• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-09-06 11:07:16 följande:
    Glöm inte att det i särklass dödligaste terrordåd som inträffat i vår närhet utfördes av en person som trodde sig försvara sitt land mot islam och mot landsförrädare.

Jag tror inte de som delade ut flygblad utanför moskén ens hade något samband till Isis.

Det är klart att man kan tycka det är obehagligt med budskapet  "Vi arbetar för att återupprätta det islamska livet" och undra vad de menar med detta.

Men det handlar om sinne proportioner - man kan ju också tycka att det är en alldeles utmärkt anpassning till Sverige att stå och dela ut flygblad i stället för att använda andra metoder för att sprida sitt budskap.
    Både dem utanför moskén på Södermalm och dem i Rinkeby har Hizb ut-Tahrir-flaggor på sina västar.

Hizb ut-Tahrirs syfte är, enligt egen utsago, att återupprätta det islamiska samhället från det allvarliga förfall det drabbats av och befria det från "de otrognas" tankar, system och lagar. Man arbetar för att samhället ska genomsyras av islam och att alla aspekter av vardagslivet ska följa sharia lagarna.

sv.wikipedia.org/wiki/Hizb_ut-Tahrir
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Philipsson
    Gert skrev 2014-09-06 10:54:22 följande:
    Sverige har redan haft ett islamistiskt terrorattentat, men eftersom inga oskyldiga dog i det attentatet har folk glömt bort det. Men om Sverige skulle få ett liknande islamistiskt terrorattentat som London, Madrid och New York fick, då kommer nog några delar ut av PK-sekten vakna upp ur djupsömnen. Synd bara att det måste gå så långt för det sovande folket att vakna upp.
    Nej, inte ens då skulle de vakna upp. De är nämligen djupt indoktrinerade.

Att Sverige är och krigar i Afganistan, mot muslimer, är inte speciellt smart om man vill slippa terroristdåd, i synnerhet inte när det finns hundratusentals muslimer i Sverige.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Men det handlar om sinne proportioner - man kan ju också tycka att det är en alldeles utmärkt anpassning till Sverige att stå och dela ut flygblad i stället för att använda andra metoder för att sprida sitt budskap.
    Det är nog bara du som kan skriva något sådant och faktiskt mena det.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Bejje
    realist14 skrev 2014-09-06 11:01:32 följande:
    Ja vaknar man inte förrän det är för sent är det väl ett rejält lyckokast om man lyckas somna om igen :-/
    Här i Sverige belönas terrorister. De som åker iväg och krigar i t.ex. syrien och skapar terror, dom får sedan komma hem till Sverige och fortsätta åtnjuta vår välfärd. Varför Sverige i sätter lagar mot det övergår mitt förstånd. Andra länder har redan gjort det, men av någon anledning tycker inte Sverige att det ska anses kriminellt att åka iväg och mörda folk i islams namn och de är sedan så varmt välkomna tillbaka. 

Istället borde vi sätta lagar som säger att åker man iväg på en krigsresa så förlorar man sitt svenska medborgarskap och bli hemskickad.
  • Bejje
    Glöm inte att det i särklass dödligaste terrordåd som inträffat i vår närhet utfördes av en person som trodde sig försvara sitt land mot islam och mot landsförrädare.

Jag tror inte de som delade ut flygblad utanför moskén ens hade något samband till Isis.

Det är klart att man kan tycka det är obehagligt med budskapet  "Vi arbetar för att återupprätta det islamska livet" och undra vad de menar med detta.

Du "tror" inte att de hade något samband med IS(IS). Ja det är din egna gissning ja, men min gissning är att de så klart har samband. Tror knappast de delar ut info om ISIS som en hobby och på skämt.
  • Bejje
    Philipsson skrev 2014-09-06 18:56:46 följande:
    Nej, inte ens då skulle de vakna upp. De är nämligen djupt indoktrinerade.

Att Sverige är och krigar i Afganistan, mot muslimer, är inte speciellt smart om man vill slippa terroristdåd, i synnerhet inte när det finns hundratusentals muslimer i Sverige.
    Jag har länge undrat varför muslimerna som avskyr sättet som vi i Sverige och många andra länder lever i och som vill ändra vårt sätt att leva, inte helt enkelt flyttar till ett muslimsk land så att de kan få leva i lugn och ro med sina sharia lagar osv?

Varför ska de bo i ett land som inte vill ha deras levnadssätt och försöka ändra på oss istället? Låter som ett mycket krångligt sätt att leva istället för att bara bo där samhället redan är som man vill ha det.

Dock har jag ju sett ett flertal videos på extrema muslimer som förklarar att deras livsmål är att flytta till så många länder som möjligt och föda så många barn som möjligt för att sedan på lång sikt konvertera länderna till islamska samhällen.

Själv tror jag också på att det är anledningen, för som sagt, varför skulle de annars kämpa så hårt istället för att bara bo där allt är som de vill ha det?
  • FDFMGA
    Bejje skrev 2014-09-07 02:32:16 följande:
    Du "tror" inte att de hade något samband med IS(IS). Ja det är din egna gissning ja, men min gissning är att de så klart har samband. Tror knappast de delar ut info om ISIS som en hobby och på skämt.
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-06 23:52:33 följande:

Nej, jag vet inte om de har något samröre med Isis - hursomhelst tror jag mig veta att deras budskap är minst lika avskyvärt som SD-sektens.

Men jag har inte en susning om vilka de enskilda personerna som delar ut flygblad är - men utgår från av Säpo har det och kan göra en rimlig bedömning av en eventuell hotbild.

Det finns en vulgärbild av  Säpo som en hopplöst inkompetent organisation, jag tror inte den stämmer. Självklart är det en katastrof om det är en fanatiker som ska avgöra vilken potentiell risk en annan fanatiker utgör.
  • realist14
    Bejje skrev 2014-09-07 02:29:55 följande:
    Här i Sverige belönas terrorister. De som åker iväg och krigar i t.ex. syrien och skapar terror, dom får sedan komma hem till Sverige och fortsätta åtnjuta vår välfärd. Varför Sverige i sätter lagar mot det övergår mitt förstånd. Andra länder har redan gjort det, men av någon anledning tycker inte Sverige att det ska anses kriminellt att åka iväg och mörda folk i islams namn och de är sedan så varmt välkomna tillbaka. 

Istället borde vi sätta lagar som säger att åker man iväg på en krigsresa så förlorar man sitt svenska medborgarskap och bli hemskickad.
    Näe fy på dig, vi ska vara humaaaana  
  • realist14
    Bejje skrev 2014-09-07 02:37:07 följande:
    Jag har länge undrat varför muslimerna som avskyr sättet som vi i Sverige och många andra länder lever i och som vill ändra vårt sätt att leva, inte helt enkelt flyttar till ett muslimsk land så att de kan få leva i lugn och ro med sina sharia lagar osv?

Varför ska de bo i ett land som inte vill ha deras levnadssätt och försöka ändra på oss istället? Låter som ett mycket krångligt sätt att leva istället för att bara bo där samhället redan är som man vill ha det.

Dock har jag ju sett ett flertal videos på extrema muslimer som förklarar att deras livsmål är att flytta till så många länder som möjligt och föda så många barn som möjligt för att sedan på lång sikt konvertera länderna till islamska samhällen.

Själv tror jag också på att det är anledningen, för som sagt, varför skulle de annars kämpa så hårt istället för att bara bo där allt är som de vill ha det?
    Verkar som de har all lugn och ro även här om jag ska vara ärlig..kan IS-anhängare stå och dela ut flygblad så kan alla vara lugna i den humana stormakten sverige.
  • Quintus Zebra
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-06 23:52:33 följande:
    Hur ställer du dig till SVP:s rätt att ha torgmöten? Är det helt självklart att vi i Sverige ska ha partier som på offentlig plats deklarerar att de vill avskaffa demokratin och bedöma människors värde utifrån genetik? Men samtidigt självklart att IS inte ska få dela ut flygblad?

Eller hur tänker du om detta?
    Rosa Parks sa aldrig att det ska vara lätt!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?