• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Gert skrev 2014-07-21 08:31:59 följande:

Jag tror SD-hatarna är så arga nu för att SD går framåt.

Sentio Juli. Jag gissar på att SD kommer bli dubbelt så stora som MP i valet.Glad

Nej. De som ogillar SD ogillar dem för att de ogillar deras politik. Att de ska vara så svårt att greppa.

Spelar roll vem SD kommer vara större än. De som ogillar SDs politik kommer att göra det oavsett vem de är större än och mindre än.
  • Jeaninne
    nihka skrev 2014-07-21 20:29:43 följande:
    Så vi ska inte lägga stor vikt på "järnrörsincidenten", men varför gjorde SD som parti det? Ja iaf så pass att de först fördömde och sedan belönade som det janusparti SD är.
    Jag säger inte att det inte var illa, men jag ogillar att det tas upp igen och igen och igen som något som skulle vara typiskt Sd. Något som inte skedde när Anna Sjödin gjorde bort sig - då var det henne som individ alla skrattade åt eller förfasades över. Ingen sa att hon var en typisk representant för S, och uppmanade folk att sluta rösta på S på grund av henne...

Dessutom var det hon gjorde mycket värre. Fyllecell, våldsamt motstånd mot tjänsteman (både väktare och poliser), kalla vakten "svartskalle", kalla polisen "pittkuk"... och en alkoholpromille som kunde ha varit dödlig, hos någon som var mindre van vid spriten... Och så hyckleriet, det var det allra värsta. Göra karriär i ett parti som säger sig vara invandrarvänligt, välkomnande och tolerant - och så fort fasaden spricker lite så kommer s-ordet fram. Mycket värre än att säga samma sak eller något liknande, om man gör karriär i ett parti som står för att det är emot invandringen. 
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-07-21 22:53:46 följande:
    Var kommer ditt hat ifrån då?
    Personligen är jag ganska nyfiken på just det. Alla dessa hatiska människor som orkar sitta och spy galla hela dagarna. För mig är detta fenomen väldigt märkligt. 
    FDFMGA skrev 2014-07-21 22:46:42 följande:
    Att du blir uppmanad att åka på mammaboost kan möjligen bero på att du är kvinna, det är iallafall min gissning att FL riktar den sortens erbjudanden till forumets kvinnor.
    Mer sofistikerat än vad jag skulle tro men visst, mycket möjligt.
    Haha, kul där
    Du får starta en tråd på egoavdelningen eller ännu hellre på ockulta avdelningen.

Så kan du beskriva hur dina tankeläsningsövningar går till när du kommer fram till att jag och andra hatar och jag kan komma med mer eller mindre välgrundade gissningar om din personlighetstyp och din verklighetsförankring

Men vi kanske ska låta vår privata träta få vila i frid i den här tråden. Utan att syssla med tankeläsning kan jag ana mig till att det finns personer som vill diskutera politik här på kvinnoforumets politiska avdelning och kanske anser att vi spammar tråden. 

Snälla "O". Gör det. Jag har aldrig intervjuat en tankeläsare förut. Det kan riktigt intressant..
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • tobbe01

Tråden verkar övertagits av utomjordingar?!! SD i höst!!! HEJA JIMMIE!!!

• FDFMGA
    tobbe01 skrev 2014-07-22 07:59:05 följande:

Tråden verkar övertagits av utomjordingar?!! SD i höst!!! HEJA JIMMIE!!!

Du har inte funderat på att starta en hyllningstråd där sverigedemokrater av alla de slag kunde ge sina ovationer till partiet och ledaren.

Ett slags Nordkorea i miniatyr. Som någon annan var inne på är det ju kanske där det främst skiljer mellan SD-sympatisörer och oss andra svenskar. 

Själv blev jag väldigt förtjust i uttalandet "Alla måste liksom böja sina huvuden för Åkessons briljans" som en av trådens aktiva sverigedemokrater valde som sin nordkoreanska variant.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • tobbe01
    FDFMGA skrev 2014-07-22 08:11:40 följande:
    Du har inte funderat på att starta en hyllningstråd där sverigedemokrater av alla de slag kunde ge sina ovationer till partiet och ledaren.

Ett slags Nordkorea i miniatyr. Som någon annan var inne på är det ju kanske där det främst skiljer mellan SD-sympatisörer och oss andra svenskar. 

Själv blev jag väldigt förtjust i uttalandet "Alla måste liksom böja sina huvuden för Åkessons briljans" som en av trådens aktiva sverigedemokrater valde som sin nordkoreanska variant.
    Hahahahaha tramsnisse. Jag känner igen dig och ger mig inte in i en meningslös diskussion med en snorunge igen! Otroligt att du är vaken så här tidigt på dagen by the way Hejdå (SD 2014!!!!!)
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-07-22 01:04:23 följande:
    Du får starta en tråd på egoavdelningen eller ännu hellre på ockulta avdelningen.

Så kan du beskriva hur dina tankeläsningsövningar går till när du kommer fram till att jag och andra hatar och jag kan komma med mer eller mindre välgrundade gissningar om din personlighetstyp och din verklighetsförankring
    Att du är hatisk framgår för var och en som läser denna tråden. Det verkar ju knappast finnas någon ände på ditt behov av att smäda främlingar på internet

Jag är nyfiken på var ditt hat kommer ifrån, är det bara dåligt självförtroende eller har du blivit illa behandlad av någon och känner någon form av hämdbegär eller vad? Så istället för att tankeläsa frågar jag dig, vem vet det kanske hjälper dig att komma loss. Du verkar trots allt inte gilla att bli kallad hatisk, ett sundhetstecken bland all den grumliga gallan

Helt on topic är det ju dessutom eftersom det kunde besvara just frågan i TS. Varför hatar folk ett parti, dess företrädare och väljare? Du inser väl själv att det är just detta hatet som är problemet för både SD:are och SD-hatare som dig?
  • FDFMGA
    tobbe01 skrev 2014-07-22 08:19:04 följande:
    Hahahahaha tramsnisse. Jag känner igen dig och ger mig inte in i en meningslös diskussion med en snorunge igen! Otroligt att du är vaken så här tidigt på dagen by the way Hejdå (SD 2014!!!!!)
    Och det roliga är ju att det är just det du gör, replikerar alltså - om än på det sätt som är så utmärkande för toksekten.

Du kommenterar vid vilken tidpunkt jag är vaken och så kallar du mig snorunge.

Ja, vad ska man säga annat än att SD är en mycket osvensk företeelseSkrattande
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-07-22 08:50:34 följande:
    Att du är hatisk framgår för var och en som läser denna tråden. Det verkar ju knappast finnas någon ände på ditt behov av att smäda främlingar på internet

Jag är nyfiken på var ditt hat kommer ifrån, är det bara dåligt självförtroende eller har du blivit illa behandlad av någon och känner någon form av hämdbegär eller vad? Så istället för att tankeläsa frågar jag dig, vem vet det kanske hjälper dig att komma loss. Du verkar trots allt inte gilla att bli kallad hatisk, ett sundhetstecken bland all den grumliga gallan

Helt on topic är det ju dessutom eftersom det kunde besvara just frågan i TS. Varför hatar folk ett parti, dess företrädare och väljare? Du inser väl själv att det är just detta hatet som är problemet för både SD:are och SD-hatare som dig?
    Så du har tankeläst alla som följer tråden.

Det var imponerande - du går från klarhet till klarhet, eller snarare tvärtom.

Ja, herregud - så det kan toka till sig.
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2014-07-21 22:53:46 följande:
    Var kommer ditt hat ifrån då?
    Personligen är jag ganska nyfiken på just det. Alla dessa hatiska människor som orkar sitta och spy galla hela dagarna. För mig är detta fenomen väldigt märkligt. 
    FDFMGA skrev 2014-07-21 22:46:42 följande:
    Att du blir uppmanad att åka på mammaboost kan möjligen bero på att du är kvinna, det är iallafall min gissning att FL riktar den sortens erbjudanden till forumets kvinnor.
    Mer sofistikerat än vad jag skulle tro men visst, mycket möjligt.
    Haha, kul där
    "Jag tror inte på tankeläsning."

"Var kommer ditt hat ifrån då?"

Fecking priceless. Man hatar alltså om man inte tror att SD-fans kan läsa tankar.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?