• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Rataxes skrev 2014-11-29 12:44:57 följande:
    Sammanfattning av vad Nikna sagt i tråden så här långt: SD och alliansen är jättedumma och det är bara jag som fattar nått!
    Vilken dålig sammanfattning. Bara ett rätt av tre. Var har jag sagt något om att alliansen är dumma eller att det bara är jag som fattar nått?
  • nihka
    Svt skrev 2014-11-29 15:42:41 följande:
    Nu antar jag att det är mig du vill utmåla som nazisten ifråga. Inte för att jag vet vad det är som gör mig till en nazist, mer än att du ogillar att man kallar en jude för en jude. Om du inte gillar att våra tidningsdrakar är judiskägda, så tråkigt för dig. Men så är det.

Man kan inte blunda bort verkligheten. Sen om du tycker att det är nazistiskt, så bevisar du bara återigen att NI som kollektiv är totalt historielösa och inte har den blekaste aning om vad nazism är.
    Det går bra att kallar judar för judar när det är relevant, men att generellt använda prefixet "jude" framför judar och uttryck som "judemedia" och "juden Aschelberg"  är ett språkbruk som uttrycker ett nazistiskt synsätt.

Är du nazist eller har du bara hakat på nazisters obehagliga språkbruk eftersom du uttrycker dig så här?
  • nihka
    Svt skrev 2014-11-29 15:52:35 följande:
    Länken sammanfattade begreppet ganska bra. Även om jag skulle kunna dra ner åldern till 35.
    Det är jag övertygad om att du tycker, och det stämmer väl överens med den kvinnosyn du allmänt visat prov på.

Själv tycker jag definitioner som "parning sker oftast med invandrade män. Könshåret på männens skrev får gärna vara längre än själva penisen." visar att den som skrivir definitionen har komplex för sitt kön och tror att det är orsaken till att han inte får ligga.

• Digestive

I och för sig så höll sig ämnet off topic men en notis hade suttit fint. Den här tråden känns ju liksom mer som ett plank för personlig vandetta vilket som och hade nog gått tunn om all nonsens försvann spårlöst (har ju bidragit med en del så nog kan proportionerna nonsens måttas, hehe..).

• sjuttiofemman

"Den grupp som i dag leder Sverigedemokraterna, med Jimmie Åkesson i spetsen, har också sina ideologiska rötter i Lund. I slutet av 90-talet bildade gruppen Nationaldemokratiska studentföreningen och startade ett eget 30-novemberfirande.

De tågade med facklor till Esaias Tegnérstatyn, läste en dikt om Karl XII, höll en tyst minut för de stupade karolinerna och hurrade för "konungen och fosterlandet".

Där var Jimmie Åkesson, Mattias Karlsson och Björn söder, bland andra.

Sen drack de glögg, som Rickard Jomshof bjöd på. Enligt Sydsvenskan var de sällen fler än åtta så något demonstrationstillstånd behövdes inte."

www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anderslindberg/article19943010.ab

• kenneth768768
    sjuttiofemman skrev 2014-11-30 23:29:34 följande:

"Den grupp som i dag leder Sverigedemokraterna, med Jimmie Åkesson i spetsen, har också sina ideologiska rötter i Lund. I slutet av 90-talet bildade gruppen Nationaldemokratiska studentföreningen och startade ett eget 30-novemberfirande.

De tågade med facklor till Esaias Tegnérstatyn, läste en dikt om Karl XII, höll en tyst minut för de stupade karolinerna och hurrade för "konungen och fosterlandet".

Där var Jimmie Åkesson, Mattias Karlsson och Björn söder, bland andra.

Sen drack de glögg, som Rickard Jomshof bjöd på. Enligt Sydsvenskan var de sällen fler än åtta så något demonstrationstillstånd behövdes inte."

www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anderslindberg/article19943010.ab

Jag tycker mest det låter lite fjantigt att tåga runt till statyer, eller missar jag den inneboende ondskan  detta?

De drack glögg, de höll en tyst minut? Ska jag tänka att de egentligen ville gasa ihjäl människor så fort de fick chansen eller vad?

• sjuttiofemman
    kenneth768768 skrev 2014-11-30 23:41:39 följande:

Jag tycker mest det låter lite fjantigt att tåga runt till statyer, eller missar jag den inneboende ondskan  detta?

De drack glögg, de höll en tyst minut? Ska jag tänka att de egentligen ville gasa ihjäl människor så fort de fick chansen eller vad?

Märks att du inte ens läst texten. Har varken använt ord som ondska eller gaskammare.

Däremot ett parti som har sina rötter i extremhögern och nazismen, något som tex Björn Söder desperat ljuger hejvilt för att dölja. Även Åkesson försöker hålla sin egen yta fläckfri trots att han deltagit i företeelser som är starkt förknippade med extremhögern. Men det är klart, han har ju sin upplevelse av det hela och ifrågasätter man det med fakta så känner han sig mobbad och sjukskriver sig.

Det är synd om förtryckarna tydligen.
  • Philipsson

Så har då Aschbergs Strix' och statliga SVT:s anti-Sd-propaganda-serie börjat sändas. Serien heter "Blå ögon". Skattepengar till Aschberg, för Expo-propaganda. Jo jo...

En inte alltför vågad gissning är f.ö. att serien kommer att göra precis motsatt effekt, precis som mycket av annan indoktrinering som kommer från gammelmedia.
    ---
    "Staten och kapitalet, de sitter i samma båt". Jag hjälper dig och du hjälper mig. Kan det vara en händelse som ser ut som en tanke, att Hanna Stjärne, SVT:s nya Vd, är svägerska till Karin stjärne, Vd på MTG?
    ---
    Det är ju ju Aschberg och Stjärne som ska motsarbetas. Det är de som sitter på pengar + makt att producera propaganda för att styra människor som om vi vore får.

• kenneth768768
    sjuttiofemman skrev 2014-12-01 00:19:57 följande:
    Märks att du inte ens läst texten. Har varken använt ord som ondska eller gaskammare.

Däremot ett parti som har sina rötter i extremhögern och nazismen, något som tex Björn Söder desperat ljuger hejvilt för att dölja. Även Åkesson försöker hålla sin egen yta fläckfri trots att han deltagit i företeelser som är starkt förknippade med extremhögern. Men det är klart, han har ju sin upplevelse av det hela och ifrågasätter man det med fakta så känner han sig mobbad och sjukskriver sig.

Det är synd om förtryckarna tydligen.
    Korrekt, jag läste bara det du klistrade in, själva artikeln kanske innehöll riktig "extremhöger".

Det du klistrade in har jag svårt att bli upprörd över, ingen kom till skada och inget brott begicks.

För det räcker väl inte att man står framför en staty och larvar sig för att det ska vara nazistiskt och extremhögeristirskt? Det borde väl även ingå nånting lite mer ondskefullt.

Eller så är det jag som inte fattar att allting hänger ihop?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?