• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-28 17:21:42 följande:
    Som du vet underskattar ju de flesta opinionsinstitut Sd, så i verkligheten lär det ligga på runt 12%, kanske mer. Men men, det är ju ingen idé att diskutera det, utan bara att avvakta resultat.
    Tja jag skulle föredra att SD får under 10 procent men viktigare än detta är hur det resultatet blir i övrigt.

Får SD en vågmästarroll där de rödgröna blir större än de borgerliga partierna så kommer detta att innebära blockpolitikens död, tror jag.

Nu ser jag helst att de rödgröna får egen majoritet - men nog skulle det kunna bli spännande att följa hur övriga partier skulle manövrera för att se till att det svenskfientliga SD inte får något inflytande över politiken.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-08-28 17:40:48 följande:
    Tja jag skulle föredra att SD får under 10 procent men viktigare än detta är hur det resultatet blir i övrigt.

Får SD en vågmästarroll där de rödgröna blir större än de borgerliga partierna så kommer detta att innebära blockpolitikens död, tror jag.

Nu ser jag helst att de rödgröna får egen majoritet - men nog skulle det kunna bli spännande att följa hur övriga partier skulle manövrera för att se till att det svenskfientliga SD inte får något inflytande över politiken.
    Det där var lite roligt ffaktiskt. Legitimerad pajas och clown?
  • nihka
    Bejje skrev 2014-08-27 02:05:04 följande:

Tror du handhar helt fel siffror nu. En fråga har ställt via flera olika barometrar om vilket parti som har den bästa invandringspolitiken. Än så länge så har jag inte sett något annat parti än SD vinna just den frågan. Det betyder ju i så fall att SDs frågor om invandringspolitik har mest röster i det svenska samhället.

Nu ska jag vara tydlig och säga tt det absolut inte på något sätt är synonymt med vad folk kommer rösta, för många tycker säkert om andra partiers politik i det stora hela, men gillar SD's invandringspolitik bäst.

Men ändock, man kan säkert rösta på MP, S, M osv i valet, men tycker ändå att SD har bäst invandringspolitik... Värt att tänka på.

Nej jag handhar inte fel siffror nu.
    SDs politik går ut på att dra ner "invandringen" med 90%. Det är INTE vad gemene man eller ens de som tycker man ska se över invandringspolitiken vill.
  • FDFMGA
    StackarsMia skrev 2014-08-28 17:55:41 följande:
    Nja, det finns inget annat parti eller ens någon annan sekt som kastar så mycket skit på Sverige och på oss svenskar som SD-sekten.

Scrollar du lite i tråden så poppar det upp; Vi är fogliga, lydiga, hjärntvättade, undergivna etcetera, etcetera. Det finns så mycket hat mot oss svenskar och mot Sverige i inläggen från sektanhängarna att jag skulle vilja påstå att det är hatet mot Sverige och svenskar som mer präglar SD-sekten än invandrarhatet.

Sekten älskar ett Sverige som inte finns, aldrig kommer att finnas och heller aldrig har funnits. Det är bara en sörgårdsbild i en sagobok - vi andra älskar det Sverige vi lever i här och nu, i framtiden och det förflutna.

Det är mer än man kan säga om SD-sekten - som egentligen bara älskar att hata.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • realist14
    FDFMGA skrev 2014-08-28 18:59:23 följande:
    Nja, det finns inget annat parti eller ens någon annan sekt som kastar så mycket skit på Sverige och på oss svenskar som SD-sekten.

Scrollar du lite i tråden så poppar det upp; Vi är fogliga, lydiga, hjärntvättade, undergivna etcetera, etcetera. Det finns så mycket hat mot oss svenskar och mot Sverige i inläggen från sektanhängarna att jag skulle vilja påstå att det är hatet mot Sverige och svenskar som mer präglar SD-sekten än invandrarhatet.

Sekten älskar ett Sverige som inte finns, aldrig kommer att finnas och heller aldrig har funnits. Det är bara en sörgårdsbild i en sagobok - vi andra älskar det Sverige vi lever i här och nu, i framtiden och det förflutna.

Det är mer än man kan säga om SD-sekten - som egentligen bara älskar att hata.
    Tror de orden du räknar upp är långt ifrån något hat, vad jag misstänker det är- är ren och skär upprördhet.
    Att vara så foglig att man ääälskar allt som händer och även det negativa...låter helt enkelt inte sannolikt.

• Kunigunda
    StackarsMia skrev 2014-08-28 17:55:41 följande:

Dessutom länkar jag ovan en rapport från GU som visar att SD-väljaren är extrem i flera åsikter och således inte är särskilt väl anpassade till det svenska.
  • nihka
    Bejje skrev 2014-08-27 02:05:04 följande:

Men ändock, man kan säkert rösta på MP, S, M osv i valet, men tycker ändå att SD har bäst invandringspolitik... Värt att tänka på.

Jo, så kan det förstås vara precis som man säkert kan rösta på SD och ändå tycka att SvP har en bättre agenda, men att en röst där inte ger några mandat. Det är ju så flera nazister har fått plats i landets kommunfullmäktige. Det är ju inte stora steget mellan partierna. Packet som hänger på Avpixlat är ju inte precis väsensskilda från drägget som häckar på Fria tider.
  • Kunigunda
    realist14 skrev 2014-08-28 19:05:34 följande:

Tror de orden du räknar upp är långt ifrån något hat, vad jag misstänker det är- är ren och skär upprördhet.

Att vara så foglig att man ääälskar allt som händer och även det negativa...låter helt enkelt inte sannolikt.

Fast flera i tråden kallar alla "sjuklövernröstare" för PK-tanter, idioter och har ju till och med önskat våra barn/familj olyckor. Att bli så upprörd av folk som är typiskt svenska, skulle jag nog etikettera svenskhat.
  • nihka
    Bejje skrev 2014-08-27 02:13:09 följande:

Jag stör mig dock på det eviga tjatet om att SD skulle ha rasistiska åsikter, men aldrig någonsin i media hör man exempel på varför det skulle vara så.

Är det inte bättre du frågar dig själv varför SD drar till sig så många människor med rasistiska åsikter än att efterlysa förklaringar i media?
  • realist14
    Kunigunda skrev 2014-08-28 19:15:39 följande:
    Fast flera i tråden kallar alla "sjuklövernröstare" för PK-tanter, idioter och har ju till och med önskat våra barn/familj olyckor. Att bli så upprörd av folk som är typiskt svenska, skulle jag nog etikettera svenskhat.
    Ja det är givetvis inte ok och en överreaktion lindrigt sagt, men de flesta är inte på det planet utan mer som jag beskrev.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?