• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Svt
    FDFMGA skrev 2014-11-29 17:59:56 följande:
    Nja, det är väl snarare ditt fokus på att det är judemedia som är intressant - alltså att det i kloakerna är viktigt att påpeka detta. Det är ju helt ointressant om det inte är mer eller mindre uttalat att detta är en del av en judisk agenda, som i ditt inlägg om juden Aschelberg och judemedia.

Jag petar in det en gång till i slutet på detta inlägg, eftersom jag  uppfattar det som du glömde bort var du befann dig när du började mässa om judar.

Samtidigt kvarstår förstås min fråga om du kan visa på källor utanför de nazistiska kloakerna där Aschberg betecknas som jude: Du påstod ju att han inte kan undkomma sitt judiska arv, min uppfattning är att ditt påstående tydligt visar hur du inte kan undkomma SD:s nazistiska arv.

"Jag anser att RA är jude, då han inte kan undkomma sitt judiska arv. Öknamnet är väletablerat sedan många år på olika forum. Judemedia är minst lika etablerat." 

Jag skulle vilja påstå att du inte kan presentera några andra källor än naziinfluerade sådana där Aschberg kallas jude.
    Svt skrev 2014-11-15 15:54:02 följande:
    Nu ska vi dock vara ganska klara med att det inte enbart per se är våra judiskägda dagstidningsdrakar som har sysslat med "granskningen". Det råkar vara juden Aschelberg och våldsvänster-Expo/RG som stått för förarbetet, som sedan judemedia villigt publicerat.
    Du kan påstå vad du vill. Det har du redan besudlat många trådar med. Men få bryr sig om nonsens. Tentakler, strålning och parabolantenner är liksom inte vidare intressanta detaljer om dina matvanor. Vill du äta radioaktivt kött från Litauen, så kör på. Det verkar ju gå lite sisådär.
  • Thyla
    Svt skrev 2014-11-29 19:14:34 följande:
    Antar att begreppet är exakt samma. Inte är du väl sexistisk nu och menar att det finns könsladdade begrepp, utan att alla, oavsett kön, måste kunna inkluderas i samma sfär.
    hermafrodit alltså?
  • Svt
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-29 18:31:59 följande:
    Vad spelar det ens för roll? Vilka som äger stora medier spelar ju enbart roll om du tror att de, på grund av sin bakgrund, tro och/eller sin etnicitet automagiskt deltar i något slags jättekonspiration! Och du menar att de gör det för att de är judar! Återigen, typisk nazistretorik.
    Så det spelar ingen roll alls vem som äger våra största mediainstitut?
  • Svt
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-29 18:22:48 följande:
    "Jag tror på den judiska konspirationer, alltså vet ni inget om nazism!" Det är kärnan i ditt inlägg. Lika "logiskt" som "smart".
    För 14 miljoner människor i världen, som består av 7,1 miljarder, har säkert inget inflytande.
  • FDFMGA
    Svt skrev 2014-11-29 19:18:19 följande:
    Du kan påstå vad du vill. Det har du redan besudlat många trådar med. Men få bryr sig om nonsens. Tentakler, strålning och parabolantenner är liksom inte vidare intressanta detaljer om dina matvanor. Vill du äta radioaktivt kött från Litauen, så kör på. Det verkar ju gå lite sisådär.
    Jaha.

Och har du hittat någon källa utanför kloakerna som refererar till Aschberg som jude än?

Dessa sverigedemokraterSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • sjuttiofemman

Har ännu inte fått något svar från sverigedemokrater angående svära trohetsed till kungen. eftersom man enligt Sd är invandrare om man är född i Sverige men har utländska föräldrar (tex Zlatan) så undrar jag varför Sd vill att man ska svära trohet till en invandrare? Jag vill inte svära trohet till någon annan än mina barn och fru, men anser att Sd nu är lite inkonsekventa. En "invandrare" som försörjer sig på bidrag och har uppenbara svårigheter med det skrivna svenska språket (dyslexi) borde väl inte vara någon man ska svära trohet till?

• Dorian Ertymexx
    Svt skrev 2014-11-29 19:21:26 följande:
    Så det spelar ingen roll alls vem som äger våra största mediainstitut?
    Jo, men det har inget med religion eller etnicitet att göra. När du gastar om "judemedia" så säger du att det är just judarna som är problemet, inte medieoligopol eller vinstmaximering till priset av kvalitet. Och det är VÄLDIGT nazistnära.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Svt skrev 2014-11-29 19:26:54 följande:
    För 14 miljoner människor i världen, som består av 7,1 miljarder, har säkert inget inflytande.
    Vad har antalet med saken att göra? Det finns bara en amerikansk president och han har massivt inflytande. Det finns en miljard katoliker, de har också massivt inflytande.

Och om de har inflytande, so what? Ska just judar inte få ha något inflytande? Varför då?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-30 00:26:40 följande:
    Jo, men det har inget med religion eller etnicitet att göra. När du gastar om "judemedia" så säger du att det är just judarna som är problemet, inte medieoligopol eller vinstmaximering till priset av kvalitet. Och det är VÄLDIGT nazistnära.
    Faktum är att judehatare har rätt mycket gemensamt med feminister. Judehataren ställer gruppen judar mot icke-judar, och feministerna ställer gruppen män mot kvinnor. För judehatarna är det judarna och allt judiskt som ska bekämpas. För feministerna är det män och allt manligt.

Det konstiga är då att feminismen närmast har upphöjts till statsreligion i det här landet, en ideologi som bygger på hat mot en enskild grupp, männen.
  • Digestive
    Philipsson skrev 2014-11-30 14:05:35 följande:

Faktum är att judehatare har rätt mycket gemensamt med feminister. Judehataren ställer gruppen judar mot icke-judar, och feministerna ställer gruppen män mot kvinnor. För judehatarna är det judarna och allt judiskt som ska bekämpas. För feministerna är det män och allt manligt.

Det konstiga är då att feminismen närmast har upphöjts till statsreligion i det här landet, en ideologi som bygger på hat mot en enskild grupp, männen.

Feminismen, som om någon som uttrycker det så skulle ha minsta lilla ärta till koll. Läs på om särartsfeminism och kom sedan och påstå att någon av dessa utalade feminister har rampljuset idag - en feministisk ideologi som Sverigedemokraterna hade anammat, om de då hade bildning nog för att förstå vad de representerar på området överhuvudtaget. Radikalfeminismen har rampljuset idag, en rätt extrem sådan också på sina håll - det utvecklas nämligen så, när något står outmanat på sitt område i tiotals år - och de kommer att behålla både rampljuset och den parlamentariska makten så länge folkoppositionen (eh, den potentiella oppositionen) inte ens klarav av skilja rövhålet ifrån munnen på det här området.

Att hantera feminism som en (1) ideologi ligger på samma kunskapsnivå som att påstå att alla demokrater tycker och tänker likadant, för att de kallas för demokrater.

Nog dags att söka bildning utanför bloggar och Metapedia iallafall någon dag i veckan. Se det ordagrant som friluftsliv..
Svar på tråden Varför hatar folk SD?