• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Kunigunda
    StackarsMia skrev 2014-07-31 23:20:41 följande:

Jo, men det här är liksom pudelns kärna. De flesta kvinnor som blir misshandlade har inte barn och knappt någon relation att tala om. Att det är en utopisk bild man målat upp för att svartmåla den svenska mannen.

Men statistiken fokuserar ju på våld mot kvinnor i nära relationer - då är det liksom givet att det finns en etablerad relation.
  • Kunigunda
    StackarsMia skrev 2014-07-31 23:28:02 följande:

Det finns tusentals kriminella araber, somalier och av andra folkslag. Det kallar jag horder. Oftast stryker de runt i gäng och sprider mayhem.

När såg du senast ett gäng av 11 svenska tonårskillar som stod och var hotliga vid tunnelbanan?

Ofta. Vid typ Slussen och T-centralen. Det finns många tusen kriminella svenskar också. Det är liksom inte poängen.
  • StackarsMia
    Kunigunda skrev 2014-07-31 23:31:03 följande:
    Men statistiken fokuserar ju på våld mot kvinnor i nära relationer - då är det liksom givet att det finns en etablerad relation.
    Vad är en nära relation? Kusin, kompis, pojkvän, dejtare?

Har du en länk till studien, så kan vi dissikera den?
  • Kunigunda
    StackarsMia skrev 2014-07-31 23:30:57 följande:

Okej, poängen var och är att majoriteten av misshandlade kvinnor inte blir det efter långvariga relationer. Det mesta av våldet mot kvinnor från män står antingen okända eller nybörjade relationer för. Det är inte Stafn 44 med 4 barn, som plötsligt börjar slå sin fru.

Jo. Det är det. Läs BRÅs rapport.
  • StackarsMia
    Kunigunda skrev 2014-07-31 23:34:24 följande:
    Jo. Det är det. Läs BRÅs rapport.
    Fram med den då.
  • Jeaninne

Läste förresten i BRÅ-rapporten nu, att den endast tar med kriminella som var folkbokförda i Sverige. Alltså finns inte alla de illegala invandrarna och "EU-migranterna" med alls - hade de varit med så hade ju överrepresentationen blivit ännu mycket högre!

• Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-07-31 23:27:35 följande:
    Jodå. Min kompis, som är chef på Volvo, har flera gånger fått problem i USA för att amerikanska kollegor vill ta med honom på strippklubb och han har vägrat. Jag har själv bott i USA och har gott om vänner kvar som vittnar om samma bild.
    Usch då.
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-07-31 23:14:37 följande:
    Jodå. Nu är ju gruppvåldtäkter mycket ovanliga, men även svenska män är förövare. Dock är utrikes födda eller svenskar med någon utrikes född förälder överrepresenterade sett till andel av befolkningen. En betydande del av förövarna är fortfarande svenskar.
    Kan du leta fram ett enda rättsfall, där fler än två etniska svenskar deltagit i en våldtäkt..? Domstol och domnummer, tack! Jag VET nämligen att det i alla fall inte har hänt i modern tid.
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-07-31 23:14:37 följande:
    Jodå. Nu är ju gruppvåldtäkter mycket ovanliga, men även svenska män är förövare. Dock är utrikes födda eller svenskar med någon utrikes född förälder överrepresenterade sett till andel av befolkningen. En betydande del av förövarna är fortfarande svenskar.
    ...och dessutom är de inte "mycket ovanliga". Längre. Av "vissa" skäl. Du behöver bara läsa tidningen en lördag eller söndag, så ser du någon ung kvinna som utnyttjats av flera män, någonstans på en festival eller på hemväg från krogen...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?