• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Kunigunda
    Philipsson skrev 2014-09-02 17:44:05 följande:

Det där med att slunga ur sig obevisade uppgifter, och framställa dem som om de vore sanning, tycks vara symptomatiskt för Sd-hatare.

För du har knappast bevis på matematikens ?arabiska ursprung??

Det vore i så fall en världsnyhet, eftersom matematikens ursprung är omtvistad bland dem som forkar i ämnet.

Ungefär som det där med att "invandringen ju innebär en kulturell och ekonomisk vinst för Sverige", ett påstående som ju då måste bevisas (vilket ingen har kunnat göra).

Jag syftade på att våra siffror och vår kunskap om matematik kom från arabiska verk (Exv al-gebra). Jag glömmer hela tiden att du bevakar tråden med krav på en språklig precision som är högre än vid såväl min magister- som licentiatuppsats.

Det skulle bidra till läsbarheten om du breddade din insats till att även inkludera StackarsMia och Realist14. Men det känns kanske inte aktuellt?!
  • Kunigunda

Och medan vi sitter här och kastar paj kan väl denna sammanställning vara värd att reflektera över. Vi får inte glömma att glädjas åt att slumpen placerade oss i en livmoder i ett topp-5-land!

• StackarsMia
    oOOo oOOo skrev 2014-09-02 20:37:21 följande:
    Så fel är det ju inte om än en grov förenkling. Dessutom är ju matematik någon som konstant utvecklas och var den historiskt tog sin början är ganska ointressant eftersom den delen av matematiken(algebran) idag endast är på mellanskolenivå.
    Fast historierevisionen är ganska utbredd. Den verkar smyga sig in i samhällets alla vrår. Mest påtaglig på internetforum. Det bidrar liksom till att gemene man sitter på felaktiga kunskaper.

Det är bara tråkigt.
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2014-09-02 20:58:10 följande:

Och toksekten fantiserar om våldtäkter igen - och som vanligt utförda som kulturberikning

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5953620

Icke fungerande länk, men det går bar att googla på 

Hotas efter SD-kritisk låt - politiker gör "tummen upp
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-09-02 21:01:07 följande:
    Icke fungerande länk, men det går bar att googla på 

Hotas efter SD-kritisk låt - politiker gör "tummen upp
    Du får fiska fram en legitim länk, inte IRM som ständigt sprider lögner.
  • oOOo  oOOo
    StackarsMia skrev 2014-09-02 20:47:30 följande:
    Fast historierevisionen är ganska utbredd. Den verkar smyga sig in i samhällets alla vrår. Mest påtaglig på internetforum. Det bidrar liksom till att gemene man sitter på felaktiga kunskaper.

Det är bara tråkigt.
    Det är väl inte fel att hylla araberna för att de var tidigt ute med att formalisera matematik även om detta skedde parallellt på flera ställen. Man kan nog lugnt konstatera att vi i norden var ganska långt efter då Precis som nutida matematiker skall hyllas för sina insatser.

On a sidenote var det nyligen en iransk kvinna(Maryam Mirzakhani) som fick den första Fields medal som kvinna.
  • Philipsson
    Kunigunda skrev 2014-09-02 18:50:04 följande:
    Jag syftade på att våra siffror och vår kunskap om matematik kom från arabiska verk (Exv al-gebra). Jag glömmer hela tiden att du bevakar tråden med krav på en språklig precision som är högre än vid såväl min magister- som licentiatuppsats.
    Nej, så är det inte (inte mer än delvis): Matematik (grekiska), ekvation (latin), funktion (latin)...

Ditt snack om att matematikens ursprung skulle vara arabiskt är alltså taget från luften alternativt från nån pseudovetenskaplig hemsida, som med ett behjärtansvärt syfte förfalskar historien.

Det SKULLE iofs kunna vara så att matematikens ursprung r arabiskt, men det vet inte du, och det vet inte jag. Skillnaden är att du PÅSTÅR dig veta det (trots att du omöjligen kan veta det).

Svar på tråden Varför hatar folk SD?