• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Velouria
    StackarsMia skrev 2014-08-31 16:17:15 följande:
    Så anarki är vägen framåt? Bör vi låsa in kommunisterna och slänga deras valsedlar. Blir det bra?
    Jag vet inte om du gillar anarki. I sure don't. Det är därför som SD måste reageras mot. Så enkelt är det. 

Förresten, varför får inte min "invandrargranne" något av SDs tidningar, men att jag får det? Är det inte lite diskriminering?
    Detta är bara ett rrrrääkneexempel!
  • Velouria
    Aqt skrev 2014-08-31 14:45:36 följande:
    SVP är helt klart rasister. De anser att biologiskt ursprung är särskiljande.

SD är knappast rasister och vill ju hjälpa flyktingar och ta emot kvotflyktingar o.s.v och har i övrigt en solidarisk politik. Att motståndare kallar de rasister är för att skambelägga människor från att rösta på dem och vara rädda för deras politik. Det är ett dåligt sätt att argumentera och bevara demokratin.

Rasismen är ett viktigt och allvarligt ord som tyvärr missbrukas ofta i politiska frågor när det handlar om migrationsfrågor.
    Det är de väl? Just rasister? BSS någon?
  • hezekiel
    Velouria skrev 2014-08-31 17:59:54 följande:
    Jag vet inte om du gillar anarki. I sure don't. Det är därför som SD måste reageras mot. Så enkelt är det. 

Förresten, varför får inte min "invandrargranne" något av SDs tidningar, men att jag får det? Är det inte lite diskriminering?
    Han kanske inte prenumenrar på tidningenSkrattande
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-08-31 15:58:47 följande:
    Visst, men allt blir så förvrängt genom floderna av gråt och självömkan för SD-sekten. 

Där är höjden av hjältemod när ledarna beväpnar sig mer aluminiumrör för att gå till attack mot någon stackars fyllskalle på Kungsgatan - eller när sektledarna manligt kärvt knuffar på kvinnor och kallar dem horor - eller när någon näringspolitisk talesman i fyllan och villan anklagar invandrare för stöld och spottar och fräser mot invandrare som försöker hjälpa dem.

Genom tårfloderna kan nog ynkedomen få ett hjältemodets skimmer medan brevbärare som inte vill dela ut  SvP:s och SD:s dynga blir till fega vänsterextremister.

All heder till brevbärarna och deras civilkurage - så jävla lätt är det inte att stå upp för det man anser rätt mot arbetsgivare och fack, särskilt inte på ett så hierarkiskt styrt företag som Postnord.
    Har "järnrören" blivit till 'aluminiumrör' nu? När byttes materialet ut?

Oavsett det, så vitt jag vet har inte några Sd:are bloggat om hur vidrigt det skulle vara med sexhandel, för att sen gå ut och köpa en avsugning, vilket nån HBTQ-Mp:are gjorde härförleden.
  • Philipsson
    Velouria skrev 2014-08-31 17:57:17 följande:
    And by the way, vilka andra partier behöver ens ha nolltolerans mot rasism i sitt parti?  
    Det skulle nog Moderaterna och Folkpartiet också behöva...eller har du glömt Valstugereportaget?
  • Velouria

Alltså, egentligen gillar jag svensk version av demokrati. Vem som helst kan ju bli representant för sitt älsklingsparti

• Philipsson
    Velouria skrev 2014-08-31 12:25:09 följande:
    Jag tycker att det är bra att brevbärare reagerar mot rasistpropaganda från SD och SVP. Det enda som är tragiskt i det hela är SDs fejksnyftningar som handlar om att folk reagerar mit deras rasistpropaganda. Sen när ska man tycka synd om rasister? Demokrati måste försvaras gentemot rasistpacket annars försvinner den helt om SD får makten.
    Ett parti som kritiserar svensk invandringspolitik ska alltså få sin valreklam dumpad i soptunnan av antidemokratiska brevbärare?

Det är ju DU som resonerar som en förträdare för en totalitär regim, begriper du inte det?

Det är ju de som vill inskränka andra att ifrågasätta etablerade "sanningar", som är maktens politruker, motsvarigheter till medeltidens inkvisitorer, som sprang Vatikanens ärenden och såg till att oliktänkande avrättades som kättare.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-31 18:36:44 följande:
    Har "järnrören" blivit till 'aluminiumrör' nu? När byttes materialet ut?

Oavsett det, så vitt jag vet har inte några Sd:are bloggat om hur vidrigt det skulle vara med sexhandel, för att sen gå ut och köpa en avsugning, vilket nån HBTQ-Mp:are gjorde härförleden.
    Enligt FL:s sverigedemokrater far man med osanning om man påstår att ledarna viftade med järnrör på Kungsgatan, det ska nämligen ha rört sig om aluminiumrör eller möjligen aluminiumprofiler.

Jag tror att det kan vara sant med lättmetall mot bakgrund av att det krävs ett viss mått av styrka för att lyfta ett järnrör och åtminstone Ekeroth ser ju rätt klen ut.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Velouria

Sverigedemokrat får inte det svar han är ute efter Ibland får man äta upp sin hetsning...

• Velouria
    Philipsson skrev 2014-08-31 18:49:05 följande:
    Ett parti som kritiserar svensk invandringspolitik ska alltså få sin valreklam dumpad i soptunnan av antidemokratiska brevbärare?

Det är ju DU som resonerar som en förträdare för en totalitär regim, begriper du inte det?

Det är ju de som vill inskränka andra att ifrågasätta etablerade "sanningar", som är maktens politruker, motsvarigheter till medeltidens inkvisitorer, som sprang Vatikanens ärenden och såg till att oliktänkande avrättades som kättare.
    Nej, det är väl också demokratiskt att slänga bort skit som man tycker är skit?

Rasistisk skit ska bort. Så enkelt är det. Du får kalla mig för antidemokrat/företrädare för totalitär regim/whatever ni sverigedemokrater kan komma på för att tysta era motståndare när ni våldtar dem med er rasistpolitik. Men vi fortsätter ändå. För att just kunna bevara demokratin och de mänskliga fri- och rättigheterna
Svar på tråden Varför hatar folk SD?