Inlägg från: Stormvind |Visa alla inlägg
  • Stormvind

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-01-23 23:18:23 följande:

Ok varumärket då. Skitsamma om det är en glass eller dryck, eller hur?
    För vissa blev dödligt kränkta över att vissa produkter bytte namn, luciatåget såg annorlunda ut och vissa skolor slutade med avslutning i kyrkan. Men du tycker det är helt ok?
    Vad jag tycker är irrelevant och lika så vad du tycker.
  • Stormvind
    sjuttiofemman skrev 2014-01-23 23:29:09 följande:

Nej det är inte irrelevant. Du är bara ett bevis på den vardagsrasism som måste bekämpas.
    Jaha? Har du listat ut min skostorlek också eller andra attribut när du ändå lyckats sätta dig in i hur jag tänker.
  • Stormvind

Och uppenbarligen blev du kränkt eftersom du anmälde inlägget angående pucko.

• Stormvind
    Rataxes skrev 2014-01-24 00:22:05 följande:

Vissa individer är besatta av att slicka röv.
    Jo även sin egen verkar det som.
  • Stormvind
    Errol Flynn skrev 2014-01-24 18:17:58 följande:
    Det kom ett frågetecken efter. Tror vänstern är värre än högern. Åsiktsregistrering och förföljelse.
    Håller helt med och det absolut värsta är att inget av det får kritik i media. 
  • Stormvind
    Digestive skrev 2014-01-24 18:46:19 följande:

"Sverigevän." - haha.. Svärtar ner siffror som Sverige borde stoltsera med, tar en positiv utveckling för Sverige och förvandlar den till ett ok att bära - allt för "Sveriges bästa". Det säger så mycket om förvirringen därborta.

Vilka siffror är dessa?
  • Stormvind
    Digestive skrev 2014-01-24 18:56:00 följande:
    Statistiken kring våldtäktsanmälningar i Sverige, som förställs som en invandrartät "våldtäktsvåg".
    Vilken statistik?
  • Stormvind

För jag hoppas du är mer på läst om statistik än den amatör som gjort research.nu/privat/valdtakt/ så brister den ju på flera punkter först och främst så är den ju långt från komplett med enbart 1549 domar, det står heller inte från vilken tid denna data är hämtad. 

Men det som felar främst är att de medvetet snedvrider statistiken, eftersom statistik inte säger ett skit om frekvens om man inte tar i hänsyn distributionen av varje namn. 

Och detta har istället någon annan gjort och resultatet är tydligt... 

• Stormvind
    Digestive skrev 2014-01-24 19:25:46 följande:
    Haha, vilket skämt till analys. Tack.

Skämt till analys? Är statistik och matematik verkligen så svårt att förstå?

Statistiken blir ju enbart intressant då den vägs emot sannolikhet och detta visar ju tydligt att Juan (och Ahmed) har betydligt svårare att hålla snorren instängd än andreas, daniel eller mikael.
  • Stormvind
    Digestive skrev 2014-01-24 20:09:26 följande:
    Ja, skämt till analys. Att matematik har utförts korrekt betyder inte att svaret visar upp verkligheten. Inte riktigt i matematiken som den så kallade "statistiken" brister, utan i dess utförande.

Vilket är problemet med ursprungssidan snarare än denna vägda uträkning.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?