• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA
    Velouria skrev 2014-08-31 18:56:40 följande:

Sverigedemokrat får inte det svar han är ute efter Ibland får man äta upp sin hetsning...

Den där är helt underbar.

Själv är jag förtjust i bilden av den gamla damen som slog efter en demonstrerande nazist i Växjö 1986.

Tiderna förändras då blev hon hjälteförklarad och man fick veta att hennes mamma hade suttit i nazistiskt koncentrationsläger, idag hade hon väl gripits av polis efter att först ha fått några batongslag.

Toleransen mot nazismen har verkligen förändrats på 30 år. För övrigt så var det NRP som demonstrerade då, ett parti som senare lades ner eftersom ledaren ansåg att SD hade tagit över partiets roll.

"Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Philipsson
    Velouria skrev 2014-08-31 19:00:22 följande:
    Nej, det är väl också demokratiskt att slänga bort skit som man tycker är skit?

Rasistisk skit ska bort. Så enkelt är det. Du får kalla mig för antidemokrat/företrädare för totalitär regim/whatever ni sverigedemokrater kan komma på för att tysta era motståndare när ni våldtar dem med er rasistpolitik. Men vi fortsätter ändå. För att just kunna bevara demokratin och de mänskliga fri- och rättigheterna
    Jo, det är odemokratiskt att vägra meningsmotståndare att komma till tals.

Du avfärdar kritiker av svensk invandringspolitik som "rasister". Inkvisitorerna avfärdade kritiker av Vatikanens dogmer som kättare.

Den positionen du intar, är inkvisitorernas. Det kommer du dock aldrig att fatta. Så funkar det för dem som är hjärntvättade, som tror att de förfäktar demokratin, genom att vilja inskränka den.

Är Sverigedemokraterna motståndare till demokrati och mänskliga fri- och rättigheter? Sd vill ju när det gäller flyktingpolitiken, anpassa den till övriga Europas nivå.

Är du medveten om att när du säger det du gör, så avfärdar du indirekt medborgarna i samtliga länder i hela EU, som rasister?

Du talar som inskränkt svenskchauvinist, som tror att allt svenskt är det bästa, för att du har blivit indoktrinerad till det.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-08-31 19:14:56 följande:
    Den där är helt underbar.

Själv är jag förtjust i bilden av den gamla damen som slog efter en demonstrerande nazist i Växjö 1986.

Tiderna förändras då blev hon hjälteförklarad och man fick veta att hennes mamma hade suttit i nazistiskt koncentrationsläger, idag hade hon väl gripits av polis efter att först ha fått några batongslag.

Toleransen mot nazismen har verkligen förändrats på 30 år. För övrigt så var det NRP som demonstrerade då, ett parti som senare lades ner eftersom ledaren ansåg att SD hade tagit över partiets roll.
    Partier förändras. Dagens V, dåtidens VPK och ännu tidigare Sveriges kommunistiska parti, sympatiserade ju med Stalin, Mao och Pol Pot. Att dessa rensade ut miljontals "oliktänkande", betraktades av dåtidens vänsterpartister som svinn: "För att göra omelett måste man knäcka ägg"

Dagens Moderaterna, dåtidens Högerpartiet, var motståndare till allmän rösträtt!

Sossarna instiftade Sveriges rasbiologiska institut och stod bakom steriliseringskampanjer av bl.a. samer och utvecklingsstörda.
  • StackarsMia
    MsFry skrev 2014-08-31 17:19:38 följande:
    Du menar att två fel gör ett rätt?

Det gör det inte.
    Nästa gång kanske du kankritisera medias tolkningar. För de flesta zombies brukar inte göra det.
  • StackarsMia
    Velouria skrev 2014-08-31 17:50:03 följande:
    Mmm, precis. Det är därför som SD måste reageras MOT. De tycker faktiskt illa om både demokrati och alla mänskliga fri- och rättigheter som finns. De tränger sig på som våldtäktsmän men slänger sig ner och gråter högt som en bebis när de får motstånd. Typ "jag ska rövknulla dig med min politik och du får inte göra motstånd".
    Det fina demokratihatet. Som att du skulle ta livet av våldtäktsmän i demokratins namn. Sanna antidemokrater borde utvisas.
  • StackarsMia
    Velouria skrev 2014-08-31 17:59:54 följande:
    Jag vet inte om du gillar anarki. I sure don't. Det är därför som SD måste reageras mot. Så enkelt är det. 

Förresten, varför får inte min "invandrargranne" något av SDs tidningar, men att jag får det? Är det inte lite diskriminering?
    Våldsvänstern brukar vara antidemokrater. Kanske får du ringa dina vänner och fråga hur den ideologiska kompassen är inställd?
  • enånittitre
    Philipsson skrev 2014-08-31 18:49:05 följande:
    Ett parti som kritiserar svensk invandringspolitik ska alltså få sin valreklam dumpad i soptunnan av antidemokratiska brevbärare?

Det är ju DU som resonerar som en förträdare för en totalitär regim, begriper du inte det?

Det är ju de som vill inskränka andra att ifrågasätta etablerade "sanningar", som är maktens politruker, motsvarigheter till medeltidens inkvisitorer, som sprang Vatikanens ärenden och såg till att oliktänkande avrättades som kättare.
    Landsfader Reinfeldt skrev i sin ungdom boken "Det sovande folket".

En i boken känd formulering var "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd".

(Du får ha med dig detta i tanken när du försöker debattera.)
  • StackarsMia
    Velouria skrev 2014-08-31 18:43:44 följande:

Alltså, egentligen gillar jag svensk version av demokrati. Vem som helst kan ju bli representant för sitt älsklingsparti

Jag gillar skarpt att vi har riksdagspartier med lågutbildade, som denne:

• StackarsMia
    Velouria skrev 2014-08-31 19:00:22 följande:
    Nej, det är väl också demokratiskt att slänga bort skit som man tycker är skit?

Rasistisk skit ska bort. Så enkelt är det. Du får kalla mig för antidemokrat/företrädare för totalitär regim/whatever ni sverigedemokrater kan komma på för att tysta era motståndare när ni våldtar dem med er rasistpolitik. Men vi fortsätter ändå. För att just kunna bevara demokratin och de mänskliga fri- och rättigheterna
    I totalitär kommunistanda ska oliktänkande sorteras bort. Hitler ringde och ville ha tillbaka sin ideologi.
  • MsFry
    StackarsMia skrev 2014-08-31 19:36:29 följande:
    Nästa gång kanske du kankritisera medias tolkningar. För de flesta zombies brukar inte göra det.
    Nu kritiserar jag din formulering.

Du menar väl ändå inte att du gör samma tolkning som den media du uppenbarligen föraktar gör?

Och du insinuerar att jag är zombien, nu måste du ju erkänna att du föll på eget grepp. Du vet ju inte ens vilken media jag läser/lyssnar på. Du gör bara antagande baserat på dina egna fördomar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?