• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Kunigunda
    Gert skrev 2014-10-28 18:30:56 följande:

SVT likställde SD med nazister - fälls av Granskningsnämnden. Haha! Äntligen får kommunisterna på SVT bakläxa!

www.radioochtv.se/casedecisions/213433.pdf

SL-skribent jämställer SVT med kommunister i glädjeyran över tillrättavisning då de kallat SD nazister och faller därmed på eget grepp.
  • Gert
    Kunigunda skrev 2014-10-28 18:45:13 följande:
    SL-skribent jämställer SVT med kommunister i glädjeyran över tillrättavisning då de kallat SD nazister och faller därmed på eget grepp.
    Förutom att det arbetar revolutionära kommunister på SVT.

www.familjeliv.se/forum/thread/73837998-revolutionara-kommunister-arbetar-pa-svt
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Velouria

Konstigt att Rapport inte gjorde tydligare kopplingar mellan SD och nazism. Finns ju en hel uppsjö med bevis. Därför råkade Rapport på en däng.
    SVT hade lätt kunna visat grund för att SD och nazism har kopplingar.

"SD framstod därigenom som ett exempel på ett nazistiskt parti vilket SVT i sitt yttrande inte visat grund för."

Sedan får SD bli hur kränkta de vill. De skapar kontakter med nazister men försöker undkomma naziststämpel genom att i sin partipolitik inte ha tydlig nazism.

JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
  • Velouria
    Gert skrev 2014-10-28 18:41:59 följande:
    Om du kommer med ett sådant starkt antagande måste du ha fakta som stödjer din teorier. Och då menar jag inte fakta i form av hörsägen och bloggar, utan fakta som håller i en rättegång.
    Var du född när BSS-rörelsen var aktiv?
  • Velouria

Gert, Granskning Sverige...är det sådana källor som du tror håller i rättegångar? Är det fakta? Som inte alls är vinklad av SD-fascisterna?

• nihka
    Gert skrev 2014-10-28 18:51:17 följande:
    Förutom att det arbetar revolutionära kommunister på SVT.

www.familjeliv.se/forum/thread/73837998-revolutionara-kommunister-arbetar-pa-svt
    "Om du kommer med ett sådant starkt antagande måste du ha fakta som stödjer din teorier. Och då menar jag inte fakta i form av hörsägen och bloggar, utan fakta som håller i en rättegång."

Och så har du din egen tråd som källa?!?

Jo, den skulle säkert kunna hålla i en rättegång. Mot dig

SD har rötter inom nazism. De är ju liksom ingen idé att förneka det. Bevisberget är gigantiskt. Börja här

.
  • sjuttiofemman

Läser lite ur Sd´s åsiktsdokument. Sd menar att barnens bästa alltid ska stå i fokus, dvs som myndigheterna redan idag arbetar efter. Problemet är att Sd har en annan syn på vad det bästa för barnen är, de menar att barnet bör växa upp med de biologiska föräldrarna. Hur menar de att barn far illa av att växa upp med föräldrar av samma kön? Sd motsätter sig således också adoption av homosexuella par.
    Sd fortsätter att poängtera att barnet ska växa upp med föräldrar av olika kön.
    Samtidigt skriver de att diskriminering av pga sexuell läggning ska bestraffas hårt och att personer som tillhör några av de sexuella minoriteterna ska ha samma rättigheter och skyldigheter som andra.

Sd slår knut på sig själva i sin iver att vara PK. Kan inte tolka det på annat sätt än att Sd blir äcklade av homosexuella som tex Björn Söder skrivit på sin blogg för några år sedan men att de måste kunna luta sig mot nån rad om lika rättigheter osv. Vem tror de att de lurar?

Källa: sverigedemokraterna.se/asiktsdokument/
    Stycke 10.

• sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-10-28 19:48:15 följande:

"Om du kommer med ett sådant starkt antagande måste du ha fakta som stödjer din teorier. Och då menar jag inte fakta i form av hörsägen och bloggar, utan fakta som håller i en rättegång."

Och så har du din egen tråd som källa?!?

Jo, den skulle säkert kunna hålla i en rättegång. Mot dig

SD har rötter inom nazism. De är ju liksom ingen idé att förneka det. Bevisberget är gigantiskt. Börja här

.

Att länka till sitt eget material och kalla det tillförlitlig källa är inte ovanligt inom Sd. Kent Ekeroth (Sd) kallade sitt eget material för forskning och hänvisade till det i diskussion med väljare.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-10-29 00:25:47 följande:
    Att länka till sitt eget material och kalla det tillförlitlig källa är inte ovanligt inom Sd. Kent Ekeroth (Sd) kallade sitt eget material för forskning och hänvisade till det i diskussion med väljare.

Men varför blir jag inte förvånad längre?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?