• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-01 13:04:07 följande:
    Nej. Men det finns alldeles för många puckon inom SD.

Ja, de finns inom andra partier också. Men just SD borde vara extra intresserade av att inte ha dem i sina led.

Jag förstår t.ex. än i dag inte hur en sådan som Kent Ekeroth kan ha uppdrag kvar i ett riksdagsparti. Hans broar borde vara brända flera gånger om iom "järnrörsgrejen".
    Min gissning är att Ekeroth kommer att hamna högt upp på valda efter  personvalslistan. Utanför SD ser man hans insatser på Kungsgatan som något högst talande och beklagligt medan SD anser han är ett ämne att lyfta fram och många väljare kommer troligtvis att dela partiets åsikt pga gemensamt dåligt omdöme.
  • StackarsMia
    MsFry skrev 2014-09-01 17:03:38 följande:
    Din summering av siffrorna är ändå helt åt skogen, däremot återger ju faktiskt både expressen och aftonbladet undersökningens siffror korrekt.

Eller vad menar du inte stämmer med att 62 % vill ta emot fler eller bibehålla den nivå på mottagandet vi har idag? Det är ju faktiskt de siffror som novus kommit fram till.

Jag är inget fan av någon av tidningarna men är mkt nyfiken på hur du menar att de förvanskat siffrorna ovan.
    Alltså, det här är ju ganska märkligt, men inte förvånande. Förstår du verkligen inte att det handlar om två tolkningar av samma siffror? Eller sitter de ideologiska skygglapparna på?

Min tolkning är exakt lika korrekt som medias. Allt handlar om hur man väljer att presentera statistiken.
  • MsFry
    StackarsMia skrev 2014-09-01 19:23:55 följande:
    Alltså, det här är ju ganska märkligt, men inte förvånande. Förstår du verkligen inte att det handlar om två tolkningar av samma siffror? Eller sitter de ideologiska skygglapparna på?

Min tolkning är exakt lika korrekt som medias. Allt handlar om hur man väljer att presentera statistiken.
    Ja det här är märkligt...

Kan inte du berätta vilka summor du lagt ihop för att komma fram till att 74% inte vill ta emot fler flyktingar?
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-09-01 18:56:41 följande:
    Vilken kort lista med tanke på vilket stort parti moderaterna är i jämförelse med SD.

Lilla 5,6 % SD har drygt 60 uteslutna bara denna mandatperiod och därtill alla de som avgått "frivilligt". Och hur många sitter inte kvar. *ryser*

SD är partiet som gjort sig känt för mass-enstaka rötägg - somliga nazister.
    62 incidenter på 4 år. För ett Moderaterna på inte ens dubbla siffrorna.

Kan du styrka det fetade?
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-09-01 18:59:21 följande:
    Den som väljer att arbeta politiskt med avskum får acceptera att det speglar tillbaka på dem. SD är faktiskt ansvariga för vad de tar in och sätter på förtroendeuppdrag.
    Kan man säga likadant om vänsterextremisterna? Det är okej att attackera vänsterpolitiker, då deras fraktioner hotar, hatar och hetsar?
  • nihka
    Aqt skrev 2014-09-01 16:30:23 följande:
    Hur ska vi ordna bostäder till de ca 400000 flyktingar migrverket har som prognos de närmaste åren när våra politiker inte ens har planlösningar för fler bostäder?
    Man tar de bostäder som man sparar in på de 100 000-tals asylsökande som man inte har med i sin prognos, men som du hittar i din privata, drar i från de man inte ger asyl och hjälper människor, män, kvinnor och barn undan krig och förföljelse.

Myndigheten du syftar på heter migrationsverket.
  • StackarsMia
    MsFry skrev 2014-09-01 19:29:26 följande:
    Ja det här är märkligt...

Kan inte du berätta vilka summor du lagt ihop för att komma fram till att 74% inte vill ta emot fler flyktingar?
    Alla andra summor än de som svarat att de vill ha fler. Om de svarar annat än fler, så vill de väl inte ta emot fler?

Vad säger du om följande:
    En majoritet av väljarna vill att Sverige skall ta emot oförändrat eller minskat antal flyktingar.
  • Gert

Är de bara jag som tror att hatet mot SD beror på jantelagen?

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • MsFry
    StackarsMia skrev 2014-09-01 19:36:03 följande:
    Alla andra summor än de som svarat att de vill ha fler. Om de svarar annat än fler, så vill de väl inte ta emot fler?

En majoritet av väljarna vill att Sverige skall ta emot oförändrat eller minskat antal flyktingar.
    Men du fattar väl själv att du inte kan räkna med dem som svarat "vet ej"?

Din sista mening där är mer korrekt formulerad än det du skrev tidigare. Dvs, 68 % vill ha ett oförändrat eller minskat flyktingmottagande.
  • Tonårsmamman1
    StackarsMia skrev 2014-09-01 19:36:03 följande:

Varför klumpar du ihop dom som vill ha samma som idag med dom som vill minska?

Det är ju två helt olika åsikter.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?