• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    Rataxes skrev 2014-12-12 20:02:16 följande:
    Du har så rätt. Myrdal är en riktigt obehaglig typ. Arnstad är bara tragisk.
    Obehaglig? Tycker Bildt är mkt obehaglig däremot.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-12 15:39:33 följande:
    Medmänsklighet och empati är inte kausala begrepp. Det där har du missförstått.

Om man t.ex. har den empatiska förmågan att sätta sig in en pedofils bevekelsegrunder och psyke, så innebär ju inte det att man förordar vare sig kortare eller längre fängelsestraff för det.

Likadant med invandrare/flyktingar. För att man kan sätta sig in i deras psyke, så innebär ju inte det att man måste förorda den hägsta invandringen i Europa för det.

Vad du säger är ju att bara de som hyser samma politiska uppfattning som du, är empatiska och hyser medmänsklighet, och att alla andra inte gör det. Höjden av självgodhet således.

Däremot är det ju så att många som vill framstå som "goda", lägger sig till med somliga åsikter som de uppfattar som att samhället betraktar som "goda", för att vinna fördelar av det. Opportunism, således.
    Nej nej, inte alls! Jag är övertygad om att många som inte delar min syn på politik har empati och medmänsklighet. Vet det till och med! Det är just SD som jag menar saknar dessa egenskaper. Något som de glatt visar prov på gång på gång. De saknar till och med vanlig, hederlig skam och skuldkänsla.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • MrFahrenheit
    Digestive skrev 2014-12-06 10:16:15 följande:
    Ja, hörde i kammarens senaste frågestund (4 december) att medeltemperaturen börjar röra sig mot en framtida ökning på 4:grader (där man tidigare antog 2) - 2 kan liksom ses som en global katastrof utan dess like, 4:a.. som ragnarök. Har inte hunnit kolla upp det närmare än, men om det stämmer..
    I ett klimat där man motarbetar varandra istället för samarbetar, så tror jag nog att prognosen är ganska tillförlitlig.

Men den som ger upp så fort vädret blir dåligt har nog heller inte vett nog att klä på sig rätt kläder.
  • MrFahrenheit
    sjuttiofemman skrev 2014-12-06 10:16:24 följande:
    Vad är på gång enligt dig?
    Verkligheten :)
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-13 00:41:53 följande:
    Nej nej, inte alls! Jag är övertygad om att många som inte delar min syn på politik har empati och medmänsklighet. Vet det till och med! Det är just SD som jag menar saknar dessa egenskaper. Något som de glatt visar prov på gång på gång. De saknar till och med vanlig, hederlig skam och skuldkänsla.
    F.ö. finns det absolut ingenting som säger att du skulle vara empatisk och hysa medmänsklighet, för att du förespråkar massinvandring.

Däremot tyder ditt Sd-hat på att du just saknar empati, ett ord du verkar ha missförstått helt och hållet.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-13 07:48:30 följande:
    F.ö. finns det absolut ingenting som säger att du skulle vara empatisk och hysa medmänsklighet, för att du förespråkar massinvandring.

Däremot tyder ditt Sd-hat på att du just saknar empati, ett ord du verkar ha missförstått helt och hållet.
    Tvärtom, min avsky för SD är faktiskt ett starkt tecken på min empati. Jag bryr mig om mina medmänniskor, därför vill jag inte att de ska behöva uppleva en fascistisk diktatur. Och ja, du kan förneka det för dig själv eller för andra, men det är dit SDs resa är på väg, om de får makt.
  • FDFMGA
    Helhet skrev 2014-12-12 21:18:59 följande:
    Läs på lite om arnstad! Din ledare refererar ju till hens kompetens, och halva Sverige skrattar och skäms. En dåre är alltid en dåre även om ni tycker lika i någon fråga.
    Hen?

Återkom gärna när du lärt dig skillnaden mellan män och kvinnor. Det kan för övrigt bli en spännande erfarenhet som i bästa fall kan innebära att du blir upptagen med helt annat än att tuta omkring med SD-sektenSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Velouria

Nu kommer SDs rasism fram.

mobil.dn.se/val/nyval-2015/sd-vill-registrera-fangars-ursprung/

Det intressanta är att det är en jude som uttalar sig om "raser". Oh well, han behöver inte leta länge för att hitta kriminella med annan ras än den "vita rasen". Hans egen mor är ju en dömd kriminell och av en "annan ras" än den "vita rasen". Och själv är Ekeroth ett fan av att hota folk med järnrör. Tydligen, enligt hans logik, går kriminalitet i arv. Dessutom skall det också appliceras på hela rasen för att förstå samhällsutvecklingen och värderingarna (som uppenbarligen finns i blodet) Och Ekeroth är jude....Vad kan man dra för slutsatser om "raser, om man skulle använda familjen Ekeroth som exempel?

Kent är ju så korkad och vilse att jag tycker synd om honom...Dock skulle han göra jobbet ännu lättare för Hitler om Hitler levde idag.

JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
  • Digestive
    MrFahrenheit skrev 2014-12-13 02:10:30 följande:

I ett klimat där man motarbetar varandra istället för samarbetar, så tror jag nog att prognosen är ganska tillförlitlig.

Men den som ger upp så fort vädret blir dåligt har nog heller inte vett nog att klä på sig rätt kläder.

Jo, tyvärr x2.
  • Dorian Ertymexx
    Velouria skrev 2014-12-13 12:45:58 följande:
    Nu kommer SDs rasism fram.

mobil.dn.se/val/nyval-2015/sd-vill-registrera.../

Det intressanta är att det är en jude som uttalar sig om "raser". Oh well, han behöver inte leta länge för att hitta kriminella med annan ras än den "vita rasen". Hans egen mor är ju en dömd kriminell och av en "annan ras" än den "vita rasen". Och själv är Ekeroth ett fan av att hota folk med järnrör. Tydligen, enligt hans logik, går kriminalitet i arv. Dessutom skall det också appliceras på hela rasen för att förstå samhällsutvecklingen och värderingarna (som uppenbarligen finns i blodet) Och Ekeroth är jude....Vad kan man dra för slutsatser om "raser, om man skulle använda familjen Ekeroth som exempel?

Kent är ju så korkad och vilse att jag tycker synd om honom...Dock skulle han göra jobbet ännu lättare för Hitler om Hitler levde idag.
    Här kommer det riktigt roliga - SD-fansen kommer försvara och värna om den här idén som om det var ett nyvärpt guldägg.

Men föreslå att SD-are ska registreras på precis samma vis, och offerkoftans klagosång kommer ljuda mot högan sky!

Hyckleria hycklera.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?