• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • MsFry
    StackarsMia skrev 2014-09-02 07:28:36 följande:
    Precis som media gjorde ungefär. När man påstod att majoriteten var för
    MsFry skrev 2014-09-02 07:06:35 följande:Jaha, var det därför du trodde att man kan lägga de 6 % som svarat "vet ej" i valfri grupp för att frisera siffrorna åt det håll man behagar. Brist på utbildning alltså?
    Vi kanske kan lägga ner debatten och inse att dagsmedia är goddagyxskaft enligt din definition? Med tanke på hur de har räknat och hur jag räknar.

Men det kanske tar emot att erkänna att DN är partiska och räknar fel?
    Va? Hur fick du det till att jag definierar DN som goddag yxskaft? Det var ett annat inlägg i den här tråden jag refererade det som.

Snälla, hitta inte på saker och påstå att det är min åsikt, det är väl ändå ovärdigt dig?

Angående se där 6 % så har varken aftonbladet eller expressen räknat med dem i gruppen som vill ha ökad eller bibehållen nivå på asylmottagningen (26 + 36 = 62 eller ungefär två tredjedelar). Det var bara du som la till dem i den grupp du själv valde, vilket var fel.

Någon artikel i DN om detta har jag inte sett och kan således inte kommentera.
  • StackarsMia
    Kunigunda skrev 2014-09-02 09:36:58 följande:
    Hur många anses som mindre intelligenta i en normalfördelningskurva?
    Beror på underlaget. Antar din perverserade kurva skulle visa 100% av alla SD-sympatisörer.

Så brukar det vara när man hatar folk.
  • FDFMGA
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-02 09:41:02 följande:

Jag tror nog vi alla i den här tråden (jag själv dessvärre inkluderad) skulle klassas som "mindre intelligenta", åtminstone om bedömningen av intelligens baserades på det som skrevs i den här tråden. 

Det tror inte jag för ett ögonblick - jag tror det finns gott om personer i den här tråden som är så pass "intelligenta" att de kan diskutera invandringspolitik utan att förlora alla nyanser, eller snarare så pass kunniga.

En nobelpristagare som byter blöja på sitt barnbarn framstår knappast som oerhört begåvad och att diskutera med sverigedemokrater är som att prata med ett barn som ständigt gör på sig.

Min uppfattning är iallafall att det är fullt möjligt att diskutera invandringspolitik med personer som vill begränsa invandringen på ett sansat sätt - dock inte med sverigedemokrater.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • realist14
    StackarsMia skrev 2014-09-02 09:29:45 följande:
    Men samtidigt är ni Sd-skeptiker ganska snabba med att dumförklara och kleta rasiststämpln på oss alla som röstar på SD. Tror du verkligen att världens mest toleranta land har 700 000 rasister?
    Det har blivit en grej som folk rapar ur sig för att framstå som goda...

Det är lätt att göra det idag, lika lätt som att bli tv-stjärna, bara att ligga i en dokusåpa så är man stjärna i tidningsrubrikerna.

Förr fick man skaffa sig lite kunskap innan man ramlade in i debatterna, nu står folk och vrålar -rasiiister---och viftar med långfingret, och tror de på allvar deltar i något vettigt sammanhang. Lite lågpannat ja....

Skitungar knappt röstberättigade och med noll kunskap om politik ställer sig längst fram på något valmöte och vrålar oanständigheter eller står med långfingret i luften, bara för att  det är kul att komma på bild, garva och lägga ut det på fejjan....få "likes"...mer seriöst än så är det inte.

Artister har skaffat sig massor av gratis-pr med att rabbla pk-floskler...vissa syns extremt mycket i de sammanhangen..

Osv osv....det är en liten industri som göder egot hos några...

• Kunigunda
    FDFMGA skrev 2014-09-02 12:32:27 följande:

Det tror inte jag för ett ögonblick - jag tror det finns gott om personer i den här tråden som är så pass "intelligenta" att de kan diskutera invandringspolitik utan att förlora alla nyanser, eller snarare så pass kunniga.

En nobelpristagare som byter blöja på sitt barnbarn framstår knappast som oerhört begåvad och att diskutera med sverigedemokrater är som att prata med ett barn som ständigt gör på sig.

Min uppfattning är iallafall att det är fullt möjligt att diskutera invandringspolitik med personer som vill begränsa invandringen på ett sansat sätt - dock inte med sverigedemokrater.

Men en tråd på FL kommer alltid att dra till sig personer som med vild övertygelse kommer att fäkta och slåss tills varje sakargument - från såväl för som emot - är tystat och bortskrämt, och överrösta varje ansats till diskussion med ord som "PK-tanter", "etablissemang" och "rasiststämpel".

Annars håller jag med dig. Visst kan en givande diskussion om ämnet föras, och visst finns intelligenta personer på båda sidor i debatten.
  • MsFry
    StackarsMia skrev 2014-09-02 09:29:45 följande:
    Men samtidigt är ni Sd-skeptiker ganska snabba med att dumförklara och kleta rasiststämpln på oss alla som röstar på SD. Tror du verkligen att världens mest toleranta land har 700 000 rasister?
    Jag har aldrig "kletat en rasiststämpel" på någon som inte utryckt sig rasistiskt och jag tror inte att jag kallat någon alls för rasist i denna tråd.

Däremot så är ni sd-kramare jädrigt snabba på att dra på er martyrkoftan och snyfta om att ni inte tycker om att bli kallade rasister så fort man försöker diskutera sakfrågor med er.

Ingen har på de senaste 5 sidorna kallat någon för rasist vad jag kan se vid en snabbkoll men ändå så börjar det ynkas om kletande av rasiststämpel. Ett försök att byta ämne eller vad?
  • oOOo  oOOo
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-02 09:41:02 följande:
    Jag tror nog vi alla i den här tråden (jag själv dessvärre inkluderad) skulle klassas som "mindre intelligenta", åtminstone om bedömningen av intelligens baserades på det som skrevs i den här tråden. 
    Haha, det har du allt rätt i, värre rappakalja och infantilt raljerande dag ut och dag är nog svårslaget
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-07-21 14:36:07 följande:
    Detta är de facto ett kvinnoforum. Vad du lägger i det klanske mer har att göra med din oförmåga att se skillnad på kvinnor och småflickor
    oOOo oOOo skrev 2014-09-02 17:08:00 följande:
    Haha, det har du allt rätt i, värre rappakalja och infantilt raljerande dag ut och dag är nog svårslaget

Alltid lika intressant med dina djuplodande analyser

Håll i dig ordentligt nu och förfäras inte alltför mycket - men jag tror att Vitryssen är manSkrattande

Han har förmodligen inte nåtts av dina forskningsresultat avseende FL.

Skämt åsido. Visst kan tråden spåra ur rätt ofta men min uppfattning är att du avviker från egentligen alla andra här i tråden såtillvida att vi andra diskuterar politik medan du bara vill få kokettera en smula.

Jag tycker du kommer betydligt bättre till din rätt i egotrådarnaGlad
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Philipsson
    Kunigunda skrev 2014-09-02 06:11:52 följande:
    Är det för att ni förkastat den matematik vi andra lärt oss, med hänvisning till dess arabiska ursprung?

Det där med att slunga ur sig obevisade uppgifter, och framställa dem som om de vore sanning, tycks vara symptomatiskt för Sd-hatare.

För du har knappast bevis på matematikens ?arabiska ursprung??

Det vore i så fall en världsnyhet, eftersom matematikens ursprung är omtvistad bland dem som forkar i ämnet.

Ungefär som det där med att "invandringen ju innebär en kulturell och ekonomisk vinst för Sverige", ett påstående som ju då måste bevisas (vilket ingen har kunnat göra).

Svar på tråden Varför hatar folk SD?