• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Jeaninne
    StackarsMia skrev 2014-08-01 00:44:22 följande:
    Vore konstigt annars när svenskar är en betydande majoritet. Tror du att blonda svenskar står för de flesta fall i Somalia?
    Ja, man måste ju titta på antalet brott i förhållande till antalet invandrare från den folkgruppen, om det ska gå att jämföra. I absoluta tal vore det underligt om det inte vore flest svenska gärningsmän, eftersom vi - ett litet tag till - är i majoritet här. När det gäller vissa brott så finns det dock inga svenska gärningsmän alls, och ett sådant är gruppvåldtäkt. Det finns helt enkelt inte i den svenska kulturen. 
  • Kunigunda
    realist14 skrev 2014-08-01 09:56:03 följande:

Är det så att det per din definition inte FINNS länder där det finns betydligt högre brottslighet än i sverige och där även våldtäkter är vanligare. Kort sagt platser som du inte skulle känna dig så trygg på?

Jag förstår faktiskt inte vad du skriver. Men just nu skulle jag ju helst inte resa till Nigeria, Syrien, Gaza eller Ukraina, t.ex.
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-01 00:32:08 följande:
    Men rapporterna gör ju skillnad på utrikes födda, svenskar med en eller två utländska förädrar och svenskar. Vad är problemet?
    Det finns ingen kolumn specifikt för gruppvåldtäkter. Däremot kan vi ju gå till Norge, där MÅNGA polisrapporter har visat, att det ENBART är män från Afrika och Mellanöstern som ägnar sig åt detta brott. Och det lär inte vara annorlunda här:

www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Innvandrere-bak-alle-anmeldte-overfallsvoldtekter-i-Oslo-5569378.html
    - Innvandrere bak alle anmeldte overfallsvoldtekter i Oslo

Samtlige som er anmeldt for overfallsvoldtekter i Oslo de siste tre årene, er innvandrere med ikke-vestlig bakgrunn.

• Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-01 10:00:40 följande:

Fast det där är ju snömos. Det är inte sant. Det FINNS INGET rättsfall ifrån modern tid, där fler än två infödda svenska män inom Sveriges gränser, förgripit sig på en kvinna vid samma tillfälle. Jag VET att det är så. Det är du som har bevisbördan nu - en rapport utan några namn och målnummer bevisar ju ingenting! De har ju bara intervjuat andrahandspersoner som har gett sin "uppfattning" (och som inte skulle ha vågat säga sanningen för att de är rädda om sina arbeten). 

Och SJÄLVKLART är det kulturella orsaker. Dels används gruppvåldtäkter som ett sätt att förnedra fienden i krig, och har man en gång deltagit i sådana så är spärren borta. Man har ingen känsla för anständighet längre.

Och dels beror det på, att kvinnor som har sex utanför äktenskapet, eller så mycket som visar håret, i hemlandet anses vara horor utan värde. Vem som helst FÅR förgripa sig på dem, eftersom de ändå inte anses ha någon heder kvar. Det kunde man ha räknat ut med lilltån, att de skulle se likadant på oss när de kom hit...

De har intervjuat gärningsmännen. Men jag märker att du gång efter annan duckar för all typ av kunskap som inte kommer sig av egenhändigt och anekdotiskt belagda teorier. Du uppvisar ett anmärkningsvärt kunskapsförakt.
  • realist14
    Kunigunda skrev 2014-08-01 10:08:07 följande:
    Jag förstår faktiskt inte vad du skriver. Men just nu skulle jag ju helst inte resa till Nigeria, Syrien, Gaza eller Ukraina, t.ex.
    Jag undrar om du gör skillnad på länder. Men att man inte får tala om männniskor på samma sätt?
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-01 01:06:05 följande:
    Jag har varken angett eller krävt källa. Jag har upplyst dig om ett sakförhållande som du inte verkade känna till. Jag angav källa på att svenska män, med svenska föräldrar, förekommer som gärningsmän i gruppvåldtäkter, något som Jeaninne inte ville kännas vid.
    Den källan hade ju inga referenser som gick att kontrollera. Det räcker inte med att några socionomer sitter och diskuterar någonting. Man måste ha namn, målnummer, domstolsutslag om det ska vara bevis för någonting.
  • Kunigunda

Jag går och dunkar huvudet i en annan vägg. Detta är tredje tråden där jag läser om din människosyn, J, och det gör mig lika delar mörkrädd och illamående.

• Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-01 10:13:48 följande:

Den källan hade ju inga referenser som gick att kontrollera. Det räcker inte med att några socionomer sitter och diskuterar någonting. Man måste ha namn, målnummer, domstolsutslag om det ska vara bevis för någonting.

BRÅ är inte en tillförlitlig källa? Men dina turer förbi tingsrätten är det? Och du är ett exempel på en förtroendevald för SD. Det ante mig.
  • realist14
    Kunigunda skrev 2014-08-01 10:00:17 följande:
    Men ansvariga för statistiken har flera gånger pekat ut att de inte tror att våldtäkterna ökat utan endast anmälningsfrekvensen och att vi därmed har ett mindre mörkertal än många andra länder.
    Du, när jag ser på program på tv som tex Tunnelbanan ( och dem ser jag alla eftersom de är så bra)...samt om jag befinner mig på stan själv, alt pratar med de ungdomar jag känner som rör sig ute i en annan omfattning än jag sjöälv, osv osv...

Så ser jag en HELT ANNAN stadsbild än den jag hade när jag var tonåring. En helt annan råhet, helt annan attityd, helt annan otrygghet bland de unga än vad vi hade ( går inte att jämföra) tex hörde jag inte ens ordet hora eller såg någon bli antastad av småkillar , öht som ung, nu är det vardagsmat...osv osv....finns fler exempel

Så skyll på anmälningsfrekvens om det känns tryggare, jag vill påstå att det är ett annat land nu.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?