• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-09-01 23:08:28 följande:
    Du läser och tolkar text lika illa som du räknar.

Nej, jag sa att den som väljer att arbeta politiskt med avskum får acceptera att det speglar tillbaka på dem.

SD är faktiskt ansvariga för vad de tar in och sätter på förtroendeuppdrag.
    Alltså bör detta även gälla vänsterpartister?
  • Kunigunda
    StackarsMia skrev 2014-09-01 22:55:10 följande:

Men nej, allvarligt? Du kan inte blanda statistik så där. Fan det här forumet är totalt hopplöst. Finns det ingen med en riktig högskoleutbildning här eller?

Jodå, men vi har gett upp hoppet om tråden sen du kapade den.
  • StackarsMia
    Kunigunda skrev 2014-09-01 23:24:46 följande:
    Jodå, men vi har gett upp hoppet om tråden sen du kapade den.
    Förstår. När verkligheten bet er i arslet så gjorde ni en sorti till vänster.
  • Bejje
    Tonårsmamman1 skrev 2014-09-01 22:09:40 följande:
    26% vill öka invandringen. Det är dubbelt så många som förväntas röst på SD.

36% vill behålla dagens nivåer. Tre gånger fler än vad som förväntas rösta på SD.

SD vill minska invandringen med 90%.

En majoritet tar stort avstånd från SD:s invandringspolitik.
    Aqt skrev 2014-09-01 22:20:11 följande:
    Ja och 93 % tycker att vänsterpartiet inte är något att rösta på, 90 % gillar inte miljöpartiet.

Tror SD blir tredje största parti 12-13 %.

Ja vad är det man säger? Lögn, förbannad lögn och statistik?
    Ja som visats här och många andra gånger är det mycket enkelt att vrida statistik till sin egen fördel nästna oavsett hur ofördelaktigt läge man ligger i.

Det jag menar att är det är lätt att få SD att se ynkliga ut trots att över 10% av hela befolkningen antas rösta på dom. Det är alltså runt en miljon människor. Inga små siffror. Detta kan man så klart få att låta bra, men man kan lätt vända på det och låta som motsatsen, att nästan 90% tar avstånd från dom, men det är förstås lögn, för bara för att man uppgett att man vill rösta på annat parti än SD så betyder inte det att man tar avstånd från allt i deras politik.

Som många redan har tagit upp så visar undersökningar en majoritet av det svenska folket tycker att SD har den bästa invandringspolitiken. Det däremot säger ganska mycket och är en solklar förklaring till varför SD växer så mycket som dom gör då inget annat parti håller liknande invandringspolitik. 

• Rataxes
    StackarsMia skrev 2014-09-01 23:13:58 följande:
    Ojdå, någon blir ledsen på valnatten. Gråter
    Blev besviken på att inte den maniska klapperskan var med i det klippet.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • StackarsMia
    Rataxes skrev 2014-09-02 01:06:02 följande:
    Bjuder på Klappturken då:

• StackarsMia
    Rataxes skrev 2014-09-02 01:06:02 följande:

• Rataxes
    StackarsMia skrev 2014-09-02 01:16:50 följande:
    Det där är ju faktiskt lyteskomik. I klass med den gråtande gossen i förra klippet.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Kunigunda
    Bejje skrev 2014-09-02 01:04:48 följande:

Ja vad är det man säger? Lögn, förbannad lögn och statistik?

Ja som visats här och många andra gånger är det mycket enkelt att vrida statistik till sin egen fördel nästna oavsett hur ofördelaktigt läge man ligger i.

Det jag menar att är det är lätt att få SD att se ynkliga ut trots att över 10% av hela befolkningen antas rösta på dom. Det är alltså runt en miljon människor. Inga små siffror.

Du vet att hela befolkningen inte är röstberättigad va? Man räknar väl med ung 700000 röstberättigade inför valet?

SD-anhängare har helt klart ett mycket eget sätt att räkna... Är det för att ni förkastat den matematik vi andra lärt oss, med hänvisning till dess arabiska ursprung?
  • MsFry
    StackarsMia skrev 2014-09-01 22:55:10 följande:
    Men nej, allvarligt? Du kan inte blanda statistik så där. Fan det här forumet är totalt hopplöst. Finns det ingen med en riktig högskoleutbildning här eller?

Gråter
    Jaha, var det därför du trodde att man kan lägga de 6 % som svarat "vet ej" i valfri grupp för att frisera siffrorna åt det håll man behagar. Brist på utbildning alltså?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?