• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-08-31 10:10:21 följande:

Dessutom är det bara en liten klick brevbärare som klagar på att dela ut SD och SVP reklam. Men media och PK-sekten ska alltid förstora upp saker i oändlighet. 99% av alla brevbärare delar ut posten som vanligt utan att tycka eller bryr sig om var posten kommer ifrån. Det finns nog en del brevbärare som kommer rösta på SD också.

Det där tror jag att du fått om bakfoten.

Aqt som beklagade sig över brevbärarna tillhör samma sekt som du.

Det förstår du väl om du tänker efter - att det bara är gråtarsekten som skulle snyfta och gnälla om brevbärarna eller nedrivna affischer.

Tänk när Fi fick sin valstuga på Sergels Torg söndersparkad. "Bara att gå vidare", blev kommentaren - men det är klart de är ju heller inte sådana gnällkärringar som SD-sekten.

Finns det överhuvudtaget något som inte SD-aktivisterna gråter ut omSkrattande
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-08-31 10:22:02 följande:
    Det där tror jag att du fått om bakfoten.

Aqt som beklagade sig över brevbärarna tillhör samma sekt som du.

Det förstår du väl om du tänker efter - att det bara är gråtarsekten som skulle snyfta och gnälla om brevbärarna eller nedrivna affischer.

Tänk när Fi fick sin valstuga på Sergels Torg söndersparkad. "Bara att gå vidare", blev kommentaren - men det är klart de är ju heller inte sådana gnällkärringar som SD-sekten.

Finns det överhuvudtaget något som inte SD-aktivisterna gråter ut omSkrattande
    Finns det över huvud taget något som inte du gråter ut om angående SD-sekten?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • realist14
    Gert skrev 2014-08-31 11:01:04 följande:
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-08-31 11:01:04 följande:
    Hm, kanske du borde be någon om hjälp med att tolka det lilla sidospåret om brevbärare. 

Inte gråter jag åt att SD-sekten ständigt ynkar över alla orättvisor de drabbas av, särskilt som jag anser att just gnälligheten är ett av sektens mest frånstötande drag, vid sidan om angreppen på invandrare.

Detta i kombination med att SD inte precis lockar till sig några större tänkare gör att det finns en obetalbar komik vid sidan av tragiken i sektens uppträdande.

Rent konkret avseende valpropagandan så var det två sektanhängare som började ynka sig om hur orättvist SD behandlas.

Det är ju närmast ett mysterium att sekten har lyckats dra till sig så många lipsillar. Själv tror jag att man måste utgå från att sverigedemokrater sällan fått lära sig värdet av egenansvar - och att det är därför det är så omåttligt vanlig att anhängarna ynkar om allt mellan himmel och jord i högan sky.

Man kan inte ersätta bristen på ryggrad med aluminiumrör, som sektledarna försökte på KungsgatanSkrattande
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Velouria
    Gert skrev 2014-08-31 10:16:37 följande:

Jag har själv jobbat som reklamutdelare och inte brydde jag mig om vad jag delade ut. Jag gjorde bara mitt jobb, som alla andra gör. 

Jag tycker att det är bra att brevbärare reagerar mot rasistpropaganda från SD och SVP. Det enda som är tragiskt i det hela är SDs fejksnyftningar som handlar om att folk reagerar mit deras rasistpropaganda. Sen när ska man tycka synd om rasister? Demokrati måste försvaras gentemot rasistpacket annars försvinner den helt om SD får makten.
    Detta är bara ett rrrrääkneexempel!
  • Velouria
    FDFMGA skrev 2014-08-31 12:01:53 följande:

Hm, kanske du borde be någon om hjälp med att tolka det lilla sidospåret om brevbärare. 

Inte gråter jag åt att SD-sekten ständigt ynkar över alla orättvisor de drabbas av, särskilt som jag anser att just gnälligheten är ett av sektens mest frånstötande drag, vid sidan om angreppen på invandrare.

Detta i kombination med att SD inte precis lockar till sig några större tänkare gör att det finns en obetalbar komik vid sidan av tragiken i sektens uppträdande.

Rent konkret avseende valpropagandan så var det två sektanhängare som började ynka sig om hur orättvist SD behandlas.

Det är ju närmast ett mysterium att sekten har lyckats dra till sig så många lipsillar. Själv tror jag att man måste utgå från att sverigedemokrater sällan fått lära sig värdet av egenansvar - och att det är därför det är så omåttligt vanlig att anhängarna ynkar om allt mellan himmel och jord i högan sky.

Man kan inte ersätta bristen på ryggrad med aluminiumrör, som sektledarna försökte på Kungsgatan

Precis. *snyft* "vi får inte hata och hetsa mot invandrare ifred för alla är elaka emot oss"

www.google.se/search?

biw=360&bih=272&tbm=isch&sa=1&ei=ifkCVMXCFaj_4QSLsIDgCw&q=sad+nazi+gif&oq=sad+nazi+gif&gs_l=mobile-gws-serp.3...27521.28900.0.29798.5.5.0.0.0.0.165.522.3j2.5.0....0...1c.1.52.mobile-gws-serp..3.2.311.I-xUWConbTo#facrc=_&imgrc=0NXEV6xHxSJ85M%253A%3B_xg8DEMhY9fi4M%3Bhttp%253A%252F%252Fstatic.fjcdn.com%252Fcomments%252Fsuch%252Ba%252Bmissunderstood%252Bman%252B_05ad934bb6e0c3a317c46f88ddac1b15.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.funnyjunk.com%252FInspirational%252BMessage%252Ffunny-pictures%252F5047793%252F%3B1600%3B900
    Detta är bara ett rrrrääkneexempel!
  • Gert
    Velouria skrev 2014-08-31 12:25:09 följande:
    Jag tycker att det är bra att brevbärare reagerar mot rasistpropaganda från SD och SVP. Det enda som är tragiskt i det hela är SDs fejksnyftningar som handlar om att folk reagerar mit deras rasistpropaganda. Sen när ska man tycka synd om rasister? Demokrati måste försvaras gentemot rasistpacket annars försvinner den helt om SD får makten.
    Jag tycker att det är bra att jag och andra reagerar mot den skrämselpropaganda som PK-sekten försöker sprida. Kalla SD för rasister är att kalla moderater för kommunister.

Det här med demokrati är en svårt sak att förstå för vissa. En del tycker det är demokrati att begränsa yttrandefriheten och slåss mot polisen.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Aqt
    Gert skrev 2014-08-31 13:51:24 följande:

Jag tycker att det är bra att jag och andra reagerar mot den skrämselpropaganda som PK-sekten försöker sprida. Kalla SD för rasister är att kalla moderater för kommunister.

Det här med demokrati är en svårt sak att förstå för vissa. En del tycker det är demokrati att begränsa yttrandefriheten och slåss mot polisen.

SVP är helt klart rasister. De anser att biologiskt ursprung är särskiljande.

SD är knappast rasister och vill ju hjälpa flyktingar och ta emot kvotflyktingar o.s.v och har i övrigt en solidarisk politik. Att motståndare kallar de rasister är för att skambelägga människor från att rösta på dem och vara rädda för deras politik. Det är ett dåligt sätt att argumentera och bevara demokratin.

Rasismen är ett viktigt och allvarligt ord som tyvärr missbrukas ofta i politiska frågor när det handlar om migrationsfrågor.
  • FDFMGA
    Velouria skrev 2014-08-31 12:25:09 följande:
    Visst, men allt blir så förvrängt genom floderna av gråt och självömkan för SD-sekten. 

Där är höjden av hjältemod när ledarna beväpnar sig mer aluminiumrör för att gå till attack mot någon stackars fyllskalle på Kungsgatan - eller när sektledarna manligt kärvt knuffar på kvinnor och kallar dem horor - eller när någon näringspolitisk talesman i fyllan och villan anklagar invandrare för stöld och spottar och fräser mot invandrare som försöker hjälpa dem.

Genom tårfloderna kan nog ynkedomen få ett hjältemodets skimmer medan brevbärare som inte vill dela ut  SvP:s och SD:s dynga blir till fega vänsterextremister.

All heder till brevbärarna och deras civilkurage - så jävla lätt är det inte att stå upp för det man anser rätt mot arbetsgivare och fack, särskilt inte på ett så hierarkiskt styrt företag som Postnord.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?