• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    FiaMedFunkk skrev 2014-12-15 14:22:50 följande:
    Du kan inte det där med journalistik och juridik så bra, va?

Att rubriken var förljugen råder det ingen tvekan om. Att hans ögon var photoshoppade råder det ingen tvekan om. Enbart Söder kan berätta sin sida av historien. Men har man lite innanför pannbenet, så inser man direkt att han inte skulle godkänna delar av texten som framställer honom i dålig dager.
    Nej DET har du rätt i - SD vill ju gärna kontrollera media och bestämma vad de ska få skriva eller inte. Han skulle säkert velat att det blev mer tillrättalagt, lismande och grandöriserande om hans person och hans parti. Men se media finns inte där för att hylla SD, så han får som alla andra ta att han blir citerad och granskad som alla andra.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    de Robespierre skrev 2014-12-15 15:43:19 följande:
    Är han fortfarande missförstådd när han förklarar sig? Eller är AB korrumperat? Annat?
    www.aftonbladet.se/nyheter/article20025488.ab
    Herregud vilken riksidiot... "Buhu, de har citerat mig men inte förskönat det jag sagt för att det ska slippa kritik, buhu!!!"
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-12-15 12:06:38 följande:

Men varför skulle mångkultursideologin INTE vara en ideologi då?

Ta och slå upp ordet vetja, du kanske lär dig något nytt :)
  • Philipsson

"Jag antar att åtminstone S och allianspartierna har förstått att SD:s frammarsch inte kommer att hejdas om man inte kan redovisa en trovärdig politik på dessa områden som kan rätta till de missförhållanden, som med all rätt oroar så många svenskar oavsett födelseort och ursprung.

Det är inte en lätt uppgift efter decennier av misslyckanden, handlingsförlamning, floskler, missriktad välvilja och tafatta försök att dölja eller frisera opassande information gällande allt från missbruket av flyktinglagstiftningen till brottsstatistiken och utanförskapets utbredning. Men det är just allt detta som utgör grunden för SD:s framgångar, inte att hundratusentals svenskar skulle ha blivit fascister eller främlingsfientliga rasister."

www.svd.se/opinion/ledarsidan/hur-ska-sverige-regeras-efter-varens-extra-val_4188045.svd

• Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-12-15 16:59:44 följande:
    Ta och slå upp ordet vetja, du kanske lär dig något nytt :)
    Att kasta stenen och sen gömma handen bak ryggen...

Det är du som invänder mot Myrdals och mitt bruk av "mångkultursideologi". Då är det också du som ska visa visa varför du invänder.
  • VPK

Tror SD får jobba hårdare om de ska nå över 20% i mars. Detta soM skett med Söder ger kanske 1% ökning i antal röster, pga massmedias agerande. Tror SD enbart kommer få 17 % i valet...

• nihka
    de Robespierre skrev 2014-12-15 15:43:19 följande:

Är han fortfarande missförstådd när han förklarar sig? Eller är AB korrumperat? Annat?
    www.aftonbladet.se/nyheter/article20025488.ab

Förklarar sig? Han trasslar ju in sig ÄNNU mer!

Det är ju den här sortens uttalanden som gör att man kan förstå hur så många rasister kan säga att de inte är rasister. Och tro på det själva. Helt jävla oförstående över hur någon kan få det till det.
  • Gert

Jag förstår inte det här. Det är okej för kommuner att betala rumänska tiggare för deras hemresor, men när SD vill hjälpa till att betala hemresor för invandrare som vill flytta tillbaka till sina hemländer är det rasism. PK-idioti i ett nötskal. 

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-12-15 17:02:04 följande:
    Underbart, Rosana Dinamarca sätter rasisten Björn Söder på plats!

" target="_blank">

Hur kommer det sig att hon inte verkar kunna följa etikettsregler i riksdagen?
    Hur länge ska hon komma undan?
    Detta hade inte tillåtits i något annat parti.
    Är detta specifikt för ett parti med rötterna i kommunism?
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?