• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Velouria
    Jeaninne skrev 2014-07-22 13:04:27 följande:
    Glömde: tvättstugeeländet... jag ser PRECIS vilka det är som tar andras tvättider, inte städar efter sig...
    Vilka?
    Nästan nolltolerans
  • grind

Svar på TS!

För att de är främlingsfientliga.

• grind
    grind skrev 2014-07-22 14:31:05 följande:

Svar på TS!

För att de är främlingsfientliga.

Och då syftar jag på att de som är rädda för Sverigedemokraterna är främlingsfientliga.
  • nihka
    realist14 skrev 2014-07-21 09:07:23 följande:

Ok, kort sammanfattning av denna (och andra ) trådars helt "fantastiska" logik....värt en egen tråd nästan så att fler kan avnjuta den.

1; Om invandrare gör något oacceptabelt så ska det sopas under mattan och helst inte nämnas, ALLA gör ju inte så= problems solved.
    Om en SD-politiker gör något oacceptalbelt så är givetvis ALLA sd-politiker stora idioter och har samma potential att utföra samma oacceptabla saker.

2 Utländska killar är ingen homogen grupp som unisont behandlar några tjejer på något särskilt sätt - annat än i huvudet på främlingsfientliga personer eller rasister förstås. ( Pk-logik.)
    SD- politiker blir med automatik en homogen grupp som behandlar alla på samma sätt som den enstaka person som uppfört sig mest oacceptabelt.

3, Invandringen påverkar inte samhällets ekonomi negativt (dvs hundratusentals personer att försörja är ingen kostad att tala om.
    SD_politiker som behöver livvakter, kostar samhället stoora pengar.

Jag har inte slutat skratta åt eländet än. Önskvärt att en del tar och tänker ett varv till och ifrågastätter sin tvivelaktiga hemsydda logik.
    1) Inte alls. Däremot ska man inte ge sken av att "sådana" är dom. Det kallas rasism.

2) Varken utländska killar eller SD-politiker är någon homogen grupp, men om jag var tvungen att möta en av dem i en mörk gränd så väljer jag inte ett gäng SDare från Avpixlats kommentatorsfält, men ändå hellre dem än ett gäng från SvP eller Svenska motståndsrörelsen eftersom det finns grader av helvete.

3) Invandring kostar i regel inte, men däremot kostar flyktingmottagning. Skilj på dem.

Önskvärt är att en del läser istället för fantiserar och sedan kliver av sina höga hästar och byter nick till något mer realistiskt. Föreslår "Livlig fantasi".
  • nihka
    tobbe01 skrev 2014-07-21 14:29:56 följande:

Nästan 15000 som har synpunkter på SD Intressant verkligen. Jag lägger min röst på SD i höst och jag vet att SD kommer att göra ett KANONVAL! Tramsiga snorungar som buar på SD:s torgmöten värvar bara fler röster till SD fast det är snorungarna för dumma för att begripa.........hahahahahahahahaha

SD 2014!!!!!!!!!!!! Go for it JIMMIE!!

Visst. Det är många som ogillar SDs politik och som ger ord för det här vilket förstås inte SDarna gillar så det ska protesteras. Det blir många inlägg.
  • realist14
    nihka skrev 2014-07-22 20:31:48 följande:
    1) Inte alls. Däremot ska man inte ge sken av att "sådana" är dom. Det kallas rasism.

2) Varken utländska killar eller SD-politiker är någon homogen grupp, men om jag var tvungen att möta en av dem i en mörk gränd så väljer jag inte ett gäng SDare från Avpixlats kommentatorsfält, men ändå hellre dem än ett gäng från SvP eller Svenska motståndsrörelsen eftersom det finns grader av helvete.

3) Invandring kostar i regel inte, men däremot kostar flyktingmottagning. Skilj på dem.

Önskvärt är att en del läser istället för fantiserar och sedan kliver av sina höga hästar och byter nick till något mer realistiskt. Föreslår "Livlig fantasi".
    Men sådana är dom- går såå bra ang sd-politiker, där hade du problemet.
    Men om retoriken ska vara sådan att en hel grupp måste vara skyldiga 100 procent, tja då kan du ju inte säga någonting om nazisterna heller, vad jag vet så fanns det de som vägrade lyda order så ALLA höll ju då inte på med ondskefullheter. Blir problematiskt då.

Nej ingen vill möta hotfullhet oavsett från vem det är väl rätt uppenbart.

Invandring får väl ändå ses som ett allmänt begrepp men även om jag hade bytt ut orden så hade det jag skrev gällt.

Läser vad?? Misstänker att jag är betydlig mer påläst än många både vad gäller åsikter  i olika forum samt nyhetsrapportering och utredningar.
    Men vi struntar i det- de tre små konklusioner jag räknade upp här och som var det du svarade på behöver man inte annat än läsa trådarna här för att se.
    Enkel sammanfattning bara, känner inte ens att jag kommer upp i ponny-höjd med den lilla "utredningen"

• nihka
    tobbe01 skrev 2014-07-21 17:21:21 följande:

"Varför hatar folk SD"? Inte då. Vi är MÅNGA som älskar SD och knappt kan vänta till valet. Själv röstade jag SD både i kyrkovalet och till EP och i vanliga fall skulle jag inte brytt mig i de valen men nu kändes det angeläget! SD 2014.......

Märkligt. Om det är så många som älskar SD varför röstar 90% på något av de andra partierna?

Jag röstade också i EU-valet och var inte så politiskt intresserad förrän de främlingsfientligas partier började öka.
  • StackarsMia

Det är trendigt att hata SD. Precis som alla ska ha en iPhone, MacBook, HappySocks och Urban Ears lurar. Svenskar är det mest fårskockande folket på planeten. Det är jobbigt om man sticker ut ur mallen.

• nihka
    tobbe01 skrev 2014-07-21 17:49:38 följande:
    Trams.
    Ja, det skulle personen ha som nick. Eller "Waste of time". Det är bara en cyberretsticka som hugger åt alla håll och kanter och som tror hen är fyndig.

Jag ignorerar alltid.
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-07-22 20:50:37 följande:
    Märkligt. Om det är så många som älskar SD varför röstar 90% på något av de andra partierna?

Jag röstade också i EU-valet och var inte så politiskt intresserad förrän de främlingsfientligas partier började öka.
    De röstar ju inte så som du säger alls. I EU-valet var valdeltagandet 51% och 9,67% av dessa röstade SD.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?