• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Kunigunda
    realist14 skrev 2014-07-29 18:14:25 följande:

Hehe, skapa en tråd om hur leds du är på det och att det är åt H-E så ska vi se hur många inlägg som hinner skrivas innan första rasism-anklagelsen kommer. Kan bli en kul test...jag tippar på- fyra.

Nej. För då skulle det bara komma ett hatiskt pack som vill vräka ur sig hur invandrare är genetiskt betingade att kasta sten, trots att det rör sig om ett absolut fåtal som deltar i dessa upplopp, varav vissa är svenskar och där mängder av nationaliteter är representerade, utan att ta hänsyn till att så gott som alla boende i Husby, Rinkeby, Fittja och Danderyd är relativt genomsnittliga personer som önskar ett gott liv för sig och sin familj utan att skada någon annan.
  • Kunigunda
    Wajwajwa skrev 2014-07-29 19:02:56 följande:

Aha så om man kommer från "rätt" land så är det ok? Man måste vara från samma samhällsklass också?

Migrationsverket utreder förhållandet innan ens partner får komma hit.

Genomsnittsväntetiden nu är på nästan ett och ett halvt år och under den tiden väntas det att du ska hälsa på din partner allra minst en gång annars ökar risken för avslag markant. När du ansöker får du och din partner svara på en mängd personliga frågor,  det är inte ovanligt att en eller båda parter blir kallade till intervju igen i ett senare skede. 

Klarar man den utredningen får man tillfälligt uppehålls tillstånd 1 eller 2 år sen måste man ansöka igen.

Fördelen är väl att då kan man söka härifrån och slipper vara ofrivilligt separerade under en längre tid.

Så det är väl snarare nästan 4år man får vänta på sitt put

(man ska ju gärna ha känt varandra ett tag innan man ansöker också och kunna styrka det)

Så jag tycker att deras utredning räcker gott och väl.

Hellre att några som bara är ute efter PUT slinker igenom än att människor som verkligen älskar varandra ska tvingas leva isär.

• Wajwajwa
    realist14 skrev 2014-07-29 18:33:42 följande:
    Vad ska vi jämföra med då? Eller ska amhället se igenom med allt bara för att det inte orsakar död? Fritt fram för politikerna att fiffla också med samma argument isåfall...?

Trend just nu vet jag inte, inte ovanligt iallafall....tyvärr.
    Nja, men jag ser det som värre om seriösa par som älskar varandra inte får leva ihop i Sverige än om några slinker igenom och får PUT genom att lura någon.
    Beror väl lite på vad man har för människosyn kanske? 

Jag ser gärna siffror, länk?
  • Speakers Corner
    Wajwajwa skrev 2014-07-29 19:10:13 följande:
    Nja, men jag ser det som värre om seriösa par som älskar varandra inte får leva ihop i Sverige än om några slinker igenom och får PUT genom att lura någon.
    Beror väl lite på vad man har för människosyn kanske? 

Jag ser gärna siffror, länk?

Japp, det kan jag bara hålla med dig om.
    Ge en konsekvens åt dom som luras, men inte på bekostnad av dom som inte gör det.
  • Philipsson

Dessa HBTQ-fascister...varför ska alla andra anpassa sig till dem?

• Vitrysk hockeyhjälte
    Philipsson skrev 2014-07-29 20:16:05 följande:

För att allt annat är bakåtsträvande. Vill Hans-Pia, som är född till man men "känner sig som" en kvinna, byta om på damernas ska han få göra det, eftersom allt annat vore en kränkning av hans personliga integritet. Fattar du väl.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Kunigunda

Till skillnad från fleralet i tråden, så plågas jag inte av tanken på att människor är olika, med olika drömmar, glädjeämnen, preferenser och bakgrunder. Det måste vara oerhört jobbigt att leva när varje olikhet väcker avsky och rädsla.

• Speakers Corner
    Philipsson skrev 2014-07-29 20:16:05 följande:

Kan du utveckla det där, hur ska alla andra anpassa sig och vem kräver det?
  • StackarsMia
    Wajwajwa skrev 2014-07-29 19:02:56 följande:
    Aha så om man kommer från "rätt" land så är det ok? Man måste vara från samma samhällsklass också?

Migrationsverket utreder förhållandet innan ens partner får komma hit.
    Genomsnittsväntetiden nu är på nästan ett och ett halvt år och under den tiden väntas det att du ska hälsa på din partner allra minst en gång annars ökar risken för avslag markant. När du ansöker får du och din partner svara på en mängd personliga frågor,  det är inte ovanligt att en eller båda parter blir kallade till intervju igen i ett senare skede. 
    Klarar man den utredningen får man tillfälligt uppehålls tillstånd 1 eller 2 år sen måste man ansöka igen.
    Fördelen är väl att då kan man söka härifrån och slipper vara ofrivilligt separerade under en längre tid.
    Så det är väl snarare nästan 4år man får vänta på sitt put
    (man ska ju gärna ha känt varandra ett tag innan man ansöker också och kunna styrka det)
    Så jag tycker att deras utredning räcker gott och väl.
    Hellre att några som bara är ute efter PUT slinker igenom än att människor som verkligen älskar varandra ska tvingas leva isär.
    Det är skillnad på väntetid samt förfarande beroende på om en är svensk medborgare eller inte. Som medborgare tar det oftast 4-6 månader för att få svar om sin makas UT. 

Man får som praxis två års UT och sedan söker man om igen och får oftast svar inom 6 månader. Du får man ofta ett PUT om allt är som det ska.

Sen finna det ju Eritreaner och Syrier som får gratis PUT direkt. Gräddfilen.
  • StackarsMia
    Jeaninne skrev 2014-07-29 17:52:30 följande:
    Detta med kommuner tillämpas inte i Sverige, så det kan du lämna. 

Jag har aldrig träffat ett enda helsvenskt par med en sådan åldersskillnad, faktiskt. Däremot syns de ju ibland i tidningarna, men då är det utan undantag en rik och mäktig man som skaffat sig en liten lycksökerska. D.v.s. samma princip som när en gammal västerlänning och en ung person från ett U-land gifter sig.

Och NEJ jag tycker inte att det ska förbjudas så länge som flickan är fyllda 18, men det är ett ANNAT PROBLEM som inte har med invandringspolitiken att göra. 
    Det där kändes ganska fördomsfullt. Kanske ligger något i det om åldersskillnande är alltför stor och i en rad fall, men knappast alla.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?