Inlägg från: Stormvind |Visa alla inlägg
  • Stormvind

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-01-24 20:32:51 följande:
    Men vi kunde få ner siffrorna om vi utvisar och stoppar alla som heter Juan vad det verkar från tveksamma källors håll.

Om vi samtidigt i förebyggande syfte spärrar in alla som heter Tommy så får vi ner antalet massmördare på gatan med 66% eftersom 2/3 av alla livstidsdömda massmördare heter Tommy. Om vi dessutom spärrar in alla som heter Mattias kommer vi åt 100% för alla livstidsdömda massmördare i Sverige heter antingen Tommy eller Mattias.

Resonerat på samma sätt som från tveksamma källors håll

Precis de tveksamma källorna är ju research gruppen, den kända anti SD organisationen.
  • Stormvind
    nihka skrev 2014-01-24 20:55:55 följande:
    Nope. Diagrammet kommer inte från Reasearchgruppen och båda dina källor är lika tveksamma - även den du inte nämner.

Den ena processar enbart datan från researchgruppen på ett statisktisk korrektsätt.

Att du är obildad har redan etablerats och behöver inte ytterligare förtydligande.
  • Stormvind
    nihka skrev 2014-01-24 21:05:09 följande:
    Om man processar data som inte tagits fram på ett korrekt sätt blir båda rådatan och det man drar ut av den inte korrekt.

Att du har en hang-up på min person har redan etablerats och behöver inte ytterligare förtydligande. Släpp den och fokusera på sakfrågorna i stället. Tack.

Märkligt nog så ifrågasattes inte denna ursprungsdata av dig innan när den användes som argument av er.
  • Stormvind
    de Robespierre skrev 2014-01-24 21:27:57 följande:
    Definition plus tolkning av indata samt resultat och sedan objektiv presentation av statistik från detta är inte lätt. Med statistik kan man i princip hävda vad som helst. Det är därför viktigt att alla parametrar är korrekta. För som historien förtäljer: Om man har två hinkar där den ena innehåller iskallt vatten och den andra kokhet vatten, och man sedan sticker ned en hand i vardera hink samtidigt så har man statistiskt sett i genomsnitt det ganska så skönt. 

Och där med etablerade du att det varken går att argumera för eller emot ifall invandringen är bra eller dålig.

Och var och en är befogad att ha sin egna åsikt utan att bli kallad rasist.
  • Stormvind
    Digestive skrev 2014-01-24 21:38:28 följande:
    Javisst! Eller då det fantastiska när någon underkänner en studie för att den enbart omfattar 1549 domar och sedan lyfter fram något hemmasnickrat som omfattar 126.

Hemmasnickrat ja visst, uppenbart av någon med betydligt mer genomgripande kunskap i statistik än den sammanslutning som kallar sig research gruppen. För mig veterligen består inte denna av några akademiker.

Att man dessutom börjar kommentera på sidan "Så mycket jag hann på en timma" säger väl det mesta om hur inkompetent denna person är.

Vad omfattar 126? Svara grafen är baserad på research gruppens data vägt över antalet individer med respektive namn.

Det borde inte vara så svårt att förstå att hitta ett ruttet äpple bland 14000 är betydligt mer troligt än att hitta ett ibland 140000.
  • Stormvind
    LadyInRed skrev 2014-01-24 22:08:15 följande:
    Det många utav oss har glömt bort är just att vem som helst, SKA, ha möjlighet att kunna yttra sin åsikt! En diskussion bygger, som sagt inte på statistik, den byggs upp utav en egen åsikt utav allmännheten. Den som ifrågasätter den individuella åsikten ifrågasätter också den egentliga friheten...

Frågan är i grund och botten. Vad är frihet?

Jag tycker det tvärtom är en förutsättning att kunna motivera sina åsikter, att göra detta med någon form av underlag är nödvändigt. Att publicera underlaget gör det möjligt för andra att studera och ev peka ut felaktigheter i underlaget.

Att diskutera utifrån åsikt som bara är tagen ur luften är uppenbart lönlöst då man aldrig kan ha en konstruktiv diskussion med någon som helt sonika baserar sina åsikter på tro.

Det är som att diskutera religion med gudasänd även om han gör försök med att underbygga sina påståenden med diverse publikationer.

Och som debatör så är han mycket bättre än mig eftersom han uppenbart har bättre kontroll över sin förmodande frustration. Och inte kallar uppenbart korkade människor idioter, något som jag gör mig skyldig till om och om igen...
  • Stormvind
    nihka skrev 2014-01-24 22:13:57 följande:
    Jag: när någon påstår att människor med ett visst namn begår flest våldtäkter förväntar jag mig att man backar upp det påståendet med någon slags källa, om inte annat för att man ska kunna gå vidare med varför man INTE kan räkna så eller om källan misstolkats.

Och då återstår frågan vad är oklart med detta? Research gruppen har uppenbarligen räknat förekomsten av namn bland domar i våldtäktsmål (Domarnas utslag framgår inte), antalet domar man han processa på en timma iallafall... Man kommenterar också att något namn här och där tappats bort.

Detta har på upprepade "interasistmen" och dyl sidor används som "Dubbelt så troligt du blir våldtagen av en Andreas än en Ahmed"

En person som läst detta har helt riktigt gjort en statistiskt korrekt uträkning på detta där man också tar in fördelningen av antalet individer med dessa namn och då visar datan något verkligt istället, det är snarare tvärtom antalet invandrar namn är klart överrepresenterade i våldtäktsmål kontra hur många personer som varit involverade.

Det dom research gruppen tagit fram är som att säga "Det finns 100 m
  • Stormvind
    nihka skrev 2014-01-24 22:13:57 följande:
    Jag: när någon påstår att människor med ett visst namn begår flest våldtäkter förväntar jag mig att man backar upp det påståendet med någon slags källa, om inte annat för att man ska kunna gå vidare med varför man INTE kan räkna så eller om källan misstolkats.

Och då återstår frågan vad är oklart med detta? Research gruppen har uppenbarligen räknat förekomsten av namn bland domar i våldtäktsmål (Domarnas utslag framgår inte), antalet domar man han processa på en timma iallafall... Man kommenterar också att något namn här och där tappats bort.

Detta har på upprepade "interasistmen" och dyl sidor används som "Dubbelt så troligt du blir våldtagen av en Andreas än en Ahmed"

En person som läst detta har helt riktigt gjort en statistiskt korrekt uträkning på detta där man också tar in fördelningen av antalet individer med dessa namn och då visar datan något verkligt istället, det är snarare tvärtom antalet invandrar namn är klart överrepresenterade i våldtäktsmål kontra hur många personer som varit involverade.

Det dom research gruppen tagit fram är som att säga "Det finns 100 miljonvinster i detta lotteri" men detta säger inget om vinstchansen eller ens medel vinsten, sannolikheten att få en vinst om det inte sägs hur många lotter som totalt finns.
  • Stormvind
    nihka skrev 2014-01-24 22:16:35 följande:
    Jag har kritiserat den tidigare om inte i denna tråd så i en annan. Detta "namnmoln" som skapades av någon på Expressen (om jag inte minns fel) är ju ganska gamla "nyheter".

Ja och jag tog fram det och demonstrerade för Kexet hur felaktig denna data är.

Eftersom han/hon använde det som argument att "Svenskar" var våldtäktsmän.
  • Stormvind
    Ermenegildo skrev 2014-01-24 22:24:26 följande:
    Jo, du är nog rasist. Du tycker uppenbarligen redan det faktum att någon heter Muhammed gör att denne inte skulle ha rätt till samma sociala skydd som den som heter Lennart. Du insinuerar också att Muhammed inte kan vara en hårt arbetande trebarnsförälder. Slutligen gör du en klassisk grumlig SD-insinuation om något som ser ut som om barn måste skyddas från invandrare.

Vid närmare eftertanke är du nog just den värsta sortens rasist som närmast koketterar med sina flagranta fördomar. Här är en krönika för dig: www.expressen.se/kultur/toppnyheter-/framlingarna/

Lär dig skillnaden på att vara rasist och diskriminerande.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?