• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-12-21 10:44:19 följande:
    Den forskare som Sd hatar mest av alla har här skrivit en artikel som sätter sd's politik i nytt ljus.
    mobil.dn.se/debatt/har-ar-det-ideologiska-sto.../

Gillar framförallt den delen om att Sd inte är demokratiskt pga deras syn på medborgarskapet.
    Nu är han ju ingen forskare utan bara en tragisk lögnhals till journalist...
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-21 11:44:30 följande:
    Jag KÄNNER en statsvetare som tydligt anser att SD är fascister. Så visst fasen kan jag hitta!
    Jaha, du känner en statsvetare. Och jag känner en statsvetare som tydligt anser att SD är ett demokratiskt parti och han är inte den enda statsvetaren som tydligt anser det. Jag kan till och med hänvisa med källor från statsvetare som anser det.

fof.se/artikel/forskarna-ar-eniga-sd-ar-inte-fascister
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-12-21 11:47:31 följande:

Jaså, hur ljuger han?

Enligt hans FB-sida är han lärare på Södertörns Högskola. Slår nog lite högre än de hobby-tyckare som florerar på fria tider och avpixlat, du vet de där sidorna som Sd-företrädare hänvisar till som forskning.
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-12-21 12:22:50 följande:
    Jaså, hur ljuger han?
    Enligt hans FB-sida är han lärare på Södertörns Högskola. Slår nog lite högre än de hobby-tyckare som florerar på fria tider och avpixlat, du vet de där sidorna som Sd-företrädare hänvisar till som forskning.
    Några av de titlar Arnstad använt sig av men som senare visat sig vara bluff
    Fil.kand-Karln ljög
    Kandidatexamen-Lögn (han har runt 90 hp totalt enligt senaste uppgifterna jag hittat)
    Militärhistoriker-tror inte Gyllenhaal et all vill vidimera detta
    Forskare-i vaddå? Navelskådning kanske
    Pluggar på masternivå- Omöjligt eftersom han inte ens är på kandidatnivå
    Expert-i vad? Han besitter inte några expertkunskap i något av de ämnen han uttalar sig i
    Stridsvagnschef P18-Han blev krigsplacerad som 7,5 mån menig. Utdrag från pliktverket-> (Värnkanonsoldat, P18 Visby, 1987-88 7,5 mån, menig, vitsord: X55). Noteras kan att betyget x-5-5 är rätt uselt.....Tydligen var det så att han ryckte in som Strvgruppchef men blev sedan avpolleterad i förtid och eftersom han inte klarade av PB tjänsten blev han krigsplacerad som flase. Enligt egen uppgift tröttnade han och fick sluta i förtid, vilket låter rätt otroligt.

Vad vi vet är att han pluggade el-tele på gymnasiet med kassa betyg och sedan har en läst lite på högskola. Han har skrivit några böcker fulla av fantasier, vilka presenteras som fakta.

Den enda titel vilken är rättvisande för Arnstad är Lögnare. En återkommande trend verkar vara att han inte förmår fullfölja det han börjat.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-12-21 11:48:41 följande:

Jaha, du känner en statsvetare. Och jag känner en statsvetare som tydligt anser att SD är ett demokratiskt parti och han är inte den enda statsvetaren som tydligt anser det. Jag kan till och med hänvisa med källor från statsvetare som anser det.

fof.se/artikel/forskarna-ar-eniga-sd-ar-inte-fascister

Hur är det demokratiskt att minoritetsgrupper kan bli av med sitt medborgarskap endast baserat på personens hudfärg?
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-12-21 12:32:39 följande:

Några av de titlar Arnstad använt sig av men som senare visat sig vara bluff

Fil.kand-Karln ljög
    Kandidatexamen-Lögn (han har runt 90 hp totalt enligt senaste uppgifterna jag hittat)
    Militärhistoriker-tror inte Gyllenhaal et all vill vidimera detta
    Forskare-i vaddå? Navelskådning kanske
    Pluggar på masternivå- Omöjligt eftersom han inte ens är på kandidatnivå
    Expert-i vad? Han besitter inte några expertkunskap i något av de ämnen han uttalar sig i
    Stridsvagnschef P18-Han blev krigsplacerad som 7,5 mån menig. Utdrag från pliktverket-> (Värnkanonsoldat, P18 Visby, 1987-88 7,5 mån, menig, vitsord: X55). Noteras kan att betyget x-5-5 är rätt uselt.....Tydligen var det så att han ryckte in som Strvgruppchef men blev sedan avpolleterad i förtid och eftersom han inte klarade av PB tjänsten blev han krigsplacerad som flase. Enligt egen uppgift tröttnade han och fick sluta i förtid, vilket låter rätt otroligt.

Vad vi vet är att han pluggade el-tele på gymnasiet med kassa betyg och sedan har en läst lite på högskola. Han har skrivit några böcker fulla av fantasier, vilka presenteras som fakta.

Den enda titel vilken är rättvisande för Arnstad är Lögnare. En återkommande trend verkar vara att han inte förmår fullfölja det han börjat.
    Oj du verkar lägga mycket energi på detta.

Kan du inte bemöta hans påståenden istället för att angripa honom som person eftersom han inte är här och kan försvara sig?

www.sh.se/p3/ext/content.nsf/aget&key=sh_personal_profil_sv_181863
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-12-21 12:39:44 följande:
    Oj du verkar lägga mycket energi på detta.
    Kan du inte bemöta hans påståenden istället för att angripa honom som person eftersom han inte är här och kan försvara sig?

www.sh.se/p3/ext/content.nsf/aget?openagent&a...
    Han har visat sig vara proppfull med lögner, hans bok har sågats av riktiga historiker. Det finns absolut ingen anledning att ägna hans fantasier mer tid och energi än vad man ägnar Ahmed Rami och Radio Islam som är av samma kaliber som din älskade Pansargeneral.
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-21 11:44:30 följande:
    Jag KÄNNER en statsvetare som tydligt anser att SD är fascister. Så visst fasen kan jag hitta!
    Rataxes skrev 2014-12-21 11:47:31 följande:

Problemet med nyfascism är väl att det inte finns någon egentlig definition av begreppet och att man därmed väljer sin egen definition och då kommer fram till att SD är - eller inte är - nyfascister.

Jag har åtminstone försökt hitta en definition utan att lyckas men kommer bara till definitioner av fascism. Att SD inte är ett fascistiskt parti gissar jag att de flesta kan hålla med om - men vara ligger skillnaden mellan fascism och nyfascism?

mikeenocksson.blogspot.se/2014/12/fascism-och-nyfascism.html
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-12-21 11:18:43 följande:

Jag behöver inte läsa vad Arnstad skriver eftersom jag har hört hans lögner i radion dom senaste veckorna. Sammanfattningsvis kan jag konstatera det inte finns någon statsvetare eller historiker som anser att SD är ett nyfascistiskt parti.

Alltså för mig har det aldrig varit viktigt att kalla Sd för nyfascister. De är rasister och odemokratiska, det räcker för mig.
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-12-21 12:42:26 följande:

Han har visat sig vara proppfull med lögner, hans bok har sågats av riktiga historiker. Det finns absolut ingen anledning att ägna hans fantasier mer tid och energi än vad man ägnar Ahmed Rami och Radio Islam som är av samma kaliber som din älskade Pansargeneral.

Precis vad jag anser om dig.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?