• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-13 19:17:57 följande:
    Att man ska registrera sverigedemokrater? Ja det förstår jag...
    Nej, att man ska registrera nationaliteten på brottslingar.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-12-13 22:52:14 följande:

Så du jämför USA, Norge och Danmark med Nordkorea.

Du är ju nationalist och borde inte jämföra med något land alls.

Och rasism är rasism, oavsett vilket land det kommer från. Varför alls registrera människor pga den egenskapen de blir utsatta för rasism och diskriminering? Vad är syftet om inte att kunna slänga ut dem ur landet?
  • FiaMedFunkk
    Velouria skrev 2014-12-13 12:45:58 följande:

Nu kommer SDs rasism fram.

mobil.dn.se/val/nyval-2015/sd-vill-registrera-fangars-ursprung/

Det intressanta är att det är en jude som uttalar sig om "raser". Oh well, han behöver inte leta länge för att hitta kriminella med annan ras än den "vita rasen". Hans egen mor är ju en dömd kriminell och av en "annan ras" än den "vita rasen". Och själv är Ekeroth ett fan av att hota folk med järnrör. Tydligen, enligt hans logik, går kriminalitet i arv. Dessutom skall det också appliceras på hela rasen för att förstå samhällsutvecklingen och värderingarna (som uppenbarligen finns i blodet) Och Ekeroth är jude....Vad kan man dra för slutsatser om "raser, om man skulle använda familjen Ekeroth som exempel?

Kent är ju så korkad och vilse att jag tycker synd om honom...Dock skulle han göra jobbet ännu lättare för Hitler om Hitler levde idag.

Var inte SD:s rasism redan väldokumenterad? Eller kom den fram precis nu?

Att föra statistik som resten av Europa redan gör måste givetvis benämnas som högs fascistiskt.

Arnstad hälsar från läktaren.
  • FiaMedFunkk
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-13 13:10:23 följande:
    Här kommer det riktigt roliga - SD-fansen kommer försvara och värna om den här idén som om det var ett nyvärpt guldägg.

Men föreslå att SD-are ska registreras på precis samma vis, och offerkoftans klagosång kommer ljuda mot högan sky!

Hyckleria hycklera.
    Vänta lite nu. Var vi inte först med att registreras? Har du redan förträngt RG:s dataintrång och EXPOS:s förehavanden?

Hyckleri...
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-12-13 14:29:34 följande:
    Det följer en skruvad logik, alla mörkhyade är invandrare enligt Sd och nu vill man registrera dem för att enkelt kunna placera dem i de spartanska fängelser de motionerat om i riksdagen. Efter det dras deras medborgarskap in och utvisas till något land. Och vips har Sd sitt homogena land.

Det är så uppenbart att inte ens den mest hängivne rasisten kan förneka det.

Sd=rasister och den som väljer en Sd-valsedel i mars ställer sig oundvikligen på samma sida och kan titulera sig rasist.
    Fan vad larviga ni hatare är. Ni kan ju inte tro på det där själva. Pinsamt läge.
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-12-13 18:21:14 följande:
    Och i Nordkorea finns det en diktator. Eftersträvar ni det också?
    Vi har ju redan demokratur. Vill du verkligen ha diktatur i Sverige?
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-12-13 18:39:10 följande:
    Ja definitivt rasister och kanske ännu värre ändå: nazister.
    Kanske till och med demoner.

Skrattande
  • FiaMedFunkk
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-13 19:17:57 följande:
    Att man ska registrera sverigedemokrater? Ja det förstår jag...
    Just det, ja. Enbart en grupp ska registreras.

Man brukar kalla det fascism.
  • Dorian Ertymexx
    sverker11 skrev 2014-12-13 20:26:56 följande:
    Fast sannolikheten att stöta på en språkvetare på Familjeliv är nog så pass liten att den kan anses som försumbar.
    Grattis, du har just fått bingo.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-12-13 22:52:47 följande:
    Nej, att man ska registrera nationaliteten på brottslingar.
    SDs förslag var att registrera ALLA invandrare, första och andra generationen, inte brottslingar.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?