• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Aqt
    FDFMGA skrev 2014-08-31 02:11:38 följande:

Alla partier får valaffischer förstörda och så har det varit så länge jag kan minnas, så sent som idag såg jag en Stefan Löfven som hade fått horn.

Jag vet inte om SD drabbas mer än andra, det är möjligt. Däremot vet jag att många sverigedemokrater har stora problem med att sätta in företeelser i ett sammanhang, att kvantifiera och relativisera dem.

Säg att SD har fått så många som tusen valaffischer saboterade. Det finns nästan 10 miljoner människor i Sverige, det blir en saboterad affisch per 10.000 invånare, förmodligen betydligt mindre eftersom de som saboterar säkert förstör fler än en affisch.

Så din frågeställning är en smula besynnerlig - den om hur det kommer sig att det finns så många i landet som absolut inte står upp för demokratin.

Sådana här resonemang att SD inte drabbas mer av antidemokratiska hatbrott och valsabotage är löjligt. I Stockholm och Södertälje väljer fackförbund att inte låta deras busschaufförer köra bussarna med SD budslap på. Brevbärare har vägrat bära ut post med SD budskap. Kollin med valsedlar skickas fel så att de blir försenade och inte kan delas ut

Och vänsterpartiet i Stockholm har soptunnor uppställda vid deras valstugor och uppmanar väljare att kasta sd material där, det hände mig på södermalm och i Sthlm city. Deras tal förstörs av kommunister som står med deras sovjetstats färgade flaggor och gör fuckoff tecken och blåser i visselpipor för att ingen ska höra vilket jag också bevittnat. Jag vet många ställen i Stockholm där SD affischer suttit tillsammans med andra partiers, de enda som är borta är SD affischerna.

Det är så otroligt barnsligt och lågt och faktiskt brottsligt. Och så säger vissa att SD önskar det här och intar "martyrskap". Sånt här ska inte hända nåt parti mer än något annat. Men tyvärr är det precis vad som sker.

De är ju ett vanligt parti med fokus på ett välfärdssamhälle, om man bara läser deras program och lyssnar på vad de säger. Och de vill faktiskt ta in kvotflyktingar men inte 100000 om året vilket är nuvarande prognoser. FI och V är väldigt lika välfärdsmässigt, men med en mer radikal framtoning i vissa frågor om män t.ex. Eller har Gudrun slutat prata om mans-skatt?

Tänk om SD skulle sätta upp soptunnor och säga att kommunistmaterial ska slängas där...eller om Jimmie skulle prata om Invandrarskatt. Men det skulle tack och lov aldrig hända, för det är Sandlådenivå!
  • FDFMGA
    Aqt skrev 2014-08-31 09:23:27 följande:
    Sådana här resonemang att SD inte drabbas mer av antidemokratiska hatbrott och valsabotage är löjligt. I Stockholm och Södertälje väljer fackförbund att inte låta deras busschaufförer köra bussarna med SD budslap på. Brevbärare har vägrat bära ut post med SD budskap. Kollin med valsedlar skickas fel så att de blir försenade och inte kan delas ut

Och vänsterpartiet i Stockholm har soptunnor uppställda vid deras valstugor och uppmanar väljare att kasta sd material där, det hände mig på södermalm och i Sthlm city. Deras tal förstörs av kommunister som står med deras sovjetstats färgade flaggor och gör fuckoff tecken och blåser i visselpipor för att ingen ska höra vilket jag också bevittnat. Jag vet många ställen i Stockholm där SD affischer suttit tillsammans med andra partiers, de enda som är borta är SD affischerna.

Det är så otroligt barnsligt och lågt och faktiskt brottsligt. Och så säger vissa att SD önskar det här och intar "martyrskap". Sånt här ska inte hända nåt parti mer än något annat. Men tyvärr är det precis vad som sker.

De är ju ett vanligt parti med fokus på ett välfärdssamhälle, om man bara läser deras program och lyssnar på vad de säger. Och de vill faktiskt ta in kvotflyktingar men inte 100000 om året vilket är nuvarande prognoser. FI och V är väldigt lika välfärdsmässigt, men med en mer radikal framtoning i vissa frågor om män t.ex. Eller har Gudrun slutat prata om mans-skatt?

Tänk om SD skulle sätta upp soptunnor och säga att kommunistmaterial ska slängas där...eller om Jimmie skulle prata om Invandrarskatt. Men det skulle tack och lov aldrig hända, för det är Sandlådenivå!
    Jag har svårt att se sambandet mellan ditt inlägg och mitt.

Jag har bara förklarat att de som förstör SD-affischer är relativt få och att det är galet att tro att de är särskilt representativa för den stora mängd människor som ogillar SD-sektens åsikter.

Att brevbärare reagerar över att de tvingas dela ut SvP- och SD-propaganda och det till och med till personer som satt upp meddelanden på dörren att de betackar sig för rasistpropagandan kan jag däremot förstå.

Jo, jag vet att SD anser att det är orättvist att jämföra dem med SvP och kalla dem rasister och att SD:s partiprogram inte är rasistiskt - men partier bedöms mindre utifrån partiprogrammen och mer efter vad de säger i övrigt och hur anhängarna agerar - och ur den aspekten är SD i allra högsta grad rasister.

Jag tror att man kan koka ned sektens budskap till en mening: Det är ok med invandring men inte från Mena eller Afrika och helst inte Sydamerika - men flitiga sydostasiater och pålitliga europeer har vi inget emot.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Gert
    Velouria skrev 2014-08-31 03:51:59 följande:

SD-humor!!

Du måste mena PK-humor.
  • realist14
    FDFMGA skrev 2014-08-31 09:41:05 följande:
    Att brevbärare reagerar över att de tvingas dela ut SvP- och SD-propaganda och det till och med till personer som satt upp meddelanden på dörren att de betackar sig för rasistpropagandan kan jag däremot förstå.
    Trams.....ett sätt att blåsa upp sig med bara.....bara att dela ut. De står knappast och öppnar alla kuvert för att se om det finns något annat som kan strida mot ders moral så det är väl bara att dela ut och vara tyst.
  • Gert

Men det är ok att dela ut kommunistpropaganda för Vänsterpartiet. Sverige är bra konstigt.

• realist14
    Gert skrev 2014-08-31 09:50:57 följande:

Men det är ok att dela ut kommunistpropaganda för Vänsterpartiet. Sverige är bra konstigt.

Och hur tror de att peddosarna delade sitt material innan internet....jo per POST!!!! Shit vad de burit ut grejor utan att klaga tidigare....tonvis med skit...

Trams som sagt.
  • FDFMGA
    realist14 skrev 2014-08-31 09:48:07 följande:
    Trams.....ett sätt att blåsa upp sig med bara.....bara att dela ut. De står knappast och öppnar alla kuvert för att se om det finns något annat som kan strida mot ders moral så det är väl bara att dela ut och vara tyst.
    Tja, såväl facket som Posten är överens om att det ska klassas som samhällsinformation - så visst kommer propagandan för SvP och SD att delas ut.

Däremot är det inte förbjudet för enskilda brevbärare att uttrycka vad de tycker om rasistsektena - det kallas yttrandefrihet och är något som sekterna ofta högljudd brukar gnälla och gny om i sammanhang där den inte är tillämplig.

Att vara tyst om vad man tycker har inget med det Sverige jag är en del av att göra.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Gert

Dessutom är det bara en liten klick brevbärare som klagar på att dela ut SD och SVP reklam. Men media och PK-sekten ska alltid förstora upp saker i oändlighet. 99% av alla brevbärare delar ut posten som vanligt utan att tycka eller bryr sig om var posten kommer ifrån. Det finns nog en del brevbärare som kommer rösta på SD också.

• Gert

Jag har själv jobbat som reklamutdelare och inte brydde jag mig om vad jag delade ut. Jag gjorde bara mitt jobb, som alla andra gör. 

Svar på tråden Varför hatar folk SD?