• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-10-07 08:45:36 följande:
    Tja - varken Åkessons svärmor Margareta eller Philipsson tycks ha förstått att en nolla eller fler kan ställa till oreda i tankeapparatenSkrattande
    Så nu var det alltså mitt fel att du skrev fel? Du är rätt bra på att skylla ifrån dig, likt andra psykopater.

När det gäller ebolasmittan så är det ju så att smittan inte är stoppad ännu: "Rosling uppskattar att minst 100 000 människor kommer mista livet i spåren av ebola".

www.aftonbladet.se/nyheter/article19654893.ab

Så, FDFMGA, det är väl bara att börja propagera för att vi tar hit de smittade? Eller vad tycker du? Det är ju mycket bättre att hjälpa dem här än på plats. Eller? Ta med dig några (andra) batikhäxor och åk ned vetja, så kan ni smuggla hit några smittade.
  • de Robespierre
    Philipsson skrev 2014-10-07 10:22:11 följande:
    Så nu var det alltså mitt fel att du skrev fel? Du är rätt bra på att skylla ifrån dig, likt andra psykopater.

När det gäller ebolasmittan så är det ju så att smittan inte är stoppad ännu: "Rosling uppskattar att minst 100 000 människor kommer mista livet i spåren av ebola".

Så, FDFMGA, det är väl bara att börja propagera för att vi tar hit de smittade? Eller vad tycker du? Det är ju mycket bättre att hjälpa dem här än på plats. Eller? Ta med dig några (andra) batikhäxor och åk ned vetja, så kan ni smuggla hit några smittade.
    På vilket sätt har detta bäring på asyl?

En dödlig smitta är ett hot mot stora delar av världen och med dagens möjlighet att snabbt förflytta sig över världen på något dygn så kan vi idag skapa en pandemi som inte var möjlig för 40-50 år sedan.

Nu är det ebola som är i fokus. Som har sin nuvarande hemvist i en begränsad region av Afrika. Men det kunde lika väl ha varit en typ av influensa som H2N2 eller H3N2 fast en elakare version med rötter från någon annan del av världen. Vi hade vår sista smittkoppsfall sommaren 1963 då en svensk sjöman insjuknade och  innan myndigheterna hade lyckats få hejd på smittan hade fyra personer dött.

Utbrottet av ebola är som i de flesta andra fall resultatet av en icke-fungerande sjukvård på smittoställeti kombination med att det inte finns resurser att hantera och isolera utbrott.

• Philipsson
    de Robespierre skrev 2014-10-07 10:49:57 följande:
    På vilket sätt har detta bäring på asyl?

En dödlig smitta är ett hot mot stora delar av världen och med dagens möjlighet att snabbt förflytta sig över världen på något dygn så kan vi idag skapa en pandemi som inte var möjlig för 40-50 år sedan.

Nu är det ebola som är i fokus. Som har sin nuvarande hemvist i en begränsad region av Afrika. Men det kunde lika väl ha varit en typ av influensa som H2N2 eller H3N2 fast en elakare version med rötter från någon annan del av världen. Vi hade vår sista smittkoppsfall sommaren 1963 då en svensk sjöman insjuknade och  innan myndigheterna hade lyckats få hejd på smittan hade fyra personer dött.

Utbrottet av ebola är som i de flesta andra fall resultatet av en icke-fungerande sjukvård på smittoställeti kombination med att det inte finns resurser att hantera och isolera utbrott.
    "Asyl" är en synonym till "tillflyktsort". Skälen till att folk behöver asyl kan variera. Det kan vara politisk förföljelse, krig, värnlöshet, sjukdom, etc. "Asyl" behöver inte heller åsyfta att att personen lämnar sitt land. I många länder får folk "asyl" på hemorten, via välgörenhetsinrättningar.

Det där du babblar på om, om ebola, saknar ju fullständigt relevans i sammanhanget. Däremot skulle du ju kunna förklara för mig varför det skulle vara mer eller mindre rimligt att ge asyl i Sverige, till folk som flyr undan krig jämfört med folk som flyr undan bristande vårdresurser i samband med sjukdom. Samma åsikt ("vi måste vara goda") borde väl rimligen gälla såväl sjukdom som krig, d.v.s. att den ENDA möjligheten att hjälpa dessa människor är att ge dem asyl i Sverige, och den som inte håller med om det, är då rasist.
  • de Robespierre
    Philipsson skrev 2014-10-07 11:05:33 följande:
    "Asyl" är en synonym till "tillflyktsort". Skälen till att folk behöver asyl kan variera. Det kan vara politisk förföljelse, krig, värnlöshet, sjukdom, etc. "Asyl" behöver inte heller åsyfta att att personen lämnar sitt land. I många länder får folk "asyl" på hemorten, via välgörenhetsinrättningar.

Det där du babblar på om, om ebola, saknar ju fullständigt relevans i sammanhanget. Däremot skulle du ju kunna förklara för mig varför det skulle vara mer eller mindre rimligt att ge asyl i Sverige, till folk som flyr undan krig jämfört med folk som flyr undan bristande vårdresurser i samband med sjukdom. Samma åsikt ("vi måste vara goda") borde väl rimligen gälla såväl sjukdom som krig, d.v.s. att den ENDA möjligheten att hjälpa dessa människor är att ge dem asyl i Sverige, och den som inte håller med om det, är då rasist.
    Du har redan din agenda färdig iom det sätt du får in ordet rasist i ditt resonemang.

Men tänk efter lite, var någonstans i FN:s flyktingkonvention står det att man skall ge asyl till folk som bär på en dödlig smitta? Och var i EU:s motsvarighet kan du finna motsvarigheten? Och vem har blivit kallad rasist för att de inte har tagit emot ebolasjuka asylsökande (eller annan dödlig sjukdom) som kan utvecklas till en världskatastrof?
  • de Robespierre
    Philipsson skrev 2014-10-07 11:05:33 följande:
    Det där du babblar på om, om ebola, saknar ju fullständigt relevans i sammanhanget.
    Bara för att visa källan till mitt babbel:
    Philipsson skrev 2014-10-06 23:53:36 följande:

Varför inte ge hundratusen ebolasmittade person asyl i Sverige också, i pk-humanismens namn? Konstigt att ingen från sjuklövern har föreslagit det ännu; sannolikt blott en tidsfråga! Vi måste ju ta vårt ansvar

• FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-10-07 10:22:11 följande:

Aha, så nu var jag psykopat igen.

Och hur kom du fram till den "diagnosen"Skrattande
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Velouria
    FDFMGA skrev 2014-10-06 20:01:54 följande:
    Jo, det är ju rätt vanligt att sverigedemokrater tar judeförföljelserna som jämförelse för den hetsjakt pk-samhället bedriver på sverigedemokrater,

Och judarna tvingades ju bära davidsstjärna medan våra sverigedemokrater här på FL blir bebbe-märkta, inte alla men förvånansvärt många. 

Tycker nästan att de kunde blida en bebisorkester och öva på den gamla Lasse Tennenderlåten som börjar: "Alla är vi barn i början, alla har vi varit små - man måste lära sig att krypa innan man kan börja gå".

Sen fortsätter låten med något om tålamod och kunskap, ödmjukhet - men det ligger ju ljusår bort från bebisorkesternBaby
    Ännu mer

Seriöst...judeförföljelse? Till skillnad från judarna så är inte sadistdemokraterna satta i ghetto, utsvultna, av med allt de byggt upp i sina liv med etc. Sadistdemokraterna är rassar i kostym. Som är med i riksdagen och som tar alldeles för mycket plats i media. Som har (anonyma) fotsoldater som mordhotar människor som vågar stå upp mot dem. 

Att de ens har mage att jämföra sig med judarna på Hitlers tid. Varför reser sig inte det judiska folket i Sverige mot Sadistdemokraterna när de kränker judarna på detta sätt?
    JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
  • Velouria
    FDFMGA skrev 2014-10-07 08:45:36 följande:
    Tja - varken Åkessons svärmor Margareta eller Philipsson tycks ha förstått att en nolla eller fler kan ställa till oreda i tankeapparatenSkrattande
    Jomen tjena...Har du läst om när hennes dotter gnällde på sin arbetslöshet? Tror att hon hade en blogg förut.
    JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-10-07 12:46:57 följande:
    Aha, så nu var jag psykopat igen.

Och hur kom du fram till den "diagnosen"Skrattande
    Typiskt för psykopaten är ju att alltid skylla sina tillkortakommanden på andra, som när du t.ex. skyller dina felskrivningar på mig. En tydlig indikation.
  • Philipsson
    de Robespierre skrev 2014-10-07 11:36:27 följande:
    Du har redan din agenda färdig iom det sätt du får in ordet rasist i ditt resonemang.
    Det där får du allt förklara.
    de Robespierre skrev 2014-10-07 11:36:27 följande:
    Men tänk efter lite, var någonstans i FN:s flyktingkonvention står det att man skall ge asyl till folk som bär på en dödlig smitta? Och var i EU:s motsvarighet kan du finna motsvarigheten? Och vem har blivit kallad rasist för att de inte har tagit emot ebolasjuka asylsökande (eller annan dödlig sjukdom) som kan utvecklas till en världskatastrof?
    Puh. Först klandrade du för mig angående glosan "asyl", och när jag visade att jag hade på fötterna, då börjar du prata om FN:s flyktingkonvention. Det var ju inte det frågan handlade om!

Men okej, FN:s flyktingkonvention. Ja, denna handlar bara om det du tar upp, men det hindrar ju inte man ska bortse från möjligheten att ge asyl till personer p.g.a. sjukdom, om man nu vill det. Det står ju ingenting i konventionen om att man inte ska ge asyl till människor p.g.a. sjukdom. Så, om en nation vill ge asyl till ebolasmittade, så står det den fritt.

Nu frågar jag dig: Varför vill du att Sverige ska ha Europas i särklass största flyktingmottagande p.g.a. krig och politisk förföljelse, men varför vill du inte att Sverige ska ge asyl till ebolasmittade?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?