Inlägg från: Stormvind |Visa alla inlägg
  • Stormvind

Varför hatar folk SD?

effemgea skrev 2014-01-31 22:49:41 följande:
    Det där är lite kul. Som du vet ändrade jag från FMGA iill  effemgea för att slippa dessa ständiga inviter i inboxen.

Jag har egentligen inga problem med de som går igång på Fuck My gay Ass. men det är liksom inte min grej, kan ni inte hålla det där internt inom SD. Vad  folk har för sexuell läggning är inte intressant i en diskussion om politik.
    Nej hur ska jag veta varför du ändrar ditt namn? Du råkade bara välja fel någon gång antar jag.

• Stormvind
    mr me skrev 2014-01-31 22:57:52 följande:
    En människa eller person är alltid en hon om hennes könsidentitet är okänd.
    Inte nu längre, nu är hon en hen.
  • Stormvind
    effemgea skrev 2014-01-31 23:07:15 följande:
    Men blir du aldrig trött på att hävda att solen kretsar kring jorden, Gudasänd.
    Det handlar ju om olika synsätt och att säga det ena är fel jämfört med det andra är inte vad jag sysslar med.
  • Stormvind
    effemgea skrev 2014-01-31 23:14:25 följande:
    Hur går det med den filantropiska verksamheten  i naturen?

Du kan inte tänka dig en kortfattad rapportFlört
    Ja, nu var det inte jag som kallade mig FMGA (Du skulle valt GNAA istället för effemgea så hade det varit roligt)
  • Stormvind
    effemgea skrev 2014-01-31 23:29:58 följande:
    Tja, även som den rätt misslyckade naturvetare jag är, tror jag mig ändå kunna ta ställning för eller emot Gudasänds världsbild, särskilt när det handlar om att spöken kan gå genom slidor, att alla barn kommer att microchippas eller att  solen kretsar kring jorden.

Jag tyckte mig för övrigt kunna konstatera att  du hade rätt bestämda åsikter i Gudasänds tråd.

Intressant att du menar det motsatta - hur tänker du då?
    Jag har inte läst allt Gudasänd skrivit, du får ta det med honom.
  • Stormvind
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-31 23:45:31 följande:
    I realiteten så har vi alltså runt 145% röstberättigade i Sverige!? Om alla partier är ca 4,5-5% större än vad som anges?

Men vilken tur då att ni spyr galla över alla andra partier, så att de också får växa! Se, symbios KAN fungera! Skrattande
    Vad dillar du om egentligen?
  • Stormvind

Läste precis en kommentar till denna debattartikel (som dessutom är väldigt pricksäker)

debatt.svt.se/2014/02/03/antirasister-och-rasister-gor-gemensam-sak/

"Hela Sveriges rasistdebatt är betydligt rikare på halmgubbar än någonsin förnuftiga argumentatörer. Och det just pga att argument överhuvudtaget saknas.
    Det har aldrig handlat om ras.
    Det handlar om synsätt, kulturell belastning, religion, integrationsovilja, politisk stereotypi, godhetstävling, ja precis allting utom just ras. Men har man fått ras på hjärnan, då ryms där absolut ingenting mer. Då är "huvet fullt". Och alternativa sätt att se finns inte. På kartan. Vi lever i ett slags idioternas diktatur och jag vet inte vem som skall frälsa oss ifrån idioterna..."

Och denna kommentar är nästan än mer pricksäker, det räcker bara att kolla på de tomtar som håller på och skriver mest frenetiskt i den här tråden.

• Stormvind
    sjuttiofemman skrev 2014-02-04 08:02:48 följande:

Och den som kallar sig "ismet" och ett efternamn jag inte kommer ihåg skriver rätt bra svar. De "invandringskritiska" försöker få det till att ordet rasist är urholkat idag, men det är tvärtom. Ordet betyder att man ser vissa etniska grupper överlägsna andra och de som kallar sig "invandringskritiska" trampar ofta över den gränsen. Då blir man kallad rasist, med all rätt och full betydelse.

Skribenten har en poäng, vi är alla svenskar och ska behandlas som sådana. Även om vissa har annat ursprung. Men hon tycks inte förstå att tex räkna invandrare på en arbetsplats kan ha ett syfte: att påvisa strukturella problem i samhället.
    Och du förstår uppenbarligen inte artikeln överhuvudtaget.
  • Stormvind
    LadyInRed skrev 2014-02-04 20:34:28 följande:
    Det är nu du helt plötsligt känner doften ifrån en stilla ocean
    Plötsligt står där i en levande orkan

Samt känner dig fångad av en stormvind
    Fast för dig
    Ingenting kan hindra dig
    När det blåser i vårt hjärta
    Fångad av en SD-vind!!!!

Här finns bara vi och jag,
    och det hat som himlen lämnat kvar....

Det är dags att ge sig av
    För folk som har flytt kommer aldrig mer
    Reser ut på öppet hav
    Där altting blir SD-hat!!!

Utan saknad lämnar de sin trygga hamn
    Fria men ändå bunda till ett öppet hat...
    Skicka STIM pengarna till Carola.
    sjuttiofemman skrev 2014-02-04 20:50:38 följande:

Det är ditt standardsvar. Den dagen du kan förklara vad du menar eller i det här fallet, vad artikeln handlar om så blir jag riktigt överraskad :)
    Det är väl ganska uppenbart vad artikeln handlar om, att båda sidor är exakt lika goda kålsupare.
    Skillnaden är att antirasister inte helt olikt extremister tror deras gärning är for the better good. Och därför berättigad, de är beredda att döda för att få igenom sin vilja (Jag har läst åtskilliga twitter kommentarer där vänsteranhängare hotat med att slå ihjäl folk om SD kommer till makten, det är sådant intelligent talande man blir imponerad över och känner direkt, ja snälla styr vårt land.) 

Det enda du gör när du läser artikeln är att missförstå hela innebörden och hänvisar till ett inlägg som inte har ett skit med artikeln att göra.
  • Stormvind
    LadyInRed skrev 2014-02-04 21:51:51 följande:
    Du tolkar, du missförstår...
    Ger du mig en andra chans?
    Så klart.
  • Stormvind
    M Y L F skrev 2014-02-06 11:05:58 följande:
    Vart finns alla dessa jobb som folk inte får? Spännande att få höra...
    Det är de där jävla svenskarna som får dom istället.
  • Stormvind

Det är dåligt med jobb i hela europa, det är ingen slump att tiggare börjar ploppa upp som svampar över allt.

Så jobb bristen har varken med invandringen att göra eller är något diskriminerande mot just invandrare.

• Stormvind
    M Y L F skrev 2014-02-06 14:44:40 följande:
    Så pga av det så ska vi ta in fler som inte får ett jobb? Färre människor ska mätta fler fler och fler människor.
    Det var väl inte riktigt vad jag skrev, jag skrev snarare att det inte är ett argument för någon sida i diskussionen.

Motsägarna vill inte ta in fler invandrare för att de tar våra jobb.
    Medsägarna tycker det är skandal att inte invandrarna får jobb som de attributerar till deras ursprung.

Men som det är sagt det finns inte en uppsjö jobb och visst är det säkert så att arbetsgivare ibland föredrar att anställa någon som behärskar språket. Jag tycker inte det är diskriminerande överhuvudtaget.

Det är att jämföra med att ett företag skulle anställa en ekonom utan utbildning.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?