina 'drinkpinnar'?

Det där med fotbollsarenan var ju trots allt begripligt. Du behöver inta ta så illa upp, det är ingen skam för dig att hänga här bland kvinnsen eller småflickorna som du skulle kalla dem. 

Det är nog mer pinsamt i så fall att du sitter hemma och upprörs över att någon går på krogen och roar sig emellanåt, du vet, kom loss från FL lite och testa själv vet ja. 
    Ja, jag tror att du behöver få tro det.så det bjuder jag så gärna på "O".

Och FL är självklart ett kvinnoforum.

Lycka till med arbetet att hålla reda på hur länge folk är inloggade och vilka som inte har på ett kvinnoforum att göra.

Jag tror att du har fått en uppgift och en mening nu "O".

Jag noterade förresten att du redan knaprat i dig en drinkpinne ovanför O-et i "bråttom".

Det gav en helt ny betydelse till "O"-sammanhängandeSolig

------------------------------------------------------------------------------------------

Tyvärr är inställningen till män och kvinnor och deras roller i samhälle och familj central hos SD-sekten precis som hos andra rasistiska organisationer.  Den här tråden handlar nog mest om hur sverigedemokrater vill känna sig fruktade. Min uppfattning är att rasism är lika känslig för skratt som ett troll för solljus men göds av fruktan och hat. 
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • tobbe01
    FDFMGA skrev 2014-07-21 19:13:11 följande:
    Ja, jag tror att du behöver få tro det.så det bjuder jag så gärna på "O".

Och FL är självklart ett kvinnoforum.

Lycka till med arbetet att hålla reda på hur länge folk är inloggade och vilka som inte har på ett kvinnoforum att göra.

Jag tror att du har fått en uppgift och en mening nu "O".

Jag noterade förresten att du redan knaprat i dig en drinkpinne ovanför O-et i "bråttom".

Det gav en helt ny betydelse till "O"-sammanhängandeSolig

------------------------------------------------------------------------------------------

Tyvärr är inställningen till män och kvinnor och deras roller i samhälle och familj central hos SD-sekten precis som hos andra rasistiska organisationer.  Den här tråden handlar nog mest om hur sverigedemokrater vill känna sig fruktade. Min uppfattning är att rasism är lika känslig för skratt som ett troll för solljus men göds av fruktan och hat. 
    Sluta tramsa om "SD-sekt"!! Dumheter! Vi som röstar SD är helt vanliga svenska medborgare!! Vuxna, mogna, tänkande individer. Inga "offer" i ngn mystisk "sekt" hahahahahahahah TRAMS
  • Bajsa
    Litet My skrev 2014-07-21 14:35:51 följande:
    Klockrent.

Oavsett gör de "reklam" för sig. Se bara på FL: Hur många trådar finns det om andra partier?

Dock utmärker sig SD väljare åtminstone för mig mer som en sekt än ett parti. Aldrig sett andra partiers röstare starta tråd på tråd som bara handlar om olika vinklingar om just det partiet, eller som smutskastar andra partier lika frekvent, helt plötsligt kom en helt uppsjö av nya tillmälen mot andra partier och deras väljare och politiker. Man skulle kunna tro att SD var ett riktigt stort parti med minst 80% av rösterna men så är det ju inte.
    JOdå, så är det, snart.
    SD kommer få minst 15 % i riksdagsvalet nu i höst
  • oOOo  oOOo
    Den bjuder jag på, dina är väl slut snart
    Den här tråden handlar väl mest om ditt och andras behov att släppa ut hatet som verkar förtära er. Man undrar var detta hat kommer från, hart det legat uppdämt och fått fritt spelrum nu när SD har blivit PK att hata?

Ang roller kan jag inte bry mig mindre, men jag förundras när någon blir så upprörd som du över att konfronteras med att spendera mycket tid på ett kvinnoforum. Det borde väl vara lika klart för dig som för någon annan och inte uppröra nämnvärt?
  • tobbe01
    Bajsa skrev 2014-07-21 19:21:44 följande:
    JOdå, så är det, snart.
    SD kommer få minst 15 % i riksdagsvalet nu i höst
    Absolut! Det är en rimlig siffra. 
  • nihka
    realist14 skrev 2014-07-20 08:36:22 följande:
    DVS:

SD är ingen homogen grupp som unisont behandlar några tjejer på något särskilt sätt - annat än i huvudet på rasistnojiga personer eller "de som gärna överdriver" förstås.

Bjussar på om jag låter som supportgruppen för sd nu, vilket jag inte är, men det blir så löjeväckande med dessa jämförelser och klychor att jag inte kan låta bli.
    Det har jag heller aldrig påstått och något som jag även för den vagt läskunnige värnat om att slå fast, men det är jävligt vanligt att det finns "enstaka rötägg" inom just partiet SD. Quote, unquote. Och särskilt upprörande är det när dessa "enstaka rötägg " som det finns i överflöd hör till de förtroendevalda inom SD.
  • Rataxes
    nihka skrev 2014-07-21 18:14:04 följande:
    Lyssna på dagens sommar i P1.
    Athena Farrokhzad

sverigesradio.se/sida/avsnitt/403967?programi...
    En sommarpratare som försvarar knivvåld. Vad handlar nästa sommarprogram om måntro?
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Philipsson
    Litet My skrev 2014-07-21 18:44:25 följande:

Philipsson: Jag skrev "man skulle kunna tro" inte att det var realistiskt. Hur är det med läsförståelsen?

Du skrev "Man skulle kunna tro att SD var ett riktigt stort parti med minst 80% av rösterna men så är det ju inte."

Min läsförståelse är utmärkt (även om din kommateringsförmåga, inte är det)

S är ett riktigt stort parti, och de ligger på runt 30% f.n. Du svamlar om 80%, vilket är  fantasisiffror.

Sd är idag ett stort parti (på väg mot 15%).
Svar på tråden Varför hatar folk SD?