• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2014-07-22 08:50:34 följande:
    Att du är hatisk framgår för var och en som läser denna tråden. Det verkar ju knappast finnas någon ände på ditt behov av att smäda främlingar på internet

Jag är nyfiken på var ditt hat kommer ifrån, är det bara dåligt självförtroende eller har du blivit illa behandlad av någon och känner någon form av hämdbegär eller vad? Så istället för att tankeläsa frågar jag dig, vem vet det kanske hjälper dig att komma loss. Du verkar trots allt inte gilla att bli kallad hatisk, ett sundhetstecken bland all den grumliga gallan

Helt on topic är det ju dessutom eftersom det kunde besvara just frågan i TS. Varför hatar folk ett parti, dess företrädare och väljare? Du inser väl själv att det är just detta hatet som är problemet för både SD:are och SD-hatare som dig?
    Du menar såsom Sverigedemokrater plägar göra??
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-07-22 09:02:00 följande:
    Så du har tankeläst alla som följer tråden.

Det var imponerande - du går från klarhet till klarhet, eller snarare tvärtom.

Ja, herregud - så det kan toka till sig.
    Det finns säker en del som anser det helt normalt att tvångsmässigt smäda sina medmänniskor som du i denna tråden men rent definitionsmässigt passar du klockrent in på en hatare, "permanent behov av att skada" från wiki så inte behövs det någon tankeläsning här. Det räcker ju med att förstå innebörden av ord, språket är ju faktiskt något de flesta har gemensamt.

Men jag har förstått att just detta med tankeläsning är något som intresserar dig i dina försök att tankeläsa SD:are Kan tyvärr inte hjälpa dig med det hur mycket du än vill.

Försök hata mindre, ett gott råd i all välmening.
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-07-22 09:42:20 följande:
    Det finns säker en del som anser det helt normalt att tvångsmässigt smäda sina medmänniskor som du i denna tråden men rent definitionsmässigt passar du klockrent in på en hatare, "permanent behov av att skada" från wiki så inte behövs det någon tankeläsning här. Det räcker ju med att förstå innebörden av ord, språket är ju faktiskt något de flesta har gemensamt.

Men jag har förstått att just detta med tankeläsning är något som intresserar dig i dina försök att tankeläsa SD:are Kan tyvärr inte hjälpa dig med det hur mycket du än vill.

Försök hata mindre, ett gott råd i all välmening.
    Jag delar inte din uppfattning om mig.

Däremot anser jag att din sätt att resonera är utmärkande för många anhängare till SD-sekten och att man därför på mycket goda grunder kan klassa SD som en toksekt.

Men hursomhelst anser jag att det är bättre att vi diskuterar din tro på din telepatiska förmåga på det ockulta forumet - eller om du så önskar sektens tankeläsningsövningar generellt. Du är ju inte som jag påpekat ett par gånger inte ensam inom sekten att till synes tvångsmässigt ha behov av att ställa diagnoser över nätet. 
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-07-22 10:07:29 följande:
    Däremot anser jag att din sätt att resonera är utmärkande för många anhängare till SD-sekten och att man därför på mycket goda grunder kan klassa SD som en toksekt.
    Är det utmärkande att undra över varför du är så hatisk?
    Intressant att du uppfattar detta som tokerier. Du tycker det normala är att hata varandra?

Jag tror du har fel. De flesta upptar inte sin tid med att uppröras över att partimedlemmar i partier vars åsiker man inte delar går på restaurang tex. Tycker du inte själv att din reaktion är ganska patetisk?
    De flesta sitter inte non stop och skriver hatiska inlägg på internet. Sådant beteende är faktisk utmärkande för(i milda ordalag) tokar om vi nu skall prata om utmärkande drag.
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-22 09:28:12 följande:
    http://www.svt.se/nyheter/val2014/sd-kandidater-utan-att-veta-om-det

Patetiskt.

Vad är det som är "patetiskt"?

Har du läst bakgrunden och förklaringarna till rubrikerna, eller har du bara läst rubrikerna och dragit slutsatserna därifrån?

Att någon enstaka kandidat av 100 missförstått vad listan han/hon skrev på betyder och att någon annan enstaka kandidat flyttat till grannkommunen sedan dess, alternativt inte flyttat som planerat till den kommun de står uppskrivna i, är det "patetiskt"?

För den aktuella kommunen lär listan räcka till även om det "bara" är 90 namn av de 100 som i slutänden ställer upp.

Det listan framförallt gör är att den bryter is. SD normalliseras. Folk ser att andra vågar ta ställning, trots hoten, våldet, hatet och stigmat, och då vågar man mer själv.
  • Bajsa

Nu visar det sig att asylsökande i Sölvesborg använder stränderna där som toaletter. Vad säger ni Familjelivsfolk om det? Är det inte en konsekvens utav invandringen som är värd att diskutera och lyfta upp i ljuset?

• Rataxes
    Bajsa skrev 2014-07-22 12:16:05 följande:
    Nu visar det sig att asylsökande i Sölvesborg använder stränderna där som toaletter. Vad säger ni Familjelivsfolk om det? Är det inte en konsekvens utav invandringen som är värd att diskutera och lyfta upp i ljuset?
    Det är lögn, det är svennebananraggare som nattbajsat i syfte att smutskasta de stackars asylanterna.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Bajsa
    Rataxes skrev 2014-07-22 12:26:01 följande:
    Det är lögn, det är svennebananraggare som nattbajsat i syfte att smutskasta de stackars asylanterna.
    Eeeh nej, svenskar skulle inte göra så. DU vet själv sanningen. men vägrar acceptera den, synd för dig...
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-07-22 10:23:09 följande:
    Är det utmärkande att undra över varför du är så hatisk?
    Intressant att du uppfattar detta som tokerier. Du tycker det normala är att hata varandra?

Jag tror du har fel. De flesta upptar inte sin tid med att uppröras över att partimedlemmar i partier vars åsiker man inte delar går på restaurang tex. Tycker du inte själv att din reaktion är ganska patetisk?
    De flesta sitter inte non stop och skriver hatiska inlägg på internet. Sådant beteende är faktisk utmärkande för(i milda ordalag) tokar om vi nu skall prata om utmärkande drag.
    Så du vill inte ta diskussionen på ockulta forumetSkrattande
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?