• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-07-30 10:23:03 följande:

Mig veterligen var det inga svenska ungdomar i dessa upplopp. Jag vet många svenska familjer som lever på soc eller motsvarande låga inkomst - men deras barn kastar inte sten på polisen, bränner ner soprum eller hindrar ambulansen att komma fram för det. Man kan inte skylla allt på (relativ) fattigdom eller socialt utanförskap heller.

Dessutom blir jag MER förbannad för att ungdomarna är just utländska, för de har ingen självklar rätt att leva sina liv här. Deras familjer fick en gång komma in här, för att vi ville vara snälla. Då borde de visa lite ödmjukhet och tacksamhet, tycker man... Är det infödda svenska ungdomar som bråkar, så står de åtminstone inte i en tacksamhetsskuld från början.

Du vet inte att det inte var svenska ungdomar med. Jag känner många invandrade familjer som lever på soc eller motsvarande - men deras barn kastar inte sten på polisen, bränner ner soprum etc.

Jag vet däremot en hel hoper ungdomar som är i huvudsak svenska som via fotbollsklackar och nazistiska organisationer lever ut en våldsdröm, där de misshandlar och vandaliserar. De har fått gratis skolgång och sjukvård samt tid med föräldrar genom föräldrapenning. De har också fått studiebidrag, subventionerad kulturskola, ungdomsgårdar, bibliotek etc. Allt bekostat med våra skattemedel för att vi ville vara lite solidariska ("snälla" som du skriver). Då borde de visa lite ödmjukhet och tacksamhet, tycker man... Är det utlandsfödda ungdomar som bråkar, så står de åtminstone inte i en lika omfattande tacksamhetsskuld.
  • Kunigunda
    realist14 skrev 2014-07-30 13:13:10 följande:

Ja absolut, räcker med hälften, beroende på vad de gör.

Men jag menade att det inte är något som skett en gång utan ett normaltillstånd på vissa platser där det inte riktigt är som det ska vara, eller borde vara.

Vad är ett normaltillstånd? Förlåt, men jag förstod inte ditt svar.
  • realist14
    Kunigunda skrev 2014-07-30 13:46:57 följande:
    Vad är ett normaltillstånd? Förlåt, men jag förstod inte ditt svar.
    Något som pågår hela tiden, inget som var där och då....
    Rätt tyst om det i media nu bara.
    Och vad jag vet så törs inga utryckningsfordon köra in utan eskort än i dag.
  • Kunigunda
    realist14 skrev 2014-07-30 13:57:57 följande:

Något som pågår hela tiden, inget som var där och då....

Rätt tyst om det i media nu bara.

Och vad jag vet så törs inga utryckningsfordon köra in utan eskort än i dag.

Var då?
  • realist14
    Kunigunda skrev 2014-07-30 14:29:12 följande:
    Var då?
    de förorter där problemet finns..
    Tråkigt varje gång det sker.

www.liveleak.com/view&comments=1

• Kunigunda
    realist14 skrev 2014-07-30 14:34:49 följande:

de förorter där problemet finns..

Tråkigt varje gång det sker.

www.liveleak.com/view&comments=1

Du menar att upplopp är ett normaltillstånd i flera förorter? ????
  • realist14
    Kunigunda skrev 2014-07-30 14:47:37 följande:
    Du menar att upplopp är ett normaltillstånd i flera förorter? ????
    Nej det tillståndet då inte utryckningsfordon kan/vill köra in utan eskort handlade det om.
  • Kunigunda
    realist14 skrev 2014-07-30 14:54:47 följande:

Nej det tillståndet då inte utryckningsfordon kan/vill köra in utan eskort handlade det om.

Det är ju inget normaltillstånd. Det var det under några månader i Ronna (Södertälje) för några år sedan, men knappast nu och knappast överallt. Vilken anekdot har du nu hört?
  • realist14
    Kunigunda skrev 2014-07-30 14:57:48 följande:
    Det är ju inget normaltillstånd. Det var det under några månader i Ronna (Södertälje) för några år sedan, men knappast nu och knappast överallt. Vilken anekdot har du nu hört?
    När i din värld var senaste bränderna/upploppen i Hussby tex? Så ska jag svara på din fråga om en stund.
  • StackarsMia
    Kunigunda skrev 2014-07-30 14:57:48 följande:
    Sker något oftare än du tycks vara medveten om iaf.

www.goteborgsfria.se/artikel/86276
    www.bt.se/nyheter/boras/brandman-mottes-av-stenkastning-br-nu-kan-det-kravas-poliseskort(1305468).gm
    www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/ambulansen-som-vagrade-hjalpa-utan-poliseskort-skarp-kritik-fran-su-s-ledning
    www.flashback.org/p43548036
    www.familjeliv.se/forum/thread/63922177-vems-fel-ar-det-att-ambulanser-behover-poliseskort-i-sk-hogriskomraden
Svar på tråden Varför hatar folk SD?