• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-12-21 20:35:13 följande:
    Eftersom du kände dig tvungen att beskriva det som att muslimska kvinnor endast blir misshandlade av sina män så marginaliserat du våldet som utövas av rasister, dvs hatbrott. därav min fråga.
    Hur många hatbrott menar du passar in på din beskrivning årligen?
  • FiaMedFunkk
    Rataxes skrev 2014-12-21 20:08:45 följande:
    Våld är ju okej, bara det är riktat åt rätt håll.
    Det goda hatet har en helt egen gengre.
  • FiaMedFunkk
    de Robespierre skrev 2014-12-21 17:30:07 följande:
    Oj vad mycket sarkasm det var i det inlägget. Häpnar nästan. Till det en massa människoförakt och egoism. Men okey. Ger jag dig dåligt samvete? Kommer det för när dig? Kan du inte byta kanal, titta bort eller rättfärdiga ditt icke-agerande eftersom du kallar mig megamänniska? Och var kommer månadslönen in i bilden?
    Ge oss gärna ett kvitto..eller flera på hur du är den stora humanitären och minsann skänker en massa pengar till utsatta.

Jag väntar.
  • hezekiel
    de Robespierre skrev 2014-12-19 10:01:00 följande:
    Det är just det vanliga folkets syn och upplevelser som är det mest intressanta för mig. Visst kan själva apparaten vara lockande att läsa om. Men det var alltid det vanliga folket som drogs med, eller blev påverkade, eller drabbades av allt lidande. 

Det kan vara svårt att hitta böcker om just detta. De omnämns bara i förbifarten som en del av beskrivningen av utvecklingen, det politiska livet, dekreten samt ev det efterföljande kriget. Rena ögonvittnesskildringar, berättelser från de som växte upp under tiden kan vara lite svårare att hitta.

Sen får man ta höjd för att det alltid är vinnaren som skriver historien. Man man behöver inte ta det exakt på orden utan snarare vilka böcker som skrev och de som inte skrevs. Det är t.ex väldigt få böcker som beskriver tyskarnas lidande under tiden efter första världskriget och då hur en tysk upplevde det. Speciellt när Frankrike straffade och behandlade befolkningen som slödder och tog så mycket i skadestånd att folket svalt och frös ihjäl. Det är även väldigt få böcker om alla övergrepp och våldtäkter och mord på tyska kvinnor och småflickor som begicks utav den framryckande Röda Armen.

Som sagt, det är alltid civilbefolkningen som får lida mest.

Skall försöka posta lite titlar om DDR, Sovjetunionen, Rumänien osv (för det bygger på samma princip). Du kan börja med att läsa They Thought They Were Free: The Germans, 1933-45 av Milton Mayer som bygger till stor del på intervjuer med tyska medborgare efter kriget. Hittade ett nedladdningsbart ex på archive.org
    archive.org/download/theythoughttheyw027497mbp/theythoughttheyw027497mbp.pdf
    Tack!
    Då jag föredrar att läsa i sängen eller soffan får det bli att beställa den i bokformat(stationär dator).
    Men tack igen för att du tog dig tid att leta upp en titel med medföljande nedladdningslänk.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-12-21 22:52:35 följande:

Det är som jag säger; dagens svenskchauvinister är de som kallar araber och samer för svenskar!

"Den märkliga situationen har nu uppstått att Söders kritiker i sak anklagar honom för att påstå att de nationella minoriteterna skulle ha en annan kultur än andra svenskar, samt att detta är ett uttryck för missaktning."

www.svd.se/opinion/brannpunkt/absurd-forvirring-kring-sds-ideologi_4206167.svd

Nej, det är sådana som Björn Söder som enbart ska hålla käft. Vad folk är och inte är avgör de själva, svensk, kines eller pekingese. Det är så mycket enklare om var och en håller ordning på sig själv. Fast inte för SD som verkar upptagna på heltid med att definiera människor som klarar finfint av att definiera sig själva.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-12-22 00:02:33 följande:
    Nej, det är sådana som Björn Söder som enbart ska hålla käft. Vad folk är och inte är avgör de själva, svensk, kines eller pekingese. Det är så mycket enklare om var och en håller ordning på sig själv. Fast inte för SD som verkar upptagna på heltid med att definiera människor som klarar finfint av att definiera sig själva.
    "?Björn var helt fantastisk! Tänk er honom i riksdagens talarstol. Batikhäxorna kommer inte våga sig in i plenisalen!? 

Skrattande

tinyurl.com/pvdf5ev
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Dorian Ertymexx
    FiaMedFunkk skrev 2014-12-21 21:31:01 följande:
    Det goda hatet har en helt egen gengre.
    Exakt. SD verkar vilja göra hatet till något gott. Och många nappar på det.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-22 03:51:51 följande:

Exakt. SD verkar vilja göra hatet till något gott. Och många nappar på det.

Japp normaliseringen av rasismen pågår för fullt. Snart börjar de nog prata om "den slutgiltiga lösningen" också.
  • oOOo  oOOo
    sjuttiofemman skrev 2014-12-22 11:13:58 följande:
    Japp normaliseringen av rasismen pågår för fullt. Snart börjar de nog prata om "den slutgiltiga lösningen" också.
    Det är väl snarare onormaliseringen av rasism som pågår för fullt. Snart kanske vi rent av är framme vid "den slutgiltiga lösningen" Skrattande
Svar på tråden Varför hatar folk SD?