• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Tonårsmamman1
    Aqt skrev 2014-09-01 22:02:42 följande:
    Eftersom flyktingmottagandet kommer mer än dubbleras så vill de flesta stanna på nuvarande nivå eller minska, alltså är de flesta negativa till den stora ökning som migrationsverkets prognoser visar. Det är vad novus opinionsundersökning visade. Det kommer att kosta 48 miljarder kr närmaste tiden som migrverket behöver akut. Då är inte anhöriginvandringen inräknad, vilket betyder ca 1,5 ggr fler.
    26% vill öka invandringen. Det är dubbelt så många som förväntas röst på SD.

36% vill behålla dagens nivåer. Tre gånger fler än vad som förväntas rösta på SD.

SD vill minska invandringen med 90%.

En majoritet tar stort avstånd från SD:s invandringspolitik.

• Aqt
    Tonårsmamman1 skrev 2014-09-01 22:09:40 följande:

36% vill behålla dagens nivåer. Tre gånger fler än vad som förväntas rösta på SD.

Ja och 93 % tycker att vänsterpartiet inte är något att rösta på, 90 % gillar inte miljöpartiet.

Tror SD blir tredje största parti 12-13 %.
  • nihka
    StackarsMia skrev 2014-09-01 19:30:52 följande:
    62 incidenter på 4 år. För ett Moderaterna på inte ens dubbla siffrorna.

Kan du styrka det fetade?
    Nej, moderaterna fick drygt 30% av rösterna 2010 och SD 5,7%. Partierna har representation enligt dessa procentsatser idag och "inte ens dubbla siffrorna" på 6.7 blir något som är ens i närheten av 30%.

Nej, inte igen. Du får googla SD uteslutningar. Det är alltid nya på gång. Tillgången på "enstaka rötägg" tycks aldrig sina.
  • nihka
    StackarsMia skrev 2014-09-01 19:32:18 följande:
    Kan man säga likadant om vänsterextremisterna? Det är okej att attackera vänsterpolitiker, då deras fraktioner hotar, hatar och hetsar?
    Nej, man kan säga att den som väljer att arbeta politiskt med avskum får acceptera att det speglar tillbaka på dem. SD är faktiskt ansvariga för vad de tar in och sätter på förtroendeuppdrag.
  • StackarsMia
    Tonårsmamman1 skrev 2014-09-01 22:09:40 följande:

Men nej, allvarligt? Du kan inte blanda statistik så där. Fan det här forumet är totalt hopplöst. Finns det ingen med en riktig högskoleutbildning här eller?

Gråter
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-09-01 22:29:33 följande:
    Nej, moderaterna fick drygt 30% av rösterna 2010 och SD 5,7%. Partierna har representation enligt dessa procentsatser idag och "inte ens dubbla siffrorna" på 6.7 blir något som är ens i närheten av 30%.

Nej, inte igen. Du får googla SD uteslutningar. Det är alltid nya på gång. Tillgången på "enstaka rötägg" tycks aldrig sina.
    Så OU skiter vi då i och vi låter valet avgöra då, eller? För inte sitter du och hoppas på att M ska få 30%?

Skrattande
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-09-01 22:31:46 följande:
    Nej, man kan säga att den som väljer att arbeta politiskt med avskum får acceptera att det speglar tillbaka på dem. SD är faktiskt ansvariga för vad de tar in och sätter på förtroendeuppdrag.
    Med andra ord får vänsterpolitiker vänja sig vid hot, hat och hets, då deras extrema falanger jobbar just så?
  • nihka
    StackarsMia skrev 2014-09-01 22:57:25 följande:
    Så OU skiter vi då i och vi låter valet avgöra då, eller? För inte sitter du och hoppas på att M ska få 30%?

Skrattande
    Eller så konstaterar vi bara att du inte kan räkna eftersom tvärt emot vad du trodde så är 2x ca 6 inte någonstans i närheten av 30.
  • nihka
    StackarsMia skrev 2014-09-01 22:58:40 följande:
    Med andra ord får vänsterpolitiker vänja sig vid hot, hat och hets, då deras extrema falanger jobbar just så?
    Du läser och tolkar text lika illa som du räknar.

Nej, jag sa att den som väljer att arbeta politiskt med avskum får acceptera att det speglar tillbaka på dem.

SD är faktiskt ansvariga för vad de tar in och sätter på förtroendeuppdrag.
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-09-01 23:05:01 följande:
    Eller så konstaterar vi bara att du inte kan räkna eftersom tvärt emot vad du trodde så är 2x ca 6 inte någonstans i närheten av 30.
    Ojdå, någon blir ledsen på valnatten. Gråter

Svar på tråden Varför hatar folk SD?