• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Jeaninne
    Flash Gordon skrev 2014-07-30 20:38:46 följande:
    Du låter ju som den värsta Sverigedemokrat.

Krav på att kunna språket, följa regler, inte klumpa ihop sig, högre krav för att få bidrag osv.

Fast du vill nog inte kalla det för sverigedemokrati. Du kallar det "självklarheter för alla" istället.
    Ja, jag tänkte också det. Kanske ska skicka en värvningsbroschyr till henne, med inbetalningskort och Åkessons autograf!

Det är lite lustigt - men samtidigt glädjande - att flera av de mest rabiata flyktingkramarna, faktiskt har blivit mycket mer nyanserade bara på den sista tiden. DE kanske också börjar tröttna, innerst inne..?
  • Jeaninne
    nihka skrev 2014-07-31 01:10:29 följande:
    Angående min begäran om källa för ditt påstående om "många, många" och ditt svar här: en massa text men inte den minsta tillstymmelse till belägg för dina främlingsfientliga slutsatser.

Och så ett utomordentligt idiotiskt förslag om att svenskar som gifter sig med medborgare utanför Schengen inte får bosätta sig i Sverige förrän efter 7 år.
    Hinner inte nu, men jag kan försöka leta statistik senare. 

Grejen är, att med en sådan regel skulle vi slippa de kärleksinvandrare som enbart är ute efter att utnyttja sin partner och därefter oss alla. Och våra egna kärlekstörstande bröder och systrar, skulle slippa bli lurade - och få ännu sämre självkänsla efteråt, när de inser att de bara varit måltidsbiljetter...
  • Philipsson
    Kunigunda skrev 2014-07-30 22:40:57 följande:
    Hur förebygger vi att de begår brott? Mäns våld mot kvinnor ökar ju.
    Det mästa av det fysiska våldet riktar sig ju mot män, inte mot kvinnor. Att peka ut kvinnor som speciellt utsatta offer är alltså en falsk bild av verkligheten.
  • Philipsson
    Kunigunda skrev 2014-07-30 22:43:28 följande:
    Jo, det gör de. Flickor utklassar pojkar även på universitetet.
    Nej, så är det inte.
  • Philipsson
    Kunigunda skrev 2014-07-30 23:29:06 följande:
    Jag vet inte hur det ser ut utomlands. I Sverige ser könsmönstren likadana ut, oberoende av ursprung. Du kan börja här: www.akademiliv.se/2012/02/4359/. Rapporten från HSV är lång, men läsvärd. Sök på deras sida.
    Men ta då och läs den, och anför sen de siffror du vill argumentera med, och bifoga sidhänvisningar. Det är ju så det måste fungera. Det kan ju inte vara så att vi andra ska försöka hitta den statistik DU vill anföra.
  • Philipsson
    Kunigunda skrev 2014-07-30 22:45:36 följande:
    Ett och två är ju samma orsak...
    Inte nödvändigtvis.
    Kunigunda skrev 2014-07-30 22:45:36 följande:
    Flickor mognar också tidigare än pojkar och förväntas ta ansvar, vilket gynnar deras resultat i skolan.

Huruvida flickor förväntas ta ansvar medan pojkar inte skulle förväntas ta ansvar, finns det såvitt jag vet ingen forskning om. Det verkar vara ett påhittat argument.

Att flickor mognar tidigare än pojkar, alltså stannar i utvecklingen, är ju däremot ett faktum.
  • Kunigunda
    Philipsson skrev 2014-07-31 08:17:13 följande:

Men ta då och läs den, och anför sen de siffror du vill argumentera med, och bifoga sidhänvisningar. Det är ju så det måste fungera. Det kan ju inte vara så att vi andra ska försöka hitta den statistik DU vill anföra.

Läs den själv. Jag vet vad jag vet och att du inte vet det. Att du fortsätter att irra i okunskap är inget som jag kan lastas för.
    Philipsson skrev 2014-07-31 08:03:22 följande:

Det mästa av det fysiska våldet riktar sig ju mot män, inte mot kvinnor. Att peka ut kvinnor som speciellt utsatta offer är alltså en falsk bild av verkligheten.

Men kvinnor kränks huvudsakligen i sina hem av en närstående. Den plats som ska vara tryggast blir mest utsatt. Är inte det ett problem tycker du? Och varför? För att vi tillåter en vrickad våldskultur hos männen.
    Jeaninne skrev 2014-07-31 07:48:21 följande:

Grejen är, att med en sådan regel skulle vi slippa de kärleksinvandrare som enbart är ute efter att utnyttja sin partner och därefter oss alla. Och våra egna kärlekstörstande bröder och systrar, skulle slippa bli lurade - och få ännu sämre självkänsla efteråt, när de inser att de bara varit måltidsbiljetter...

Ditt människoförakt kopplat med ditt uppdrag inom partiet skrämmer mig. Menar du att partikamrater till dig läser här och tycker att din ståndpunkt är förenlig med SD?
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-07-31 07:45:55 följande:
    Ja, jag tänkte också det. Kanske ska skicka en värvningsbroschyr till henne, med inbetalningskort och Åkessons autograf!

Det är lite lustigt - men samtidigt glädjande - att flera av de mest rabiata flyktingkramarna, faktiskt har blivit mycket mer nyanserade bara på den sista tiden. DE kanske också börjar tröttna, innerst inne..?
    Din bristande läsförmåga över lång tid tillsammans med din livliga fantasi om vad folk som inte delar dina främlingsfientliga åsikter har för åsikter generellt innebär ju ingen förändring bara för att du plötsligt öppnar ögonen en nanosekund.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-07-31 07:48:21 följande:

Först påstår du saker, sedan ska du försöka hitta statistik. Du har ju bara hittat på.

Grejen med en sådan regel är att du begränsar människor som vill dela livet utifrån att någon av dem är från "fel" land och att du utgår från att människor överlag behöver skyddas av staten för att de inte vet sitt eget bästa.

"Bröder och systrar" - det verkar som du menar allmänt svagsinta. Det är en ganska vanlig hållning bland SDare som skriver här att svenskar är lite bakom, och att sedan ickesvenskar är lite mer bakom.

Jag börjar förstå vidden av begreppet missnöjesparti.

• Vitrysk hockeyhjälte
    Kunigunda skrev 2014-07-31 09:57:57 följande:
    Läs den själv. Jag vet vad jag vet och att du inte vet det. Att du fortsätter att irra i okunskap är inget som jag kan lastas för.
    Philipsson skrev 2014-07-31 08:03:22 följande:

Men kvinnor kränks huvudsakligen i sina hem av en närstående. Den plats som ska vara tryggast blir mest utsatt. Är inte det ett problem tycker du? Och varför? För att vi tillåter en vrickad våldskultur hos männen.Ditt människoförakt kopplat med ditt uppdrag inom partiet skrämmer mig. Menar du att partikamrater till dig läser här och tycker att din ståndpunkt är förenlig med SD?
    De första två styckena i ovanstående är ju mer än lovligt självgoda.

Visst fan är det så att den som anför statistik i ett argument också har att hänvisa till den. Och nej, att skicka över en lunta "papper" och säga "läs den" för att det någonstans i myllret av information möjligen finns något som är relevant för argumentationen räcker inte.

Vad gäller den vrickade våldskulturen är den dessutom långt ifrån endast svensk utan gäller oftast i betydligt högre grad i ett antal av de länder från vilka vi tar emot flest invandrare och utövare av den där religionen som är så fredlig och inget alls att vara rädd för. Men det missar du också i din iver att kasta skit på "det svenska".
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?