• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-08-28 17:40:48 följande:
    Tja jag skulle föredra att SD får under 10 procent men viktigare än detta är hur det resultatet blir i övrigt.

Får SD en vågmästarroll där de rödgröna blir större än de borgerliga partierna så kommer detta att innebära blockpolitikens död, tror jag.

Nu ser jag helst att de rödgröna får egen majoritet - men nog skulle det kunna bli spännande att följa hur övriga partier skulle manövrera för att se till att det svenskfientliga SD inte får något inflytande över politiken.
    SD kommer inte få någon vågmästarroll. Det finns fler likheter mellan samtliga andra partier än vad det finns mellan SD och någon av de andra partierna - med undantag av SvP förstås.

SD är ju själva väldigt varse om detta. Det är ju de själva som torgför begreppet "sjuklövern" med SD på en egen planhalva. Där finns det iaf insikt. Om inte något av de nuvarande blocken får egen majoritet så det blir bara nya konstellationer. Utan SD givetvis.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-08-28 18:59:23 följande:
    Nja, det finns inget annat parti eller ens någon annan sekt som kastar så mycket skit på Sverige och på oss svenskar som SD-sekten.

Scrollar du lite i tråden så poppar det upp; Vi är fogliga, lydiga, hjärntvättade, undergivna etcetera, etcetera. Det finns så mycket hat mot oss svenskar och mot Sverige i inläggen från sektanhängarna att jag skulle vilja påstå att det är hatet mot Sverige och svenskar som mer präglar SD-sekten än invandrarhatet.

Sekten älskar ett Sverige som inte finns, aldrig kommer att finnas och heller aldrig har funnits. Det är bara en sörgårdsbild i en sagobok - vi andra älskar det Sverige vi lever i här och nu, i framtiden och det förflutna.

Det är mer än man kan säga om SD-sekten - som egentligen bara älskar att hata.
    En utmärkt sammanfattning!
  • Aqt
    nihka skrev 2014-08-28 19:41:11 följande:
    En utmärkt sammanfattning!
    Nja, det finns inget annat parti eller ens någon annan sekt som kastar så mycket skit på Sverige och på oss svenskar som SD-sekten.

Scrollar du lite i tråden så poppar det upp; Vi är fogliga, lydiga, hjärntvättade, undergivna etcetera, etcetera. Det finns så mycket hat mot oss svenskar och mot Sverige i inläggen från sektanhängarna att jag skulle vilja påstå att det är hatet mot Sverige och svenskar som mer präglar SD-sekten än invandrarhatet.

Sekten älskar ett Sverige som inte finns, aldrig kommer att finnas och heller aldrig har funnits. Det är bara en sörgårdsbild i en sagobok - vi andra älskar det Sverige vi lever i här och nu, i framtiden och det förflutna.

Tror du verkligen att SD anhängare gillar de 155 st utanförskapsområden i Sverige. T.ex Husby där 85 % av invånarna är av utomeuropeisk härkomst och 50 % av eleverna går ut skolan utan godkänt i kärnämnena.

Där bor det hundratusentals människor och den sociala utslagningen är stor.

Man har inte lyckats subventionera bort problemen på 30 år, när det förs på tal så säger man att det är en vinst på lång sikt men att det finns utmaningar. Det är ohederligt minst sagt.

Kanske Vänsterpartiet gillar det eftersom deras politik tillsammans med S och MP skapat dessa områden? Sedan lurar de i de människor som bor där att de ska räddas av dem. Men det finns inga skattepengar till det.

Och migrationsverket begär ytterligare 48 miljarder kr till nu.

Ja när det gäller migrationspolitiken måste man använda hjärtat, men även hjärnan.

• FDFMGA
    realist14 skrev 2014-08-28 19:05:34 följande:
    Tror de orden du räknar upp är långt ifrån något hat, vad jag misstänker det är- är ren och skär upprördhet.
    Att vara så foglig att man ääälskar allt som händer och även det negativa...låter helt enkelt inte sannolikt.
    Nja, nu tog jag upp svepande föraktfulla beskrivningar av hur vi svenskar är beskaffade - vad är detta ett exempel på om inte just svenskfientlighet.

Jag skulle förmodligen kunna ta fram en mängd exempel bara från den här tråden - och då är ändå de värsta exemplen bortmodererade.

Testa att scrolla genom några trådar och ersätt svenskar med somalier i invektiven - så kanske du får en bättre uppfattning om SD-sektens svenskfientlighet.

Somalier är fogliga, korkade, eftergivna, biter inte den hand som föder dem, de följer blint sina ledare. Skulle jag starta en tråd om somalier med samma syn på dem som SD har på svenskar skulle den raderas med motiveringen att den är rasistisk.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Kunigunda
    FDFMGA skrev 2014-08-28 20:16:20 följande:

Nja, nu tog jag upp svepande föraktfulla beskrivningar av hur vi svenskar är beskaffade - vad är detta ett exempel på om inte just svenskfientlighet.

Jag skulle förmodligen kunna ta fram en mängd exempel bara från den här tråden - och då är ändå de värsta exemplen bortmodererade.

Testa att scrolla genom några trådar och ersätt svenskar med somalier i invektiven - så kanske du får en bättre uppfattning om SD-sektens svenskfientlighet.

Somalier är fogliga, korkade, eftergivna, biter inte den hand som föder dem, de följer blint sina ledare. Skulle jag starta en tråd om somalier med samma syn på dem som SD har på svenskar skulle den raderas med motiveringen att den är rasistisk.

• Aqt
    Kunigunda skrev 2014-08-28 20:18:23 följande:

Suck, allt möjligt utanför sakfrågorna.
    Vad tycker ni som inte håller med SD om den ökade segregationen?
    De 155 st utanförskapsområden i Sverige där segregationen blir värre och värre och inte kunnat subventioneras bort på 30 år?

Varför skulle det fungera nu med än mer ökad invandring, eller anser ni det är en vinst, eller står er tro om att det är solidariskt så högt att det inte kan diskuteras ens?

Är det en vinst för Sverige att Migrationsverket behöver 48 miljarder till, och varför är det sämre att hjälpa i närområdet och nöja oss med att ta emot kvotflyktingar?

• realist14
    FDFMGA skrev 2014-08-28 20:16:20 följande:

Jo men som jag skrev, det är inte ok och givetvis en överreaktion, men de flesta, ,mig inkluderad, känner inte HAT vilket vad det vi började prata om utan det handlar om en stark upprördhet bara.
  • FDFMGA
    realist14 skrev 2014-08-28 20:40:28 följande:
    Jo men som jag skrev, det är inte ok och givetvis en överreaktion, men de flesta, ,mig inkluderad, känner inte HAT vilket vad det vi började prata om utan det handlar om en stark upprördhet bara.
    Visst, så är det säkert.

I den här tråden har många som ogillar SD kallats SD-hatare, de flesta fast de förnekar att de hatar SD.

Själv känner jag ett mild förakt för sverigedemokrater som jag anser medvetet odlar sin okunnighet för att slippa konfronteras med sina fördomar. Har precis deltagit i en tråd där ett helt gäng sverigedemokrater förmodligen medvetet valde att låta bli att kolla en helt osannolik historia om att MP vill ge somalier fribiljetter till läkaryrket. Sånt fär mig faktiskt att känna förakt för okunnigheten, självvald eller spelad, hos SD-sektens anhängare.

Nej, sverigedemokrater hatar nog inte oss svenskar - snarare finns det en ton av trotsålder i inläggen.

Fast nu tar batteriet i macen slut så här tar mitt inlägg också slut.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • StackarsMia

Har du frågat våldsoffren? De kanske har en annan syn än du?
  • StackarsMia
    Kunigunda skrev 2014-08-28 19:05:53 följande:
    Dessutom länkar jag ovan en rapport från GU som visar att SD-väljaren är extrem i flera åsikter och således inte är särskilt väl anpassade till det svenska.
    Den där rapporten har jag tidigare läst. Vart ligger det extrema och osvenska menar du?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?