Inlägg från: Stormvind |Visa alla inlägg
  • Stormvind
    sjuttiofemman skrev 2014-01-19 18:57:39 följande:
    Visst är det så. Men du tycks utgå från att Ekeroth har blivit diskriminerad.
    Samtidigt, om man representerar ett parti som gjort sig känt för sina förtroendevaldas rasistiska utspel så kanske man får ta konsekvensen att man inte är önskvärd på alla platser.
    Ekeroth är ju inte heller den mest timida personen..
    Gäller det när man tillhör en religion som är ökänd för självmordsbombare osv också då?

Och dessutom ignorerar du helt frågeställningen Errol ställer. Ute på tunn is kanske?
  • Stormvind
    sjuttiofemman skrev 2014-01-19 19:06:18 följande:

Ja ett parti som tycker det är okej att bli misstänkt för brott enbart baserat på människors hudfärg borde tycka att det är okej att bli avvisad pga sin politiska tillhörighet.
    Jaså var står detta? Jag tycker du verkar fantisera ihop lite åsikter som passar din agenda hela tiden.
  • Stormvind
    Rataxes skrev 2014-01-19 19:44:49 följande:

Hade jag avkrävts legimitation i Shanghais tunnelbana med motiveringen att västerlänningar uppehöll sig olovligt i landet hade jag inte klagat.
    sjuttiofemman inser heller inte att visa legitimation inte är det samma som att bli nekad tillträde i en lokal.
    Men jag har ju mina misstankar om vad hans/hennes alias baseras på.
  • Stormvind
    effemgea skrev 2014-01-19 21:11:44 följande:
    Raljerade gjorde jag ändå.

Men det finns ett djupare allvar i restaurangincidenten. Om Ekeroth - eller någon i sällskapet -  inte har kallat någon för hora eller uppträtt olämpligt på annat sätt, så har han blivit utslängd som representant för ett folkvalt parti.

Man kan tycka vad man vill om SD - och du vet ju vad jag tycker - men det hindrar inte att jag tycker att det är för jävligt om han är oskyldig och att han då förtjänar en förklaring och en ursäkt.
    Och detta är hur någon som faktiskt står för rättvisa i samhället resonerar.
  • Stormvind
    sjuttiofemman skrev 2014-01-19 22:05:57 följande:
    Antingen är du den typiske Sd-väljaren eller så låtsas du bara vara..mindre smart. Ta och fundera på det du svarar på en gång till..
    Vad det gäller vara smart så bör nog inte du uttala dig i det ämnet. Som jag sa ditt alias förklarar en del.

För det andra så var det precis vad hon skrev, om vi/jag skulle tycka det var okej att visa legitimation hela tiden var på hon själv säger att hon inte skulle palla det för hon inte alltid har med sig id handlingar.

För mig är detta helt främmande då jag minst har med mig körkort var jag än går, det ligger liksom i plånboken och enda gången man inte har med sig den är när man badar typ...
  • Stormvind
    sjuttiofemman skrev 2014-01-19 22:31:18 följande:

Som jag har skrivit tidigare åtskilliga gånger så blir ingen kränkt av en enskild händelse när det gäller diskriminering av invandrare.
    Läs deras berättelser så kanske du förstår.
    Och vad har mitt nick med något att göra..jag förstår att ni sverigedemokrater har det svårt med spriten, det måste vara jobbigt att bli påmind. Men i mitt fall handlar det om födelseår :)
    Vem har sagt att ingen blir kränkt? Du håller på med djävla generalisering och skitsnack hela tiden. Du fantiserar ihop din egna verklighet och försöker trycka den på alla andra. Jag undrar varför någon diskuterar med vare sig dig eller nihka längre för ni är likadana båda två. Som förbannade vinylspelare som hakat upp sig och tragglar samma skit sida ut och sida in utan några nya detaljer.

Jag tror snarare namnet är din WAIS rating.

Och vad det gäller sprit så är det väl vänsterpartietssignum, eller vad sa Gudrun *hick* Schyman om det?
  • Stormvind
    sjuttiofemman skrev 2014-01-19 22:42:04 följande:
    Det tycks inte vara straffbart att diskriminera pga politisk åsikt:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article18202821.ab

Och om nu Ekeroth inte kunde hålla sig utan förolämpat någon så är han ju inte oskyldig. Klart är att folk applåderar när han går ut, han är inte omtyckt iallafall.
    Det spelar ingen roll vad någon "expert" säger innan detta är prövat i en rättegång.

Som sagt du är inget bra på att argumentera.
  • Stormvind
    nihka skrev 2014-01-20 00:10:58 följande:

Tugg om andras intelligens. Jag har sett hur du pumpat på med det även i andra trådar mot en rad andra människor. Magra försök till härskartekniker. Tänk om du hade några argument i stället...

Jag vill fortfarande inte vara tvungen att behöva spontanlegitimera mig. När man åker tunnelbana ska man givetvis ha med färdbevis och bilförare ska ha med körkortet vid bilkörning. Men det finns så många tillfällen när man bara går ut och då ska man inte behöva tänka oj, fick jag med legitimation ifall polisen skulle stoppa mig och kolla om jag får vara här och vara beredd på att det händer.

Är det bara du som vill ha spontanlegitimering i Sverige eller är detta något även SD vill införa? 
    Precis samma tugg som ni kör med.

Läs partiprogram istället för att fråga mig om du vill veta vad SD ska införa eller inte införa. Men just ja, du är ju av devisen att SD har ett hemligt partiprogram som egentligen är vad de vill införa och åstadkomma. Alla vet ju att det räcker med att bli ett av de större partierna i Sverige sedan är det fritt fram att rulla fram gasanläggningarna.
  • Stormvind
    nihka skrev 2014-01-20 00:31:03 följande:
    Varför förväntar du dig att du särskilt skulle kunna bli kollad för att du har "ganska mörka pigment"? Förväntar du dig att man skulle kolla upp mörka människor särskilt? Precis som alla med uppehållstillstånd är ljusa och alla utan uppehållstillstånd har tänkt sig att stanna olovligt.
    Menar du att om det är känt att X antal invandrare från tex somalia upprätthåller sig här olagligt så ska man inte få kontrollera detta eller så ska de slösa tid på att kontrollera ID på vita då det inte ens instämmer på signalementet.

Hur korkad får man bli egentligen? Om polisen misstänker din granne för brott så bör de ta in hela området för att inte diskriminera någon?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?