Inlägg från: Stormvind |Visa alla inlägg
  • Stormvind

Varför hatar folk SD?

Digestive skrev 2014-01-24 22:27:33 följande:

Den där så kallade "statistiken" som presenterades i bild - den omfattar, tar hänsyn till och bygger slutsatser med totalt 126 domar som grund. Eller det kanske låter mäktigare utfört om det poängteras att den så kallade "statistiken" omfattar, tar hänsyn till och bygger slutsatser med hela 0,526% domar som grund?
    Kan du inte läsa? Det som presenteras i bild bygger på exakt den data research gruppen presenterat. Däremot har man inte gjort samma uträkning för samtliga namn. Du kan göra detta om du vill, detta är topp namnen som research gruppen presenterat om räknat till statistik fördelning.
  • Stormvind
    Digestive skrev 2014-01-24 23:09:43 följande:

Har redan svarat med att det inte spelar någon roll vilka som gör undermålig statistik - likväl undermålig, i båda fallen och i samtliga fall som skulle följa i samma spår.
    Och då är frågan varför du i förstahand använde dig av denna statistik i ditt uttalande? För om du inte minns så var det du som drog upp detta.
  • Stormvind
    Digestive skrev 2014-01-24 23:31:28 följande:

Nej, skrev ursprungligen om det så gott som fördubblade antalet våldtältsanmälnimgar som har uppstått sedan 2005 och frammåt - som många sverigedemokrater förställer som ett tecken på att en "våldtäktsvåg" går genom Sverige.

Det kanske skapades missförstånd om sak. 

Tydligen. Antalet anmälningar är heller ingen grund att basera något på vare sig i det ena eller andra fallet.
    Det kan bero på allt från att fler anmäler brott lik gärna som att att fler brått begås.

Och på samma sätt är även domstatistik värdelös eftersom det kan visa på antingen att vissa människor är lättare att identifiera och binda till brott, att vissa människor blir anmälda mycket oftare osv.
  • Stormvind
    Ermenegildo skrev 2014-01-24 23:35:35 följande:
    Eftersom mitt citerade inlägg modererades bort - de är känsliga, de där rasisterna - lär ditt göra det också. Men jo, jag har nog en hyfsat klar uppfattning om skillnaden.
    Det verkar ju inte så med tanke på det inlägg du citerade.
  • Stormvind
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-26 14:41:26 följande:
    Jag ska ta det i beaktande den dag jag slutar höra "kulturmarxist", "PK", "islamkramare" och liknande dumheter från ert läger. Tills dess får du stå ut med att kallas rasist när du kommer med rasistiska argument.
    Den dag du lär dig vad rasism är så är inte denna diskussion relevant i vilket fall eftersom invandringen har avbrutits sedan länge vid det tillfället.

• Stormvind
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-26 14:52:28 följande:
    Jag är väldigt väl insatt i vad rasism är. Mer osäker på om du förstår vad det är.
    Så då är tio tusen kronors frågan vad är rasistiskt med att vilja begränsa invandringen?
  • Stormvind
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-26 21:28:13 följande:

Finns det ingen som håller topic längre? Topic är "Varför hatar folk SD?"

Någon som vill svara?

Nej diskussionen har väl gått i cirklar de senaste 449 sidorna. Sen har ju de mest frenetiska flyttat till andra SD och invandringspolitiska trådar.
  • Stormvind
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-26 23:10:18 följande:
    Och det var ett svar på det jag skrev - hur? Logisk vurpa deluxe.

Jag förringar ingenting, däremot överdriver jag inte så hysteriskt som ni plägar göra. Speciellt då ni vurmar för ett parti som står för exakt de värderingar som de säger sig avsky i islam (och som vill stärka religionens makt i landet).
    Du och ni överdriver ju hela tiden. Det är ju det som definierar er. Dessutom är det fruktansvärt kul att du har en sådan sidfot. 
  • Stormvind
    themia skrev 2014-01-27 16:38:41 följande:
    För att det är ett parti som vill stänga Sveriges gränser och skapa ett enhetligt svenskt folk (enligt modell Nordkorea, typ)

Och riktigt gott ska det bli när Åkesson styr och ställer i landet.
  • Stormvind
    effemgea skrev 2014-01-27 18:45:34 följande:
    Visst har Åkesson sina fantasier om att han ska bli världens härskare, men inte ens om man kokar ner hans dagdrömmar till botten går det att hitta någon substans i dem.

Sannolikheten för att han ska få styra och ställa i Nordkorea är väl nästan lika liten som att han skulle komma till makten i Sverige - men inte desto mindre har ni ju placerat hans åsikter i rätt land.

Personkulten kring Åkesson bland anhängarna skulle ju göra Kim Jong-un grön av avund.

Nej inte världens, sveriges.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?