• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-12-21 11:09:56 följande:
    Hur gick det med källan? Eller har du bara hittat på det du skriver? Eller åtminstone namnge den här "vänster-forskaren-debattören-författaren"?

Lyssna på P3 dokumentär om ny demokrati så får du höra själv.
    Maila till P1 eller P4 om du vill, det var några veckor sen och jag kommer inte ihåg vilken av kanalerna det var. P3 lyssnar jag aldrig på eftersom det är en tramskanal med kiss och bajs-humor.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-12-21 10:58:24 följande:

Jag kör taxi och jag kan säga att dom jag har haft i taxin och pratar om babbar är babbar själva. 

Oj, det var vetenskapligt. Tycker du borde läsa artikeln jag länkade till en bit upp, du får bita ihop eftersom det är den "förhatliga" men icke mindre vetenskapliga författaren Arnstad som skrivit den.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-12-21 11:15:56 följande:
    Oj, det var vetenskapligt. Tycker du borde läsa artikeln jag länkade till en bit upp, du får bita ihop eftersom det är den "förhatliga" men icke mindre vetenskapliga författaren Arnstad som skrivit den.
    Jag behöver inte läsa vad Arnstad skriver eftersom jag har hört hans lögner i radion dom senaste veckorna. Sammanfattningsvis kan jag konstatera det inte finns någon statsvetare eller historiker som anser att SD är ett nyfascistiskt parti.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-12-21 11:09:36 följande:
    Inte direkt emot det mångkulturella samhället, utan tycker att det mångkulturella samhällsexperimentet har gått för snabbt och för långt, på för kort tid.
    Vet inte om 500 år kan kallas för kort och för snabbt, eller för långt heller, men vi har förstås alla lite olika perspektiv...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-12-21 11:12:43 följande:
    Ny Demokrati var emot allt, på den tiden var ju M och S ganska lika vad SD är idag.

Jo, under krigstiden var ju Socialdemokraterna nästan ett nazistiskt parti, med rasbiologi och tvångssteriliseringar.  Deras partiledare, tillika statsminister, pratade om det överlägsna homogena vita Sverige.
    Intressant nog det Sverige som SD vill ha tillbaka. Men de är inte rasister, onej...
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-12-21 11:18:43 följande:
    Jag behöver inte läsa vad Arnstad skriver eftersom jag har hört hans lögner i radion dom senaste veckorna. Sammanfattningsvis kan jag konstatera det inte finns någon statsvetare eller historiker som anser att SD är ett nyfascistiskt parti.
    Så praktiskt. Alla som säger att SD är fascister är lögnare, alltså är SD inte fascister. *himlar med ögonen*
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-21 11:22:50 följande:
    Vet inte om 500 år kan kallas för kort och för snabbt, eller för långt heller, men vi har förstås alla lite olika perspektiv...
    10-20 år är för kort tid.
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-21 11:23:46 följande:
    Intressant nog det Sverige som SD vill ha tillbaka. Men de är inte rasister, onej...
    Alltså har Socialdemokraterna rasistiska rötter. Tack för klargörandet!
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-21 11:24:53 följande:
    Så praktiskt. Alla som säger att SD är fascister är lögnare, alltså är SD inte fascister. *himlar med ögonen*
    Om en lögnare säger att SD är fascister så är det en lögn. Hur svårt ska det vara? Henrik Arnstad är en lögnare, han har ljugit om det mesta, till och med om sin utbildning.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-12-21 11:29:15 följande:
    10-20 år är för kort tid.
    Alltså har Socialdemokraterna rasistiska rötter. Tack för klargörandet!

Om en lögnare säger att SD är fascister så är det en lögn. Hur svårt ska det vara? Henrik Arnstad är en lögnare, han har ljugit om det mesta, till och med om sin utbildning.
    Wow, har Sverige bara varit en enad stat sedan nittio- tvåtusentalet? Det var som fan!

Ingen har förnekat att S har haft rasistiska perioder. Skillnaden är att de insåg att det var fel och tog sig ur det. SD myser varmt med sin rasism och har inga tankar på att släppa den.

Arnstedt är långtifrån den enda som konstaterat att SD är fascister, dock. Så även om du kan rata honom så är det bara en i mängden.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-21 11:34:44 följande:
    Bla bla...

Arnstedt är långtifrån den enda som konstaterat att SD är fascister, dock. Så även om du kan rata honom så är det bara en i mängden.
    Visa mig en enda statsvetare eller historiker som påstår att SD är nyfascister. Du kan inte hitta det.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-12-21 11:37:14 följande:
    Visa mig en enda statsvetare eller historiker som påstår att SD är nyfascister. Du kan inte hitta det.
    Jag KÄNNER en statsvetare som tydligt anser att SD är fascister. Så visst fasen kan jag hitta!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?