• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-07-31 23:05:42 följande:
    Och det gör somalier? Efter middagen eller?

Kambodjaner har i många länder (USA, Frankrike, England) rykte om sig att vara ytterst våldsamma och överepresenterade i narkotikahandel. Olika etniska grupper kan få pejorativa omdömen i olika kontexter. Man ska vara försiktig med att göra sanning av rykte.
    Ja, att en massa asiater OCH araber OCH afrikaner är inblandade i knarkbranschen, är ju inget att förvånas över. Med tanke på var det odlas, raffineras och vilka vägar det sedan transporteras...

Men nu pratade vi om flyktingar och invandrare i Sverige. 
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-01 10:11:21 följande:
    De har intervjuat gärningsmännen. Men jag märker att du gång efter annan duckar för all typ av kunskap som inte kommer sig av egenhändigt och anekdotiskt belagda teorier. Du uppvisar ett anmärkningsvärt kunskapsförakt.
    Det var ju DIN rapport som var anekdotisk. Eftersom de inte lämnade några bevis.
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-01 10:11:21 följande:
    De har intervjuat gärningsmännen. Men jag märker att du gång efter annan duckar för all typ av kunskap som inte kommer sig av egenhändigt och anekdotiskt belagda teorier. Du uppvisar ett anmärkningsvärt kunskapsförakt.
    ...du vet lika väl som jag, att skulle en socionom - som framträder med sitt namn - ha suttit och sagt att det är afrikaner och araber som begår gruppvåldtäkter här, så skulle han ha förlorat jobbet. INGEN som har en ställning att förlora skulle våga stå för den observationen med sitt namn, här i Sverige.
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-01 10:15:08 följande:
    BRÅ är inte en tillförlitlig källa? Men dina turer förbi tingsrätten är det? Och du är ett exempel på en förtroendevald för SD. Det ante mig.
    Jo, men den rapporten du refererade till var ju inte från BRÅ.
  • Jeaninne
    realist14 skrev 2014-08-01 10:18:05 följande:
    Du, när jag ser på program på tv som tex Tunnelbanan ( och dem ser jag alla eftersom de är så bra)...samt om jag befinner mig på stan själv, alt pratar med de ungdomar jag känner som rör sig ute i en annan omfattning än jag sjöälv, osv osv...

Så ser jag en HELT ANNAN stadsbild än den jag hade när jag var tonåring. En helt annan råhet, helt annan attityd, helt annan otrygghet bland de unga än vad vi hade ( går inte att jämföra) tex hörde jag inte ens ordet hora eller såg någon bli antastad av småkillar , öht som ung, nu är det vardagsmat...osv osv....finns fler exempel

Så skyll på anmälningsfrekvens om det känns tryggare, jag vill påstå att det är ett annat land nu.
    Exakt. De slemmiga gängen som är närgångna och slemmiga mot unga svenska kvinnor på klubbar, fanns knappast i min generation. Då kunde det vara någon överförfriskad gubbe (svensk eller utländsk) som tafsade, någon gång.

Men det var inte det här systematiska - gäng av enbart män med viss bakgrund, som samarbetar om att komma åt unga svenska kvinnor. Inte den totala respektlösheten som de har - den fanns inte då. Inte ens de katolska och östortodoxa pojkarna ifrån sydeuropa, och som delade mycket av muslimernas hederskultur fortfarande då på 1980-talet, var lika föraktfulla och råa mot svenska flickor - trots att vi inte hölls inlåsta som deras fästmör och systrar. 
  • Wajwajwa
    Jeaninne skrev 2014-08-01 09:53:28 följande:
    Fast det intressanta är att upplevelsen av hur brottsligheten ser ut, ifrån Avpixlat med flera sajter som visar gärningsmännens identitet även om de är invandrade till skillnad från PK-media, stämmer exakt med rapporten!

För övrigt behöver man bara gå till närmaste Tingsrätt för att göra sig en uppfattning om hur brottsligheten ser ut här. Där framgår gärningsmännens efternamn på displayen som visar dagens mål och rättegångssalar. Det är nästan bara arabiska, afrikanska, ryska samt östeuropeiska o balkan-namn... Jag brukar "roa" mig med att göra ett sådant besök i verkligheten ibland, när jag har vägarna förbi.
    Mig veterligen så visar "PK-media" inte någons identitet innan de är dömda, förutom i undantagsfall. 
    Efter dom har fallit brukar man däremot visa bild på gärningsmannen i spektakulära fall. Senast var det väl den där mannen som slog ihjäl en fjortonåring och en äldre kvinna, kommer inte ihåg hans namn men jag kan ju glädja dig med att han inte hade ett "svenskt utseende" och hans bild publicerades i kvällstidningarna.

Det är väl ändå mest "främlingsfientliga" som blir alldeles till sig i brallan när gärningsmän visar sig vara utlandsfödda. Dom har ju redan Avpixlat där dom kan sitta och hetsa upp varandra som en skock grobianer. :)

Majoriteten av befolkningen i Sverige är inte kriminella som tur är.
    Varför skulle media vilja sprida en ensidig bild som drabbar oskyldiga?
    Varför skulle man vilja förstärka en bild som skapar negativitet och ökar klyftor?
    På vilket sätt skulle det bidra till ett bättre samhälle?

Varför gnälls det bara när det gäller brott som utlandsfödda begått?
    Jag har inte sett någon som beklagar sig över att media inte skrivit att dagispedofilen i Högsby är svensk exempelvis.

• realist14
    Wajwajwa skrev 2014-08-01 11:14:16 följande:
    Varför gnälls det bara när det gäller brott som utlandsfödda begått?
    Jag har inte sett någon som beklagar sig över att media inte skrivit att dagispedofilen i Högsby är svensk exempelvis.
    Tror inte någon jublar när brott begås, så att säga "bara" är väl att behandla ämnet lite väl raljerande.
    '  Men om ett lugnt land förvandlas så kanske reaktioner på det inte är såååå konstiga??

• FDFMGA
    Petra26 skrev 2014-08-01 12:04:45 följande:

För att man inte vill höra sanningen om verkligheten i Sverige, så att övriga politiker fortsätter hjärntvättar svenska folket med falsk propaganda, som inte stämmer med verkligheten.
    Den etablerade makteliten både höger och vänster tjänar på att svenska folket fortsätter leva i lögner och vara naiva som vanligt.

Jovisst.

Svenska folket är hjärntvättat men anar någonstans att den verkliga sanningen undanhålls folket av makteliten och just därför vänds folkets hat mot dem som genomskådat sanningen och står upp för densamma trots att de förföljs av makens propagandamakare

Det där är klassisk sektretorik - och precis vad man kan vänta sig från toksekten som följer i Åkessons spår.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-08-01 15:51:19 följande:
    Jovisst.

Svenska folket är hjärntvättat men anar någonstans att den verkliga sanningen undanhålls folket av makteliten och just därför vänds folkets hat mot dem som genomskådat sanningen och står upp för densamma trots att de förföljs av makens propagandamakare

Det där är klassisk sektretorik - och precis vad man kan vänta sig från toksekten som följer i Åkessons spår.
    Vilka menar du framför en någotsånär objektiv bild av läget då? Ullenhag?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • FDFMGA
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-01 23:20:09 följande:
    Vilka menar du framför en någotsånär objektiv bild av läget då? Ullenhag?
    Jag vet inte - området är så sammansatt och komplext att det kanske är svårt att ge en beskrivning som inte är färgad av vad man har för åsikter om hur invandringen bör påverka Sverige och omvänt - och jag måste erkänna att jag skamligt nog inte läst mer än enstaka delar av de politiska partiernas invandringspolitiska programförklaringar.

När det kommer till valet i september kommer heller knappast invandringsfrågan att avgöra vad jag röstar på - för mig kommer fördelningspolitiken eller miljöpolitiken att vara avgörande.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?