• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-05 15:56:50 följande:
    Nej, du har inte förstått innebörden.

För övrigt hoppar SD:s förstanamn på listan i Halmstad av sen det publicerats en bild på henne där hon bär ett hakkors.

Jag tycker att att det är en mycket god uppmaning från FL att länkar till avpixlat ska anmälas - vill du svassa runt på avpixlat och få uppskattning så kan du väl ta det utanför FL.

Du får helt enkelt finna dig i att många anser att sajten stinker och är en samlingsplats för sådana som hakkorskvinnan.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
    Förklara innebörden då, oh du upplyste.

Och man får gärna tycka Avpixlat är en skitsajt. Jag själv håller den inte heller direkt högt. Men jag ser inte Expo et al som särskilt mycket högre stående.
  • FDFMGA
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-05 16:02:13 följande:
    Förklara innebörden då, oh du upplyste.

Och man får gärna tycka Avpixlat är en skitsajt. Jag själv håller den inte heller direkt högt. Men jag ser inte Expo et al som särskilt mycket högre stående.
    Väldigt ot.

Tyngdpunkten i censur ligger snarare i förhandsgranskning än efterhandsbortval.

I den mån det finns några "censorer" överhuvudtaget på FL så är det i så fall moderatorerna, det vill säga de som har befogenhet att agera.

Du har inte förstått att det är själva innebörden i titeln censor.

Om jag till exempel hade anmält inlägget där du påstod att jag var den vidrigaste person du mött på internet hade jag inte varit censor - nu gjorde jag ju inte det som du säkert minns, utan tyckte att det var ett uttalande som passade dig. 

Jag anmäler inte personangrepp utan bara länkar till rasistsajten avpixlat.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-09-04 21:38:19 följande:
    Så om jag tolkar dig rätt så jobbar inte Hübinette för Expo och de övriga du nämnt är Sahlin och Aschberg.

Var det dem du syftade på som brottsdömda vänsterextremister?
    Det fins också kopplingar mellan Expo och Researchgruppen. Många brottsdömda vänsterextremister i dessa organisationer.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Kunigunda
    Gert skrev 2014-09-05 16:55:58 följande:

Det fins också kopplingar mellan Expo och Researchgruppen. Många brottsdömda vänsterextremister i dessa organisationer.

Många brottsdömda i SD och på Avpixlat också. Men sådana påståenden brukar ju avkrävas belägg och faktiska personer och brott. Detsamma bör då rimligtvis gälla för en organisation som inte vältrar ut kassaskåpsrånare och folkgruppshetsare i offentligheten till vardags. Försök igen.
  • Gert
    Kunigunda skrev 2014-09-05 17:45:04 följande:
    Många brottsdömda i SD och på Avpixlat också. Men sådana påståenden brukar ju avkrävas belägg och faktiska personer och brott. Detsamma bör då rimligtvis gälla för en organisation som inte vältrar ut kassaskåpsrånare och folkgruppshetsare i offentligheten till vardags. Försök igen.
    Innan du uttalar dig mer om saken tycker jag att du ska skaffa dig information om researchgruppens kopplingar med AFA bland annat. Sök på Martin Fredriksson + brandbomb, mordhot och våld så kommer det upp några artiklar som alla bör läsa.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Kunigunda
    Gert skrev 2014-09-05 17:54:53 följande:

Innan du uttalar dig mer om saken tycker jag att du ska skaffa dig information om researchgruppens kopplingar med AFA bland annat. Sök på Martin Fredriksson + brandbomb, mordhot och våld så kommer det upp några artiklar som alla bör läsa.

Eftersom du vill göra en poäng av vilka som är anställda vid Expo och deras bakgrund, så tycker jag att du ska leverera ditt argument, utvecklat och underbyggt. Inte be mig att göra en egen undersökning av en annan organisation.
  • Sture/
    Kunigunda skrev 2014-09-05 18:12:07 följande:
     Inte be mig att göra en egen undersökning av en annan organisation.
    Haha vilket argument. Kan inte googla. Too busy doing *lalalalala* and covering ears.
  • Gert
    Kunigunda skrev 2014-09-05 18:12:07 följande:
    Eftersom du vill göra en poäng av vilka som är anställda vid Expo och deras bakgrund, så tycker jag att du ska leverera ditt argument, utvecklat och underbyggt. Inte be mig att göra en egen undersökning av en annan organisation.
    Vi lever i ett informationssamhälle. Så svårt ät det inte att leta upp saker själv. Tar 10 sekunder typ.
  • Kunigunda
    Gert skrev 2014-09-05 18:40:08 följande:

Vi lever i ett informationssamhälle. Så svårt ät det inte att leta upp saker själv. Tar 10 sekunder typ.

Men det är ju du som påstår något. Lex FL säger då att man bevisar sitt påstående (se Philipsson, Vitryssen m.fl. tidigare i tråden).

Om jag argumenterar kan jag ju inte slänga ur mig något tveksamt, svepande påstående om många och flera och sedan överlåta åt meningsmotståndaren att både bevisa och motbevisa.
  • Kunigunda
    Sture/ skrev 2014-09-05 18:25:14 följande:

Haha vilket argument. Kan inte googla. Too busy doing *lalalalala* and covering ears.

Vi tar det här argumentet istället då: det är inte sant. Det jobbar inga brottsdömda vänsterextremister på Expo. Om du vill bevisa eller. motbevisa får du googla.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?