• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    VPK skrev 2014-12-15 03:38:05 följande:

Fast läser man texten så får man en annan bild. Men intressant är ju att jag får bli same då? det måste ju vara helt okej för mig att bara bli det om jag vill.. 

Ser ut som Sydney blir kulturberikad idag? lär väl öka sd röster rätt rejält, snart kommer det hit också. 

Och med kulturberikad menar du..? Och hur menar du att stängda gränser per automatik undanröjer risken för liknande händelser i Sverige?
    Hagamannen som under flera år våldtog kvinnor i Umeå är en till synes helt vanlig svensk tvåbarnspappa, innebär det att alla svenska män är våldtäktsmän? Du resonerar exakt som Gudrun Schyman, vet du det? :)
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-14 21:57:11 följande:
    Men nej nej nej:

1) Någon elak extremvåldsvänsterexpoit hade hackat hans konto,

2) han var full, och

3) dessutom var han omogen när han skrev det där, och sist men inte minst

4) det var missförstånd och elak mediavinkling, han trodde han svarade på ett gulligt brev.

5) BONUS! - det där stämmer inte med hans verklighetsuppfattning.
    För bövelen, du glömde ju "datorn har varit på reparation" och "en kompis gjorde det"! Drömmer
  • de Robespierre
    VPK skrev 2014-12-15 03:38:05 följande:
    Ser ut som Sydney blir kulturberikad idag? lär väl öka sd röster rätt rejält, snart kommer det hit också. 
    Inte första gången Australien har drabbats utav gisslandrama. För att nämna de mest kända:

1984 - Sydney bank robbery
    1993 - Cangai siege
    1993 - Jolimont Centre siege
    2011 - Hectorville siege 

Alla förövare har haft olika orsaker som har triggat dem och som de har tagit med sig in i situationen. Bara 1 person (Sydney) har haft tydlig härkomst från ett annat land (Turkiet). I det fallet var det ett bakrån som gick fel. I de andra fallen har det handlat om förvirrade människor med stort hat och agg mot grannar, sin fd fru eller mot samhället i allmänhet.

• sjuttiofemman
    de Robespierre skrev 2014-12-15 10:53:08 följande:
    Inte första gången Australien har drabbats utav gisslandrama. För att nämna de mest kända:

1984 - Sydney bank robbery
    1993 - Cangai siege
    1993 - Jolimont Centre siege
    2011 - Hectorville siege 

Alla förövare har haft olika orsaker som har triggat dem och som de har tagit med sig in i situationen. Bara 1 person (Sydney) har haft tydlig härkomst från ett annat land (Turkiet). I det fallet var det ett bakrån som gick fel. I de andra fallen har det handlat om förvirrade människor med stort hat och agg mot grannar, sin fd fru eller mot samhället i allmänhet.
    Muslimska grupper i Australien har gått ut och fördömt gisslantagaren. Bra, mer sånt.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-12-15 10:45:59 följande:
    För bövelen, du glömde ju "datorn har varit på reparation" och "en kompis gjorde det"! Drömmer
    Det ingår i ettan ju. :-P
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • de Robespierre
    sjuttiofemman skrev 2014-12-15 11:27:57 följande:
    Muslimska grupper i Australien har gått ut och fördömt gisslantagaren. Bra, mer sånt.
    Flaggan i fönstret skall enligt experter vara den klassiska "Shahada" och inte en ISIS-flagga. Däremot florerar obekräftade rykten om att förövaren nu skall ha krävt att få en ISIS-flagga (hur de nu skall få fram en sådan) samt att få prata med premiärministern. Det senare ger lite klassiska tecken på en förvirrad, bitter och desperat person som vill få sin röst hörd.
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-12-14 22:34:48 följande:
    Myrdal var så säker på sin sak att han till och med erbjöd sig att vittna till förmån för någon av de inblandade.

Jag har inte försökt smutskasta Myrdal utan sagt att man inte kan som du har gjort hänvisa till att något är sant bara för att han sagt det. Demagog!
    Men varför skulle mångkultursideologin INTE vara en ideologi då?
  • Philipsson
    de Robespierre skrev 2014-12-14 21:42:06 följande:

"Björn Söder: Judar är inte svenskar"
    www.dn.se/val/nyval-2015/den-leende-nationalismen/

Innan någon skriker vinkling, att PK-media är ute efter SD:

"Hemma i Malmö mejlar jag Björn Söder hans intervjusvar. Jag ber honom kolla så att jag inte missförstått något.

Han kommer säkert att vilja ta tillbaka en del, tänker jag när jag klickar på ?send?. Det han säger om att betala invandrare för att lämna landet, och att man inte kan vara jude och svensk samtidigt ? det är en hårdare, mer radikal retorik än den SD-topparna använt offentligt de senaste åren.

När mejlsvaret kommer från Björn Söder visar det sig att han är nöjd: ?- Du har uppfattat det jag sade och man skall väl inte gå in och snygga till allt för mycket i efterhand?.

SD:s partisekreterare lägger till en smiley, :)."

Men s.k. återetableringsstöd (d.v.s. att 'betala invandrare om de återvänder till sitt hemland) infördes ju redan 2007, d.v.s. tre år innan Sd kom in i Riksdagen. Var den riksdag som röstade igenom återetableringsstödet, rasisisk då?

Eller är det bara när Sd säger det, som det blir rasistiskt?
  • de Robespierre
    Philipsson skrev 2014-12-15 12:15:22 följande:
    Men s.k. återetableringsstöd (d.v.s. att 'betala invandrare om de återvänder till sitt hemland) infördes ju redan 2007, d.v.s. tre år innan Sd kom in i Riksdagen. Var den riksdag som röstade igenom återetableringsstödet, rasisisk då?

Eller är det bara när Sd säger det, som det blir rasistiskt?
    Första frågan är vad det är för bidrag som då SD vill införa? Hur det skiljer sig emot det som finns idag? Och mot vilka SD:s bidrag riktar sig?

Återetableringsstödet kan man ansöka om ifall man uppfyller alla dessa krav:

Att man fått avslag på ansökan om asyl, eller om man återtagit sin ansökan om asyl i Sverige Att man självmant tänker återvända till ett land, eller en del av ett land, där förutsättningarna för att man skall kunna etablera sig är begränsade på grund av svåra motsättningar Att man sannolikt kommer att bli mottagen i det land som man tänker återvända till Att man befinner sig i Sverige vid ansökningstillfället Svenska medborgare inkluderas inte i detta. Även om man har utländskt påbrå.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?