• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Velouria
    FDFMGA skrev 2014-10-06 07:44:20 följande:
    Jag skulle snarare gissa att du tillhör SD-sekten (väldigt vanligt bland signaturer som har bebismarkering)?
    JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
  • FDFMGA
    Velouria skrev 2014-10-06 19:05:38 följande:
    Jo, det är ju rätt vanligt att sverigedemokrater tar judeförföljelserna som jämförelse för den hetsjakt pk-samhället bedriver på sverigedemokrater,

Och judarna tvingades ju bära davidsstjärna medan våra sverigedemokrater här på FL blir bebbe-märkta, inte alla men förvånansvärt många. 

Tycker nästan att de kunde blida en bebisorkester och öva på den gamla Lasse Tennenderlåten som börjar: "Alla är vi barn i början, alla har vi varit små - man måste lära sig att krypa innan man kan börja gå".

Sen fortsätter låten med något om tålamod och kunskap, ödmjukhet - men det ligger ju ljusår bort från bebisorkesternBaby
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • nihka
    Bejje skrev 2014-10-05 13:51:51 följande:
    Fast just det där med att dom byter om till finare kläder efter ett "arbetspass" har jag upplevt själv vid två tillfällen där jag bor, så det händer helt klart.

Alla tiggare inom ett visst område samlas också upp samtidigt i en skåpbil där män väntar som tar deras pengar.
    Visst finns det också för naturligtvis finns det alltid folk som vill sko sig på andras elände, men det är ingen orsak till att göra det ännu eländigare för de som redan har det eländigt.
  • nihka
    Jepp, Sufferings nya emblem. Most apt!
  • nihka
    Jepp, Sufferings nya emblem. Most apt!
  • Philipsson

Varför inte ge hundratusen ebolasmittade person asyl i Sverige också, i pk-humanismens namn? Konstigt att ingen från sjuklövern har föreslagit det ännu; sannolikt blott en tidsfråga! Vi måste ju ta vårt ansvar!

• FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-10-06 23:53:36 följande:

Varför inte ge hundratusen ebolasmittade person asyl i Sverige också, i pk-humanismens namn? Konstigt att ingen från sjuklövern har föreslagit det ännu; sannolikt blott en tidsfråga! Vi måste ju ta vårt ansvar

Inte för att jag misstror batikhäxeforskningen - men finns det överhuvudtaget så många ebolasmittade. 

Kanske det blev en nolla när du spanade efter pk-humanismens uttryck.

Hur går det annars med Metapediastudierna och batikhäxeforskningen. Har du sett några tecken på att batikhäxorna vässar kvastarna för att flyga iväg bortåt Sierra Leone och hämta hem ebolasmittade i humanismens namnSkrattande
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2014-10-07 00:17:07 följande:
    Inte för att jag misstror batikhäxeforskningen - men finns det överhuvudtaget så många ebolasmittade. 

Kanske det blev en nolla när du spanade efter pk-humanismens uttryck.

Hur går det annars med Metapediastudierna och batikhäxeforskningen. Har du sett några tecken på att batikhäxorna vässar kvastarna för att flyga iväg bortåt Sierra Leone och hämta hem ebolasmittade i humanismens namnSkrattande
    En nolla för mycket ska det förstås stå i min replik till PhilipssonSkrattande
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-10-06 23:53:36 följande:

Varför inte ge hundratusen ebolasmittade person asyl i Sverige också, i pk-humanismens namn? Konstigt att ingen från sjuklövern har föreslagit det ännu; sannolikt blott en tidsfråga! Vi måste ju ta vårt ansvar!

Varför skulle sådana "detaljer" hindra en fabulerare att fabulera?
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-10-07 07:04:34 följande:
    Varför skulle sådana "detaljer" hindra en fabulerare att fabulera?
    Tja - varken Åkessons svärmor Margareta eller Philipsson tycks ha förstått att en nolla eller fler kan ställa till oreda i tankeapparatenSkrattande

Svar på tråden Varför hatar folk SD?