• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-10-28 03:31:42 följande:
    Nej, jag har inte pratat med Björn Ulvaeus på sistone, men däremot har jag rättat dig. Igen.

Inte läst hans debattinlägg på DN heller då? Missat det?
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-10-28 10:14:24 följande:

När du nu påstår att jag skulle "dyrka" JÅ, så måste du väl ändå styrka det med citat. Var någonstans skulle jag ha skrivit nåt som ens antyder att jag skulle dyrka honom?

Du har liksom aldrig någonting att komma med, inga argument, som lajka-hejdukarna på Facebook!

Du försvarar med näbbar och klor att Åkesson ska särbehandlas. Det ser jag som en onormal hängivenhet till sin partiledare.

Ska media tystas enligt dig eller inte? Försvarar du partilinjen till alla ytterligheter även där?
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-10-28 10:10:15 följande:
    Naturligtvis ska politiker granskas av tredje statsmakten. Problemet är ju att så inte sker. Media ägnar sig åt kampanjjournalistik, driver en agenda.

Sen måste man ju skilja på granskning och granskning. Att vända upp och ner på en enskild politikers privatekonomi, för att brännmärka honom, är det granskning för dig? För mig är det snarare ett korståg. Däremot ska naturligtvis media granska politikers politiska gärning och likaså om politiker ägnar sig åt lagbrott. Det var ju nu inte fallet med JÅ.

Man kanske ska skriva i media om vad politiker handlar på livsmedelsbutiken också, var de köper sina underkläder, filma dem i smyg och sen redogöra för vilka samlagsställningar de använder sig av, etc. Vore det granskning, tycker du? Skulle det ha allmänintresse?

Märk väl att många från massmedieetablissemanget faktiskt tog avstånd från Tomas Ramberg och Ekot efter den aktuella publiceringen, trots att de är bittra fiender till Sd. De har ändå nån slags hederlighet kvar.
    Varför tror du Kent Ekeroth (Sd) skriver att han sinom tid ska tysta media? Jag anser att det är ett ytterst skrämmande inlägg från en högt uppsatt riksdagspolitiker. Man kan och bör inte skriva så ens på skämt. Speciellt inte från ett parti som flirtar med fascismen. Hur hade du reagerat om det forna VPK hade skrivit något liknande? Sannolikt hade du reagerat lika starkt som så många av Sd´s meningsmotståndare gör. Och även media.

Om en partiledare köpte underkläder för en halv miljon kronor så vore det nog att fundera på hur ansvarig hen är. Hur skulle en sån person hantera våra skattepengar?
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-10-28 10:19:05 följande:
    Så du menar att Sd skulle bryta mot de mänskliga rättigheterna för en Expo-anstruken person säger att tolkar nåt Sd har skrivit, på det sättet? Du måste skämta.

Det senare påståendet du kommer med får du gärna komma med källa på.
    Jepp det menar jag. Spelar det någon roll VEM som säger hur det förhåller sig?

Så du menar att SD inte vill att man ska kunna återkalla ett svenskt medborgarskap?

Ja, inom partiet är det lite si och så med vad man tycker och vad man erkänner  att man tycker, så jag är inte alls förvånad över att du själv har så dålig koll. Du kanske skulle läsa mer om SD än om Björn Ulvaeus så kanske du hänger med bättre i den politiska diskussionen om ditt eget parti. Inte nog med att jag får rätta dig utan som vanligt får jag skedmata dig med vad SD sysslar med:

http://nyheter24.se/nyheter/politik/767639-sd-politiker-vill-utvisa-svenska-medborgare

Riksdagsmotionen får du leta upp själv. Se det som en övning i att äta självständigt.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-10-28 10:21:05 följande:
    Inte läst hans debattinlägg på DN heller då? Missat det?
    Ulvaeus nämner inte "invandrare" i sin artikel. Vad är det du tycker jag ska rätta? Måste jag alltid rätta någon annan varje gång jag rättar någon felaktighet du kommer med? Det låter väldigt tidskrävande.
  • Gert

SVT likställde SD med nazister - fälls av Granskningsnämnden. Haha! Äntligen får kommunisterna på SVT bakläxa!

www.radioochtv.se/casedecisions/213433.pdf

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Velouria
    Gert skrev 2014-10-28 18:30:56 följande:

SVT likställde SD med nazister - fälls av Granskningsnämnden. Haha! Äntligen får kommunisterna på SVT bakläxa!

www.radioochtv.se/casedecisions/213433.pdf

Var ju konstigt då SD bevisligen formades och finansierades av nazister.
    JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
  • Velouria

Var det inte vice andre talman som hade fotograferat sig med någon nazist?

JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
  • Gert
    Velouria skrev 2014-10-28 18:38:21 följande:
    Var ju konstigt då SD bevisligen formades och finansierades av nazister.
    Om du kommer med ett sådant starkt antagande måste du ha fakta som stödjer din teorier. Och då menar jag inte fakta i form av hörsägen och bloggar, utan fakta som håller i en rättegång.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
Svar på tråden Varför hatar folk SD?