Inlägg från: Stormvind |Visa alla inlägg
  • Stormvind

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-01-20 00:37:30 följande:

Nope. Jag har aldrig kommenterat någons intelligens. Nej, jag undrade bara om spontanlegitimering var din privata åsikt eller om du talde för SDs linje i frågan.
    Du och sjuttofemman har vid flertalet tillfällen talat om idioter, obegåvade osv så kom inte med det skitsnacket.

Varför skulle jag överhuvudtaget prata för SDs linje i frågan? Är alla som säger emot dig automatiskt sverige demokrater av någon automagisk anledning?

Du kan uppenbart inte acceptera att det finns andra åsikter än dina och jag förstår inte varför då håller på att slänga käft i en debatt som pågått i 392 sidor nu utan minsta belägg, precis som du nyss kallade mig SD-are.
    Jag har ingen politisk affinitet överhuvudtaget men jag kan ta ställning och tänka själv utan att behöva vara styrd av någon annan, något som tydligen är otänkbart för dig så man undrar ju vilken marionett du måste vara.
  • Stormvind
    nihka skrev 2014-01-20 00:47:30 följande:
    Mer tugg om intelligens...

Att utreda brott eller överträdelser är inte detsamma som att begära att alla ska kunna spontanlegitimera sig.
    Jag ifrågasätter dina korkade uttalanden.

Ja för spontanlegitimering har ju förekommit här? Något du återigen fantiserat ihop.
  • Stormvind
    sjuttiofemman skrev 2014-01-20 06:38:13 följande:
    Det är inte lätt när det är svårt, jag förstår att du röstar på Sd och fortsätt med det du om du vill. Om du nu har åldern inne att rösta.

Nej det är ju uppenbart inte så eftersom du inte kan läsa. Jag har inte röstat på SD hittills så jag antar det finns andra mer etablerade rasistpartier då.
  • Stormvind

Att ni håller på att tjafsa med nihka och digestive är över mitt förstånd. 421 sidor och ni har inte kommit någonstans.

• Stormvind
    effemgea skrev 2014-01-23 08:29:28 följande:
    Vilket märkligt intetsägande uttalande.

Du tror inte ditt förstånd skulle få lite bättre jordmån om din personlighet lyckades ta sig loss från fixeringen vid enskilda personer -eller ligger en sådan insikt över ditt förstånd.

Hursomhelst. Det finns en "ego"-avdelning på forumet speciellt anpassad för dem som vill diskutera sig själv och andra. Det är inte omöjligt att ditt förstånd kan möta andra förstånd i gemensamma aktiviteter där.

Tycker du att debatten kommit någonstans? Jag har skummat igenom en bra bit bakåt och jag ser bara samma återkommande argument, arrogans från båda håll och intet sägande paj kastande.

Egoavdelningen finns väl för dig också? För det är väl din åsikt du framförde här eller?
  • Stormvind
    effemgea skrev 2014-01-23 20:17:31 följande:
    Ja, det tycker jag. Jag tror inte att man kan begära att en debatt mellan personer som står mycket långt från varandra ska sluta i samförstånd - men ibland kan man bli på det klara med vilka de största skillnaderna är.

För min del var det närmast en aha-upplvelse att få se hur många som anser att jihadister som krigar i Syrien och är svenska medborgare ska fråntas sina medborgarskap om de kommer tillbaka hit och skickas ut ur landet.

Det är intressant eftersom det stämmer så väl med tankarna som Sd hade för något år sedan men som väl tonats ned på sistone. Men då fanns det en slags SD-ideologisk diskussion där man kunde rangordna medborgarskap och om jag inte finns fel kunde invandrare som var lojala med Sverige få ett andra klassens medborgarskap, och illojala svenskfödda kunde degraderas till samma andraklassens medborgarskap. Därutöver tror jag att det fanns ett första klassens medborgarskap och möjlighet ett tredje för invandrare som inte är lojala med SD.

Nåja, jag kan minnas lite fel. Men grundtanken var densamma som den som förs fram i den här tråden - att det är skillnad på folk och folk. Det var intressant, tycker jag.

Därutöver så finns det ett flertal pk-ister som står ganska långt från mig åsiktsmässigt, det är faktiskt ganska berikandeFlört att läsa vad de skriver. Det finns också någon sverigedemokrat som har skrivit  några inlägg jag uppskattat. Allt är inte alltid tvådimensionellt.

Mitt tips om egoavdelningen var i all välmening eftersom jag fått uppfattningen att du var mer intresserad av att diskutera person än sak.

Kanske kan tipsa om moraltantstråden i stället. Den är lite av ett mellanting och handlar ofta om diskussionen om diskussionen. Problemet är bara att det finns några riktigt vassa pennor där, så det gäller att inte vara för rigid om man går in där. SD-politikern som skrivit under ett flertal alias i den här tråden har även gjort sina lovar där. Och hennes åsikter har i princip blivit lustmördade, om nu åsikter kan bli det förstås.
    Det är väl inget unikt för de som krigar i syrien iofs. Det är ju välkänt att Sverige varit/är ett högnäste för al quaida osv. Men det gör väl inget eftersom svenska regeringen hjälper rebellerna (som delvis är al quida).

Du kan tipsa om vad du vill, men jag är en fritt tänkande person och hittar själv till avdelningar på detta forum som intresserar mig. 

Jag vill inte till någon moraltantstråd heller. 
  • Stormvind
    effemgea skrev 2014-01-23 22:43:15 följande:
    Tja, jag tänker inte tvinga dig.

Det är ganska underhållande att ha dig här.

Du hittar till de avdelningar som intresserar dig, skriver du.

Och i ditt förra svar till mig skrev du:

"Tycker du att debatten kommit någonstans? Jag har skummat igenom en bra bit bakåt och jag ser bara samma återkommande argument, arrogans från båda håll och intet sägande paj kastande."

Det finns faktiskt mycket som tyder på att du inte riktigt vet vad som intresserar dig, såvida det inte är så att du bara vill kokettera en smula.

Bifogar en länk till moraltantstråden , bara utifall. Men om du mot all förmodan hamnar där, försök undvika särskrivningar.

www.familjeliv.se/Forum-27-154/m55557918.html
    Sär skrivningar stör inte mig. inte heller fle stvaningar. Det har kanske med förmågan att förstå innehållet i inläggen än då eller så är det för att det är det enda vissa kan kontra med i endel argument.

Men det är bra att jag vet vem jag ska fråga om jag letar efter något på forumet.
  • Stormvind
    sjuttiofemman skrev 2014-01-23 22:49:23 följande:

Blir du kränkt om GB byter namn på den?
    Nej men förvånad då GB inte har minsta lilla med produkten att göra.
  • Stormvind
    effemgea skrev 2014-01-23 22:56:11 följande:
    Ja, du får så gärna fråga om det är något du behöver hjälp med.

Det är inte så lätt att veta vad som intresserar en, särskilt om man tror att man är gör sig intressant om man verkar ointresserad.

Men jag kan rekommendera den metoden om du börjar intressera dig för katter. Många katter har en osviklig förmåga att intressera sig för de som verkar vara ointresserade av dem.
    Eftersom familjelivs levande index inte kan avkoda vad jag skriver. Ämnet i tråden är ointressant och spelade ut sin roll för ca 436 sidor sedan.
    Det som är intressant är vissa personer som tydligen lägger sin själ i att skriva inlägg efter inlägg med exakt samma innehåll och anmäler alla mot inlägg, då undrar man vad de egentligen får ut av det. 

Som jag sa jag vet vad som intresserar mig och jag vet var jag ska hitta det, jag behöver ej din hjälp eller dina råd.
  • Stormvind
    sjuttiofemman skrev 2014-01-23 23:02:14 följande:

Ok det bolag som tillverkar glassen, om de byter namn på den då. Eller en mörkhyad lucia?
    Ser det ut att vara en glass som Rataxes länkade?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?