• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    StackarsMia skrev 2014-07-31 21:24:11 följande:
    Är man så dum att man väljer att leva med en våldsverkare, så får man skylla sig själv lite, ja.
    Du har den rätta inställning att nå till den absoluta SD-toppen!
  • Kunigunda
    nihka skrev 2014-08-01 01:08:41 följande:

Båda BRÅ-rapporterna är redan grundligt diskuterade i denna tråd så du lär inte få så många som har varit med här att tugga om det igen. Rapporterna gäller registrerade brott före 1996 resp 2005. Förutom att siffrorna är gamla tar de inte med all brottslighet utan naturligtvis bara den registrerade. Mörkertalet för exempelvis våldtäkter är mycket stort.

Något som kan nämnas igen i detta sammanhang är att de allra flesta invandrare (över 97%, om jag minns rätt, du får kolla bakåt i tråden) aldrig lagförs för några brott överhuvudtaget, någonsin.

Beaktansvärt är även att detta är de rapporter som finns att tillgå. Egenhändigt ihopsnickrad statistik utifrån nyhetsnotiser och slumpvis valda domar är inte relevant som utgångspunkt för en diskussion om mönster eller representation i brottsstatistiken.
  • Jeaninne
    nihka skrev 2014-08-01 01:49:45 följande:
    Nej, svenska män ha en anti-våldtäcksgen. De är ensamma i hela världen om den.

Den här unge herrn är iaf inte invandrare:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/ostnytt/20-aring-doms-for-festivalvaldtakt
    Nej, han är en svensk med WT-namn. Festivaler av denna typ drar till sig en hel del infött drägg. Händer mer-eller-mindre frivilliga saker i tälten också, på fyllan, vareviga år.

Men det var i alla fall inte en gruppvåldtäkt, vilket var vad jag efterfrågade.
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-01 02:19:11 följande:

Nej, han är en svensk med WT-namn. Festivaler av denna typ drar till sig en hel del infött drägg. Händer mer-eller-mindre frivilliga saker i tälten också, på fyllan, vareviga år.

Ah! Så SD har en agenda för alla Jonny, Conny, Sonny och Cewin också? Vilken?
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-01 02:19:11 följande:

Jag citerar, s 16 i C-uppsatsen från Socialhögskolan:

Gruppvåldtäktsmännen som intervjupersonerna har träffat har varit mellan ungefär 14 och 30 år. Det har varit gärningsmän med både svensk och utländsk bakgrund. Invandrare är något överrepresenterade vid gruppvåldtäkter, men flera intervjupersoner betonar att den kulturella bakgrunden inte är orsaken till våldtäkten. Samtliga intervjupersoner har sett att gruppvåldtäktsmännen kommer från familjer där de blivit utsatta för försummelse av något slag. Det är inte ovanligt att en eller båda föräldrarna har varit frånvarande. Dessa familjer lever ofta ett marginaliserat liv, där de inte är delaktiga i samhället.

Samtliga intervjupersoner vittnar om att gärningsmännen är både svenskar och invandrare, dock en liten överrepresentation av invandrarkillar. Blomkvist tror inte att det handlar om etnisk tillhörighet, utan snarare om situationen de lever i. Svenskar är överrepresenterade generellt i våldtäkter. Kjellgren och Wassberg tror inte heller att det har något med deras kulturella bakgrund att göra. Lundberg N betonar att ?det finns en övervikt av killar med invandrarbakgrund, men det har inget att göra med deras kultur, inte i första hand, utan det är andra faktorer, som att de är i underläge mot svenska samhället?.
  • realist14
    Flash Gordon skrev 2014-07-31 20:58:40 följande:

Och här har vi dagens SD-rekryterare:

http://www.dn.se/debatt/lat-inte-traditioner-bli-ett-hinder-for-integration/

En muslim kräver att vi svenskar slutar se våra traditioner, som midsommar, som "typiskt svenska" eftersom detta då skiljer på de som firar och de som inte firar midsommar och då får inte denna Kifah Qasem Mohammed och jag någon gemenskap.

Öh, tack så mycket herr Mohammed men jag tror nog jag avstår från din "gemenskap" och så fortsätter jag istället att fira midsommar och känna att det är en typisk svensk tradition som jag gärna för vidare till mina ungar.

SD upp 1,8 procentenheter i nästa mätning enbart tack vare denna debattartikel.

Och tro mig, jag känner igen en blivande klassiker när jag ser den.

Haha, som om han skulle skrivit samma artikel om situationen hade varit omvänd.
  • realist14
    Speakers Corner skrev 2014-07-31 21:51:31 följande:
    Jag ser ingen akilleshäl, om det är så att thailändare är mer tåliga än somalier för taskiga socioekonomiska faktorer,så är det ju så.
    Människor är olika, men varför är det så, det är ju den intressanta frågan.
    Har du något svar på det?
    ALlt är samhällets fel?
  • realist14
    Kunigunda skrev 2014-07-31 22:34:46 följande:
    Det är det ju uppenbarligen inte, eftersom svenska män är så, rackarns bra på att våldta kvinnor - oavsett om de bor i hyreslght, eller bostadsrätt på Kungsholmen eller villa i Umeå.
    Du menar att eftersom vi hade detta probelm redan, trots i sådan liten ofattning att vi hade ett lungt och fridfullt land, så gör det inget om vi får detta problem uppförstorat och hamnar tvåa på listan över flest anmälda våldtäkter?

Lite märkligt sätt att tänka isåfall

Svar på tråden Varför hatar folk SD?