• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • StackarsMia
    Velouria skrev 2014-08-31 12:25:09 följande:
    Jag tycker att det är bra att brevbärare reagerar mot rasistpropaganda från SD och SVP. Det enda som är tragiskt i det hela är SDs fejksnyftningar som handlar om att folk reagerar mit deras rasistpropaganda. Sen när ska man tycka synd om rasister? Demokrati måste försvaras gentemot rasistpacket annars försvinner den helt om SD får makten.
    Så anarki är vägen framåt? Bör vi låsa in kommunisterna och slänga deras valsedlar. Blir det bra?
  • StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-08-31 10:00:47 följande:
    Tja, såväl facket som Posten är överens om att det ska klassas som samhällsinformation - så visst kommer propagandan för SvP och SD att delas ut.

Däremot är det inte förbjudet för enskilda brevbärare att uttrycka vad de tycker om rasistsektena - det kallas yttrandefrihet och är något som sekterna ofta högljudd brukar gnälla och gny om i sammanhang där den inte är tillämplig.

Att vara tyst om vad man tycker har inget med det Sverige jag är en del av att göra.
    All annan ppropaganda delas ju ut, så vad är problemet?
  • StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-08-31 10:22:02 följande:
    Det där tror jag att du fått om bakfoten.

Aqt som beklagade sig över brevbärarna tillhör samma sekt som du.

Det förstår du väl om du tänker efter - att det bara är gråtarsekten som skulle snyfta och gnälla om brevbärarna eller nedrivna affischer.

Tänk när Fi fick sin valstuga på Sergels Torg söndersparkad. "Bara att gå vidare", blev kommentaren - men det är klart de är ju heller inte sådana gnällkärringar som SD-sekten.

Finns det överhuvudtaget något som inte SD-aktivisterna gråter ut omSkrattande
    Ja, t.ex. gråter vi oftast inte om att Polisen varit stygga och drar på oss offerkoftan när vi vandaliserar och hetsar mot polisen, som när rödingarna startar kravaller. Då får man ta en smäll helt enkelt. Men då rycker rödingmedia ut till undsättning och hetsar än mer.
  • StackarsMia
    MsFry skrev 2014-08-31 06:11:48 följande:
    Nej, undersökningen visar att 36 % vill ha samma nivå som idag, 26 % vill ta emot fler, 32 % vill ta emot färre än vad vi gör idag och 6 % vet inte.

Du kan inte slå ihop tre av grupperna och hävda att de inte vill ta emot fler flyktingar.

Det kanske var en språklig miss av dig men du fick det att låta som att du trodde att 74 % ville stoppa asylmottagandet helt.
    Klart jag kan. Precis som media använt sig av rubriken. Eller får de dispens i sitt rubriksättande?
  • StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-08-31 09:41:05 följande:
    Jag har svårt att se sambandet mellan ditt inlägg och mitt.

Jag har bara förklarat att de som förstör SD-affischer är relativt få och att det är galet att tro att de är särskilt representativa för den stora mängd människor som ogillar SD-sektens åsikter.

Att brevbärare reagerar över att de tvingas dela ut SvP- och SD-propaganda och det till och med till personer som satt upp meddelanden på dörren att de betackar sig för rasistpropagandan kan jag däremot förstå.

Jo, jag vet att SD anser att det är orättvist att jämföra dem med SvP och kalla dem rasister och att SD:s partiprogram inte är rasistiskt - men partier bedöms mindre utifrån partiprogrammen och mer efter vad de säger i övrigt och hur anhängarna agerar - och ur den aspekten är SD i allra högsta grad rasister.

Jag tror att man kan koka ned sektens budskap till en mening: Det är ok med invandring men inte från Mena eller Afrika och helst inte Sydamerika - men flitiga sydostasiater och pålitliga europeer har vi inget emot.
    Ungefär som de flesta länder alltså. Märkligt. Är de rasister i Singapore tro?
  • FDFMGA
    StackarsMia skrev 2014-08-31 16:21:26 följande:
    Ja, t.ex. gråter vi oftast inte om att Polisen varit stygga och drar på oss offerkoftan när vi vandaliserar och hetsar mot polisen, 
    Nehej.

Det var ju vackert, eller något.

Själv tycker jag att det verkar som vissa högerextremister och vissa vänsterextremister närmast lever i symbios med varandra.

Jag brukar tänka att den politiska skalan inte är linjär utan snarare cirkulär och att extremistgrupperna egentligen bara står ett litet snäpp ifrån varandra politiskt.

Ungefär som med fotbollshuliganer - för dem kan avståndet mellan Bajen och AIK tyckas oändligt - men för den som inte är engagerad är det ungefär samma sorts huliganer i bägge grupperna.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • MsFry
    StackarsMia skrev 2014-08-31 16:24:22 följande:
    Klart jag kan. Precis som media använt sig av rubriken. Eller får de dispens i sitt rubriksättande?
    Du menar att två fel gör ett rätt?

Det gör det inte.
  • Velouria
    Kunigunda skrev 2014-08-31 13:25:08 följande:

Det verkar behövas lite klargöranden om SD. Jag föreslår att ni ser denna:

Den har jag sett. Klockren beskrivning av det där skitpacket
    Detta är bara ett rrrrääkneexempel!
  • Velouria
    Gert skrev 2014-08-31 13:51:24 följande:
    *trams*

Det här med demokrati är en svårt sak att förstå för vissa. En del tycker det är demokrati att begränsa yttrandefriheten och slåss mot polisen.
    Mmm, precis. Det är därför som SD måste reageras MOT. De tycker faktiskt illa om både demokrati och alla mänskliga fri- och rättigheter som finns. De tränger sig på som våldtäktsmän men slänger sig ner och gråter högt som en bebis när de får motstånd. Typ "jag ska rövknulla dig med min politik och du får inte göra motstånd".
  • Velouria
    FDFMGA skrev 2014-08-31 15:58:47 följande:
    Visst, men allt blir så förvrängt genom floderna av gråt och självömkan för SD-sekten. 

Där är höjden av hjältemod när ledarna beväpnar sig mer aluminiumrör för att gå till attack mot någon stackars fyllskalle på Kungsgatan - eller när sektledarna manligt kärvt knuffar på kvinnor och kallar dem horor - eller när någon näringspolitisk talesman i fyllan och villan anklagar invandrare för stöld och spottar och fräser mot invandrare som försöker hjälpa dem.

Genom tårfloderna kan nog ynkedomen få ett hjältemodets skimmer medan brevbärare som inte vill dela ut  SvP:s och SD:s dynga blir till fega vänsterextremister.

All heder till brevbärarna och deras civilkurage - så jävla lätt är det inte att stå upp för det man anser rätt mot arbetsgivare och fack, särskilt inte på ett så hierarkiskt styrt företag som Postnord.
    Just det. Eller som när alkoholistsverigedemokraten kastade ett glas mot en bartender på en bar (krog?) på Island och brölade ut rasistiska tillmälen mot denne. 

Det är också intressant hur många "isolerade" incidenter det förekommer inom SD när man läser om hur frekvent de förekommer. Vanligtvis brukar man säga att det tyder på ett----------MÖNSTER. Men hysch! Det får vi ju inte säga om SD. Alla hemska incidenter från deras sida är heeeeelt isolerade och inte att betrakta som verklig problematik med deras politik och inom just deras politiska sfär. De har ju nolltolerans.

And by the way, vilka andra partier behöver ens ha nolltolerans mot rasism i sitt parti?  
Svar på tråden Varför hatar folk SD?