• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • StackarsMia
    MsFry skrev 2014-08-31 20:50:53 följande:
    Nu kritiserar jag din formulering.

Du menar väl ändå inte att du gör samma tolkning som den media du uppenbarligen föraktar gör?

Och du insinuerar att jag är zombien, nu måste du ju erkänna att du föll på eget grepp. Du vet ju inte ens vilken media jag läser/lyssnar på. Du gör bara antagande baserat på dina egna fördomar.
    Nej, jag gör en helt annan tolkning. Att svenskar INTE vill ha fler flyktingar. 
  • MsFry
    StackarsMia skrev 2014-08-31 21:49:01 följande:
    Nej, jag gör en helt annan tolkning. Att svenskar INTE vill ha fler flyktingar. 
    Fast det är fortfarande en felaktig tolkning av de siffror du hänvisar till.
  • StackarsMia
    MsFry skrev 2014-08-31 22:12:02 följande:
    Fast det är fortfarande en felaktig tolkning av de siffror du hänvisar till.
    Nej. Medias tolkning var lika rätt som min. 
  • Vitrysk hockeyhjälte

Jaharu, det gamla gardet tycker att det är rätt att tysta folk med puckade åsikter. Ja, inget nytt under solen med andra ord.

Demokrati och yttrandefrihet FTW.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • MsFry
    StackarsMia skrev 2014-08-31 22:14:45 följande:
    Nej. Medias tolkning var lika rätt som min. 
    Jag vet inte vilken media du pratar om, en hänvisning eller länk skulle kanske förtydliga ditt resonemang.

Men det ändrar inte det faktum att siffrorna inte visar det du påstår. Bland annat har du räknat in de 6% som svarat "vet ej" till de som inte vill ha ett ökat asylmottagande och bara det är ju helt tokigt.
  • Aqt
    Velouria skrev 2014-08-31 12:38:37 följande:

Precis. *snyft* "vi får inte hata och hetsa mot invandrare ifred för alla är elaka emot oss"

www.google.se/search?

biw=360&bih=272&tbm=isch&sa=1&ei=ifkCVMXCFaj_4QSLsIDgCw&q=sad+nazi+gif&oq=sad+nazi+gif&gs_l=mobile-gws-serp.3...27521.28900.0.29798.5.5.0.0.0.0.165.522.3j2.5.0....0...1c.1.52.mobile-gws-serp..3.2.311.I-xUWConbTo#facrc=_&imgrc=0NXEV6xHxSJ85M%253A%3B_xg8DEMhY9fi4M%3Bhttp%253A%252F%252Fstatic.fjcdn.com%252Fcomments%252Fsuch%252Ba%252Bmissunderstood%252Bman%252B_05ad934bb6e0c3a317c46f88ddac1b15.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.funnyjunk.com%252FInspirational%252BMessage%252Ffunny-pictures%252F5047793%252F%3B1600%3B900

Detta eviga missbrukande av ett så allvarligt ord "rasism". Är argumenten så dåliga att man tar till ord som "sekt" och "rasist" för att man inte kan bemöta andras politiska åsikter på ett normalt sätt? Och påstå att SD "hatar" för att de vill ge mer ytrymme till välfärd, UNHCR och ta emot kvotflyktingar...?

Problemet är att man vill få människor att inte tänka själva, bara avfärda ett normalt parti som något "farligt" och skambelagt för att man inte kan argumentera mot dem.

Om man t.ex anser att de ca 400000 flyktingar (om man räknar lågt eftersom anhöriga + arbetskraftsinvandring påverkar och tillkommer efter migrationsverkets prognoser), som kommer hit under kommande mandatperiod, och inget block/parti har planerat för bostäder som täcker för dem. Hatar man någon då, eller är man rasist!!??

Det är ju viktigt att lösa det för att människor ska må bra här, svenskar och invandrare.

Men när politikerna säger att man kanske kan bygga 150000 bostäder, mest smålägenheter, över en 10-15 årsperiod kommer inte ens bostäderna att räcka.

Men man får inga svar annat än att "det finns utmaningar, vi ska öppna våra hjärtan", men det ger inga bostäder eller tar bort segregationen.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    SpanskaFlugan skrev 2014-09-01 12:00:53 följande:

Hör är ytterligare en anledning till varför jag avskyr SD: www.aftonbladet.se/nyheter/article19457920.ab.

SD hävdar att de inte är rasister men de drar uppenbarligen till sig rasister och låter dem sedan kandidera till poster.

Japp. Man undrar var de hittar alla dessa stolpskott.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Aqt
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-01 12:42:08 följande:

Japp. Man undrar var de hittar alla dessa stolpskott.

Menar ni att alla i SD är rasister för att det är några av de 1000 tals som arbetar för dem politiskt som uttryckt sig klumpigt och oftast utesluts?

Det är återigen ett sätt för de politiska motståndarna att slippa diskutera de politiska sakfrågorna.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?